Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik ben zelf niet zo bekend met zwart-wit omzettingen. Volgend opname gemaakt tijdens een huwelijksreportage vond ik zich wel lenend voor een zwart-wit omzetting:
Kleur is absoluut veel beter !...kleur beheer is natuurlijk altijd een stapje moeilijker,
en ik zie hier regelmatig enkele zwart-wit foto's voorbij komen waar het ZW gewoon gekozen is uit gemakzucht...
Ik veralgemeen dit natuurlijk niet, sommige fotografen brengen hier regelmatig heel sterk ZW werk uit !
Ik zie vooral vaak dat zwart-wit omzettingen gebruikt worden om een mislukte foto te maskeren fotodan.
Volledig mee akkoord, of ook mensen die kleur beheer niet aankunnen...
( maar ik veralgemeen dit absoluut niet naar iedereen, sommigen weten echt wat ze doen in ZW ! )
Naar mijn persoonlijk gevoel zit er te weinig licht/schaduw spel in om er een interessante zw foto van te maken.
Ik stoor me ook een beetje aan het ene been van het meisje. Mijn hersenen vertellen me wel dat het andere been verborgen zit, maar toch ....
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Naar mijn persoonlijk gevoel zit er te weinig licht/schaduw spel in om er een interessante zw foto van te maken.
Ik stoor me ook een beetje aan het ene been van het meisje. Mijn hersenen vertellen me wel dat het andere been verborgen zit, maar toch ....
deka
Comment