Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rusttijd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: rusttijd

[QUOTE
    Als je zou zeggen wat er precies niet juist is en hoe het beter kan dan zou ik misschien iets kunnen veranderen.[/QUOTE]

Dat wordt hier al maanden gedaan maar jij weet alles beter.
    Ik snap echt niet waarom jij je foto's niet in het onderdeel 'showcase' plaatst, je had als ik jou zo bezig zie en hoor al lang in de H.O.F. gestaan

Ik ga hier nu verder ook geen tijd of moeite meer aan spenderen.
    Beter nog ik bol het hier af want het niveau zakt met de dag door mensen zoals jij en dat is echt jammer voor alle echte liefhebbers van fotografie.

Nog erger is dat het bestuur dit allemaal laat gebeuren en toch ook moet zien dat er hier steeds meer en meer leden zich aan ergeren en het op den duur leden kost.
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
      Zo lang dit hier doorgaat blijf ik er bij om zelf geen foto's meer te posten of reacties meer te geven. Spijtig want het was hier goed tot er werd beslist om oordeel en showcase samen te voegen maar wat er
      van geworden is tot op heden en het bewijs is hier duidelijk te zien is het voor mij voorlopig gedaan.

Gr en tot in een betere tijd.
      Daniel.
      Ik volg. Spijt me zeer dat dit forumonderdeel zo afglijdt.
      groeten Henk
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
        Als jullie steeds het zelfde herhalen van scherpte en compositie, is het inderdaad zinloos.
        Scherpte heb ik nagekeken daar is niets mis mee, compositie die bepaal ik.
        Als je zou zeggen wat er precies niet juist is en hoe het beter kan dan zou ik misschien iets kunnen veranderen.
        Maar wat zegt het dat je steeds commentaar krijgt op de scherpte en de compositie?

Waarschijnlijk is er dan vaak iets mis met je scherpte en compositie...

Ik denk niet dat het zin heeft om hier dagelijks een handvol foto's te plaatsen in de hoop dat je adviezen krijgt waar je iets mee gaat doen. Veel mensen zijn het beu om je advies te geven vanwege de grote hoeveelheid foto's die je plaatst en de laconieke manier waarop je reageert als je advies of commentaar krijgt. Waarschijnlijk is het beter om er zelf voor te zorgen dat je jezelf ontwikkelt op het gebied van scherpte en compositie.

Advies 1: Bij veel van je foto's ligt de scherpte op het verkeerde punt. Heb je al eens getest of je lens last heeft van frontfocus of backfocus? Probeer anders ook eens met een kleiner diafragma te werken (=groter getal), waardoor er een groter gebied scherp is. Voor de volledigheid: als je mensen of dieren fotografeert, moeten de ogen scherp zijn en niet het puntje van de neus of de oren.

Advies 2: Lees eens een paar fotografiewebsites met tips over compositie. Waarschijnlijk zul je zien dat sommige van deze tips terugkomen op al deze websites, zoals de regel van derden of de gulden snede. Ga hiermee aan de slag bij de volgende foto's die je maakt. Probeer je dan bewust steeds aan één van deze regels te houden. Ze werken echt.

Comment

" Advies 1: je lens last heeft van frontfocus of backfocus".
          Bij deze heb ik een lens test gedaan met de lens waarmee ik deze foto heb genomen

Advies 1:Voor mij is deze in orde
          Advies 2: Ik ken regel van derden of de gulden snede, soms hou ik er mij aan en soms niet en het is niet verplicht zich daaraan te houden.
          Toch bedankt voor uw advies.
          Last edited by Guest8; 1 augustus 2017, 15:19.

Comment

Working...
          X