Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
spelende kinderen
Collapse
X
-
-
Re: spelende kinderen
Wat meteen opvalt is dat je tweede onderwerp niet scherp op de foto staat.
De compositie is op zich niet slecht, maar dan moeten ze wel allebei scherp in beeld zijn.
Diafragma en sluitertijd aanpassen en je was er.Amateur fotograaf,
lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.
-
Ik weet niet wat voor rare stellingen je er op nahoudt maar volgens mij heeft het niets met mm's te maken...
Comment
-
-
" je tweede onderwerp niet scherp op de foto "
Wat ik zei bij brandpunt 105mm f4 op 5m heb ik een Dof van 28,14 cm wat te weinig is om achterste kind scherp te hebben.
Bij brandpunt 50mm f4 en de zelfde compositie heb ik een dof van 1,56m waardoor het achterste kind ook scherp er op staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk berichtJe mag me wel vertellen hoe jij het zou doenVriendelijke groet, laGrange
http://lagrange.1x.com
"You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams
Comment
-
-
De parameters voor dof zijn degene die je moet ingeven in elke DOF calculator
1) Toestel (voor grootte van sensor)
2) Diafragma
3) Brandpuntsafstand
4) Afstand tot onderwerp (daar waar je scherpstelt)
Daarmee kan je aan de slag
Maar dat is allemaal theorie voor achter de computer.
De praktijk is in dit geval op het strand en dat lijkt me niet gelukt. De foto spreekt me totaal niet aan
Petermijn website : klik
Comment
-
Indien dit een familiekiekje betreft om nadien te weten hoe goed de kindjes zich amuseerden, dan is dit gelukt.
Verder, zie hierboven.
Véél te hoog standpunt om maar iets te zeggen.
Foto hoort eigenlijk hier niet zo direct thuis.
Ofwel plaatsen in beginnershoek, ofwel op je eigen pc laten voor de familie.Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk berichtZeker geen f/4, er is hier licht genoeg voor f/11 of 16 en dan was alles wel scherp.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk berichtMijn camera instelling is 105MM f4 1/800 iso 100.
Kijk eens DOF 105mm f16, is het zo dat jij dat doet?
Kortom, misschien snap ik er wel helemaal niks meer van en moet ik terug naar de fotovakschool, of ....Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
(BD1383NL)
Comment
Comment