Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Méér kwailteitswerk zal ook meer mensen aantrekken die daarin geinteresseerd zijn.
Dus, vooral blijven posten. Van wie moeten wij, de amateurkes, het anders gaan leren?
ontopic:
Mooi en speciaal, intrigerend reeksje.
Het gebruikte materiaal en de werkwijze, daar heb ik geen verstand van, maar het resultaat is wat telt en kan me zeker bekoren.
Mooi Mijn gevoel bij deze beelden is als je een foto zou kunnen gieten in een bad, als een smid zonder hamer je dit effect zou bereiken.
De zwart wit omzetting leent zich daartoe, puur zonder meer.
Mooi Mijn gevoel bij deze beelden is als je een foto zou kunnen gieten in een bad, als een smid zonder hamer je dit effect zou bereiken.
De zwart wit omzetting leent zich daartoe, puur zonder meer.
Dan zou je bezig kunnen zijn met collodion, wat nóg mooier is, maar dit gaat wel die richting in.
Met alle respect, hier is geen sprake van zwart-wit omzetting... ik belicht op normaal Ilford Multigrade fotopapier, en na ontwikkelen heb ik een negatief op papier.
Na scannen en enige bewerking komt dit beeld.
Dan zou je bezig kunnen zijn met collodion, wat nóg mooier is, maar dit gaat wel die richting in.
Met alle respect, hier is geen sprake van zwart-wit omzetting... ik belicht op normaal Ilford Multigrade fotopapier, en na ontwikkelen heb ik een negatief op papier.
Na scannen en enige bewerking komt dit beeld.
Bedankt voor de uitleg, ik zat er dus naast met mijn denken.
Maar dus toch een beetje chemie.
Comment