Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beautiful glamour make-up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Beautiful glamour make-up

    Fotografie is lange tijd een hobby geweest, maar de laatste maanden probeer ik het op een professionelere manier aan te pakken. Sinds twee maanden heb ik mijn eerste drie shoots met modellen erop zitten. Dit zijn alvast foto's van de laatste shoot: portret met glamour make-up. De komende dagen zal ik nog twee topics openen om de foto's van de andere shoots ter beoordeling aan jullie voor te leggen.

    Alvast bedankt!

    [IMG]Laura by Daisy Willems, on Flickr[/IMG]

    [IMG]Laura by Daisy Willems, on Flickr[/IMG]

    [IMG]Jaclyn by Daisy Willems, on Flickr[/IMG]

  • #2
    Re: Beautiful glamour make-up

    De make-up zal wel geslaagd zijn maar de foto's zijn vatbaar voor verbetering. De gezichten zijn enorm bewerkt, het wit van de ogen helemaal niet meer natuurlijk vooral bij de eerste en tweede foto. Er zit geen detail meer in de huid en de natuurlijke vormen zijn teveel vervaagd, dan heb je iedere keer de armen zo gelaten en dat valt nogal op. Bij de eerste zie je nog waar de beha was.
    Ik vind ook de belichting niet ideaal, misschien een eenvoudig parapluutje gebruiken, geeft zachter licht en spreid meer de lichtbundel. De flits mag ook wel wat minder hard.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Beautiful glamour make-up

      Eerste 2 foto´s vind ik goed. Ik volg wel dat het bewerking wat meer verfijnen nodig heeft. Soms moet het allemaal niet zo heftig.
      Laatste foto vind ik niet zo mooi.

      Comment


      • #4
        Re: Beautiful glamour make-up

        Hi

        Dank je voor het commentaar. De eerste foto is ook mijn favoriet. Naar opmerkingen over de bewerking was ik eigenlijk op zoek. Ik had de foto's lichtjes bijgewerkt, maar mijn opdrachtgever, de meisjes van de make-up, vond het niet strak en egaal genoeg. Daarom zocht ik ook een meer deskundige mening hierover. De eerste bewerking kan je ook vinden op mijn flickr.

        Comment


        • #5
          Re: Beautiful glamour make-up

          Het wit van de ogen is het eerste dat opvalt. Belichting vind ik wel in orde van dit soort portretten. Huidverzachting is binnen de perken gebleven ( laatste mocht misschien nog een tikkeltje meer hebben ). En dan komt onvermijdelijk de vraag hoeven de armen ook een huidverzachting. Ik doe het soms maar dan wel veel minder dan bij het gelaat. Ik ken ook geen dames die make-up op de armen aanbrengen - dus enig verschil mag er zeker zijn. Doortekening van de beha had ik wel weggewerkt ( kleine moeite ). Hopelijk heb je hier iets aan.

          Comment


          • #6
            Re: Beautiful glamour make-up

            Is dit ingevuld met een zilvere beautydish? Misschien mag die twee stops zachter? YMMV.

            Comment


            • #7
              Re: Beautiful glamour make-up

              Bij alle drie de foto's vind ik de belichting te hard en bij de laatste foto had er een poederdoos aan te pas moeten komen met die veel te sterke glimmers waarin elk detail onbreekt.

              Comment

              Working...
              X