Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Oorspronkelijk geplaatst door evelynvanckyBekijk bericht
Heel knap, love the smooth look. Ik heb de Petzval lens, daar kan je zelfs foto's mee maken zonder diafragmaplaatje, ook speciaal.
'k heb die petzvallen ook liggen 85 en 58....maar zijn mij wel iets te soft en zeker de scherpte buiten de sweetspot valt mij wat tegen....van deze MS optics Sonnetar zijn er maar 1000 gemaakt, is ook redelijk soft maar toch iets scherper dan de Petzval
Inderdaad, ik vind ze ook wat te soft maar heb al foto's gezien die heel scherp waren. Ik denk dat ik dikwijls te dicht op mijn onderwerp zit, heb ze nog niet ten volle kunnen gebruiken.
Oorspronkelijk geplaatst door evelynvanckyBekijk bericht
Inderdaad, ik vind ze ook wat te soft maar heb al foto's gezien die heel scherp waren. Ik denk dat ik dikwijls te dicht op mijn onderwerp zit, heb ze nog niet ten volle kunnen gebruiken.
kleiner diafragma en maken dat wat je scherp wil in de sweetspot zit (in 't midden ergens) dan lukt het wel maar ja zo altijd in 't midden :-(
Comment