Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
knap - mooi scherp met veel detail - bvb in de haren
De huid die door de houding tegenwringt in de hals is wel een minpuntje
Ook wel een drukke achtergrond gekozen
Peter
De achtergrond, ja die had ik zelf niet gekozen, was er zelf ook geen voorstander van. Het was eigenlijk een testshot, daarmee niet echt geposeerd. Maar vond hem eigenlijk niet slecht, de persoon toont er veel serieuzer uit dan in het echt, ik vond de persoonlijkheid die plots naar boven kwam wel goed geslaagd maar daarvoor moet je de persoon kennen, hé. Bedankt voor je reactie, Peter.
Evelyn de belichting is wel heel erg hard en te plaatselijk. Werk je met spots? Een paraplu zou dan al veel verbeteren , liefst met witte binnenkant, maar nog beter een stel softboxen. Eentje om de achtergrond op te lichten, eentje schuinvoor op het model (niet te ver-af) en daarbij het gebruik van een reflectiescherm.
Maar hoe dan ook, in dit geval heb je er toch echt te veel licht op gegooid...
Probeer eens het boek 'Mensen fotograferen' uitgave Librero te bemachtigen, daarin staan veel voorbeelden met de bijbehorende lichtopstelling. ISBN 978-90-8998-035-9 (nee ik heb het niet geschreven en heb er ook geen aandelen in haha...) Je ziet het bij bol.com maar is daar niet leverbaar, dus ik kan geen prijs noemen...
Bedankt voor de tips, Henk! Ik had wel degelijk softboxen gebruikt en paraplu. Het was heel moeilijk om bij de eerste foto's de juiste belichting te vinden, ik besef dat ik nog heel veel moet oefenen.
Oorspronkelijk geplaatst door evelynvanckyBekijk bericht
Bedankt voor de tips, Henk! Ik had wel degelijk softboxen gebruikt en paraplu. Het was heel moeilijk om bij de eerste foto's de juiste belichting te vinden, ik besef dat ik nog heel veel moet oefenen.
tip van mezelf : softboxen zijn vind ik lomp om mee te nemen op locatie, als je ze gedemonteerd meeneemt sta je ter plekke te prutsen, als je ze niet demonteert zit je auto vol ....er zijn héél wat softboxen in alle geuren en kleuren op de markt in paraplu systeem...nemen geen plaats in, vouwen gewoon open, zijn dus zalig om mee te nemen en dikwijls niet echt duurder dan de gewone klassieke softbox
Er bestaan softboxen die je heel snel kan opstellen hoor. Ik heb eentje van Westscott, en die vouw je gewoon open als een paraplu, schuif je over je flits, doek sluiten en klaar. En onlangs een orb gekocht van Caruba, zelfde verhaal. OP minder dan 2 minuten is die opgesteld. Ik heb deze onlangs aangeschaft, met een diameter van 110, en ben daar heel tevreden over. Inclusief statief en handige draagtas.
Vb (kleinere versie) : http://www.fotokonijnenberg.be/carub...light-kit-90cm
Het is kwestie van een beetje te zoeken, want er zijn idd systemen waar ik op een buitenlocatie niet wil mee zitten prutsen.
Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.
Het was met de studioset van de fotoclub. Ondertussen heb ik mij een paraplu met statief gekocht voor mijn eigen reportageflitser op locatie te gebruiken. Die set ziet er ook wel goed uit, Stapperke.
Er bestaan softboxen die je heel snel kan opstellen hoor. Ik heb eentje van Westscott, en die vouw je gewoon open als een paraplu, schuif je over je flits, doek sluiten en klaar. En onlangs een orb gekocht van Caruba, zelfde verhaal. OP minder dan 2 minuten is die opgesteld. Ik heb deze onlangs aangeschaft, met een diameter van 110, en ben daar heel tevreden over. Inclusief statief en handige draagtas.
Vb (kleinere versie) : http://www.fotokonijnenberg.be/carub...light-kit-90cm
Het is kwestie van een beetje te zoeken, want er zijn idd systemen waar ik op een buitenlocatie niet wil mee zitten prutsen.
Personlijk vind ik de foto niet slecht.
De belichting mag misschien iets minder, maar zoals het nu is zie ik er geen graten in.
Prima werk van fotograaf en model trouwens.
En wat betreft de belichting, meten is weten, een lichtmeter is een must.
Comment