Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Whether you have teeth or not, smile! Because our world always needs a smile!
Re: Whether you have teeth or not, smile! Because our world always needs a smile!
vind die camera en fantastisch effect geven....misschien is dit meisje niet het ideale onderwerp, al begrijp ik wel dat je je modellen kortbij zoekt. Bekende koppen zouden zich moeten aandienen.
vind die camera en fantastisch effect geven....misschien is dit meisje niet het ideale onderwerp, al begrijp ik wel dat je je modellen kortbij zoekt. Bekende koppen zouden zich moeten aandienen.
Vind ik ook, ik vind het prachtig maar niet zo geschikt voor dit meisje. Iets te hard afgewerkt voor een kind maar is zeker een boeiende techniek voor andere portretten.
Re: Whether you have teeth or not, smile! Because our world always needs a smile!
Oorspronkelijk geplaatst door evelynvanckyBekijk bericht
Vind ik ook, ik vind het prachtig maar niet zo geschikt voor dit meisje. Iets te hard afgewerkt voor een kind maar is zeker een boeiende techniek voor andere portretten.
gelijk hebben jullie (deels) ...de techniek en het direct positive harman fotopapier is een zeer contrastrijk iets, de belichting is al zo vlak om dit te proberen verzachten....en toch zelfs met een lieve kindersnoet vind ik het iets hebben maar eigenlijk zijn deze beelden, vergeet niet dat ik ongeveer sinds 3 weken met analoge fotografie bezig ben (grote drempel van uit de digitale luxe), de voorbereiding om de skills een beetje onder de knie te krijgen om vervolgens meer geschiktere onderwerpen voor mijn houten bak te halen (=project voor de academie waar ik nu vertoef)....fotografie is a never ending story :-)
...enkele moeilijkheden iso 3 is echt niet veel ....flitsen met2-3000 Ws...een dynamische range van 6 a 7 stops is ook een groot verschil met de 14 stops die ik gewend ben.....geen sluiter...dop op en af de lens is ook niet wat we gewoon zijn....dus 't zal nog wat voeten in de aarde hebben :-)
Oorspronkelijk geplaatst door walter bechholsBekijk bericht
Ben mij bewust van het risico een domme vraag te stellen , maar wat is die witte vlek ?
Geen domme vraag.... de tandjes zijn gezien de omstandigheden onder volledige narcose uitgetrokken.... de witte vlek is zo'n klever waarmee het hart wordt gemonitord tijdens de narcose
Comment