Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Dromerige plaat - heel mooi vastgelegd
't zijn 2 aparte beelden samengevoegd in de nabewerking denk ik (?) misschien had je ze op het trapje kunnen laten staan
Peter
Dromerige plaat - heel mooi vastgelegd
't zijn 2 aparte beelden samengevoegd in de nabewerking denk ik (?) misschien had je ze op het trapje kunnen laten staan
Peter
inderdaad Peter. ik heb eerst het meisje op een tweede layer weggewerkt, layer swappen dus layer twee is dan de onderste en het meisje staat er weer op.
Dan lekker je gummetje op een 5 tot 10% zetten om zo selectief haar weg te gommen en toch te laten staan.
Net genoeg om dit effect te krijgen.
Zo kan je donkerdere plekken toch doorschijnender krijgen dan ze gans met het schuivertje te vervagen.
hehe nee nee, Frankrijk met hoge zuiders hete zweetovergoten zon...
Regels in fotografie zijn beetje eigen keuze dat maakt ieders hand uniek.
Ik kon inderdaad kiezen voor detail in de grond en dan te veel bijwerk in de achtergrond maar daar doe ik niet aan mee.
Recht uit de camera en inderdaad een redelijk stevige Z/W omzetting. beetje men smaak. Dor en geel was meer het geval hier.
Voor mij zijn er eigenlijk maar drie regels,
1. horizon altijd recht, tenzij je er echt een reden voor hebt (een zee die aan het leeglopen is hmmm..)
2. ogen in portret scherp, tenzij je er echt een reden voor hebt.
3. Andere regels in fotografie zijn een sturing maar geen wet en liever tegen de regel in dan die te volgen. Be creative..
Comment