Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik denk dat je hier van je achtergrond (de gebouwen) je onderwerp gemaakt hebt. Die mensen staan er zo klein op dat je ze bijna moet zoeken, laat staan dat het duidelijk is wat ze juist aan het doen zijn.
Je exif is niet aanwezig - ik mis wat algehele scherpte in de foto.
De compo kon verbeterd worden door de hoeklijn onder van de gebouwen in de hoekjes te laten vertrekken
Peter
Dus een belegen foto. Graag wat foto's met een recentere vershouddatum....
(anders ga ik ook foto's uit mijn jeugdfotografie publiceren en dan zul je schrikken LOL)
Ik denk dat je hier van je achtergrond (de gebouwen) je onderwerp gemaakt hebt. Die mensen staan er zo klein op dat je ze bijna moet zoeken, laat staan dat het duidelijk is wat ze juist aan het doen zijn.
Ghoh, het is een beetje hoe je het bekijkt he?
Dit zijn de konijntjes die de foto wat invullen en je vragen doen opwerpen dus hebben ze wel degelijk een meerwaarde aan de opname.
Wat doen ze daar? Is dit een discussie? is het een buur en zijn buurvouw? ... vul maar in...
De foto in het algemeen geeft inderdaad een beetje een soft effect en is niet echt mij smaak maar wel een stijl.
de gebouwen lijken me hier ook het onderwerp wat de aandacht trekt en toch stel je de vragen wat ze er staan te doen.
Zeker geen slechte foto..
@Leonide
Ik ben het met je eens dat de mensen er erg klein op staan. Aan de andere kant vind ik de vakwerkhuizen een mooie setting, met de drukke patronen, de luikjes en de scheve lijnen. Als ik dichter bij was gaan staan, dan was dit drukke effect verloren gegaan.
@blauwzwart
De compositietip ga ik proberen! Ik had niet gezien dat de exif er niet bij zat. Ik zal er de volgende keer op letten.
Samenvatting:
Canon EOS 300D,
EF-s 18-55 3.5-5.6, @31mm, f/5,5
1/100s
100 iso
Av-mode
Comment