Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A new Dallmeyer...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: A new Dallmeyer...

ik denk dat dit met het gebruikte materiaal heel knap is.
    Bedankt voor de uitleg
    Peter
    mijn website : klik

Comment

En daarmee heeft niemand het model gefeliciteerd. Maar de hoop dat alles gelukt is, is van Henk zijn gezicht af te lezen.
      Proficiat en veel plezier.
      Xavier
      Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
      Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
      Laat de commentaren maar komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
        Toch jammer dat je, ondanks al die moeite, toch nog niet juist zit met de scherpte. De scherpte ligt op je oren. Toch enkele cm teveel naar voor gegaan dus.

Zelf gebruik ik een oude mannequinhoofd (op statief) dat gebruikt werd voor kappersstudenten en ga dan in de plaats gaan staan. Dat is dan natuurlijk nog digitaal en ik zit niet in het donker te werken. Ik kan me inbeelden dat een foutje vlug gemaakt is wanneer je zo in het donker staat te werken en je handmatig het dopje van je lens moet halen.
        Goed idee, dank je wel. Ik heb altijd nog Kitty in de studio, een heel geduldig model haha, als ik eens een proefje maak en vergelijk met de afmetingen van mijn hoofd, dan wordt het al een stuk makkelijker en hoef ik niet met dat statief te 'winkelen/wurmen'....
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
          Niet alleen dat, de kleurtonen lijken mij een beetje artificieel. Kan de lens zijn of op de scherpte idd verkeerd ligt.
          Ik denk dat het ligt aan het belichten op fotopapier. Ook dat heeft een bepaalde maximale afbeeldingsresolutie, en veroorzaakt denk ik ook het vlekkerige. Weer eens leuk voor een testje, een selfie gelijktijdig op film maken met de Graflex rolfilmachterwand. Moet ik dan wel savonds laat maken als het écht donker is in de studio, want overdag komt daarvoor nog té veel licht door de spleten langs de lampen...
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

Comment

Working...
          X