Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot in Oostenrijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Shoot in Oostenrijk

    Hoihoi

    Hier het resultaat van een shoot in oostenrijk.
    Beelden zijn los van elkaar.







    Grtz,
    Mark
    www.markderoophotography.com

  • #2
    Re: Shoot in Oostenrijk

    mooi set. knappe beelden zowel in compo als afwerking . enkel die eerste... draai spontaan men hoofd . ik hou wel van een dutch angel maar hier net even niet
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Shoot in Oostenrijk

      Schuin fotograferen kan inderdaad zeker, maar met deze kaarsrechte horizon is het eerder storend. Een minder uitgesproken horizonlijn zou zich daar beter toe lenen.

      Bij de tweede vind ik de lucht te onrealistisch en dramatisch.

      De derde vind ik de leukste. Vanwege de pose en de kleine DoF (en bewerking?) lijkt ze bijna op een miniatuur-popje uit een muziekdoosje.

      Mooi licht en mooie tinten gebruikt bij alle drie.
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Shoot in Oostenrijk

        Prachtige reeks !!!! ( kleine voorkeur voor nr 2 )

        Comment


        • #5
          Re: Shoot in Oostenrijk

          Alledrie heel mooi - ik twijfel wel of het echt is dan wel knip en plak.
          De verhouding koe - meisje klopt niet denk ik
          Mijn voorkeur gaat naar 1
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Shoot in Oostenrijk

            Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
            Alledrie heel mooi - ik twijfel wel of het echt is dan wel knip en plak.
            De verhouding koe - meisje klopt niet denk ik
            Mijn voorkeur gaat naar 1
            Peter
            Ik snap best dat mensen tegenwoordig twijfelen of beelden echt zijn ja of nee, met al die photoshoppende figuren tegenwoordig.
            Zou willen dat ik zo goed kon photoshoppen. Tot die tijd, zal ik gewoon iemand echt naast een koe moeten plaatsen, en echt naar Oostenrijk moeten rijden.
            www.markderoophotography.com

            Comment


            • #7
              Re: Shoot in Oostenrijk

              Oorspronkelijk geplaatst door markderoophotography Bekijk bericht
              Ik snap best dat mensen tegenwoordig twijfelen of beelden echt zijn ja of nee, met al die photoshoppende figuren tegenwoordig.
              Zou willen dat ik zo goed kon photoshoppen. Tot die tijd, zal ik gewoon iemand echt naast een koe moeten plaatsen, en echt naar Oostenrijk moeten rijden.
              3 mooie foto's. in de derde lijkt ze amper 10 cm groot...een elfje
              My Website : http://www.ineedair.org
              Music / Painting / Motion Graphics / Image
              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

              Comment


              • #8
                Re: Shoot in Oostenrijk

                prachtige foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Shoot in Oostenrijk

                  Best een goede reeks, misschien is er wel wat art werk aan te pas gekomen. Maar dat maakt niets uit, dit is nu eenmaal 2016 en niet 1980. Dus voor mij best geslaagd..... De schaal van het meisje en de koe lijkt niet echt te kloppen.... but so what... ze hebben grote koeien in Oostenrijk....
                  Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Shoot in Oostenrijk

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                    Schuin fotograferen kan inderdaad zeker, maar met deze kaarsrechte horizon is het eerder storend. Een minder uitgesproken horizonlijn zou zich daar beter toe lenen.

                    Bij de tweede vind ik de lucht te onrealistisch en dramatisch.

                    De derde vind ik de leukste. Vanwege de pose en de kleine DoF (en bewerking?) lijkt ze bijna op een miniatuur-popje uit een muziekdoosje.

                    Mooi licht en mooie tinten gebruikt bij alle drie.
                    ik volg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Shoot in Oostenrijk

                      Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                      Best een goede reeks, misschien is er wel wat art werk aan te pas gekomen. Maar dat maakt niets uit, dit is nu eenmaal 2016 en niet 1980. Dus voor mij best geslaagd..... De schaal van het meisje en de koe lijkt niet echt te kloppen.... but so what... ze hebben grote koeien in Oostenrijk....
                      Het is ook een klein meisje 1.58m
                      www.markderoophotography.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Shoot in Oostenrijk

                        De kop van de koe valt inderdaad wat groot uit.
                        De foto is vanuit een laag standpunt gemaakt, de kop is het dichtst bij de lens en wordt daardoor wat groter afgebeeld.

                        Een vuistregel voor de lineaire vergroting = Brandpuntsafstand/ voorwerpafstand
                        voorwerpen op korte afstand zullen dus groter afgebeeld worden dan verder gelegen voorwerpen
                        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Shoot in Oostenrijk

                          Mijn voorkeur gaat uit naar de derde, het heeft iets wat ik moeilijk kan verklaren.
                          Bij de eerste zou ik zeker de horizon recht zetten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Shoot in Oostenrijk

                            Prachtig - ik verkies ze enkel een stopje lichter
                            Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

                            Comment

                            Working...
                            X