Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cuban street life

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Cuban street life

Gisteren thuis gekomen van Cuba na een afmattende vlucht van 32 uur met 4 verschillende aansluitingen dankzij de aanslag op Zaventem.
    Het is een prachtig land met hééél vriendelijke mensen maar jammer genoeg ook met hééél veel armoede.

Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Re: Cuban street life

mooie foto hoor ik kan er niks op aanmerken

Comment

Dit is Cuba weergegeven zoals het (nog) is

Goed gedaan
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Mooie straatfotografie.

Comment

Uit het dagelijkse leven gegrepen in Cuba, verteld voldoende !
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Sprekende foto. Maar als ik dan eens tegendraads mag zijn, dan verwondert het me wel dat, hier in SC, de foto een beetje lijkt open te vallen. Het stukje auto en de fietsband rechtsonder storen me niet zo, maar toch (is anderzijds natuurlijk "het leven zoals het is").
            ...enfin, ik probeer ook maar bij te leren hé!
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
              Dit is Cuba weergegeven zoals het (nog) is

Goed gedaan
              ik volg
              eos 600 d
              lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Allemaal bedankt voor de reactie's

Hoe langer ik naar de foto kijk hoe meer ik eigenlijk zelf zie dat ik hem beter in 'oordeel' had gezet.

Ik snapte eerst niet goed wat bedoeld werd met :

'Sprekende foto. Maar als ik dan eens tegendraads mag zijn, dan verwondert het me wel dat, hier in SC, de foto een beetje lijkt open te vallen. Het stukje auto en de fietsband rechtsonder storen me niet zo, maar toch (is anderzijds natuurlijk "het leven zoals het is").
                ...enfin, ik probeer ook maar bij te leren hé!'

Ik kan in dat commentaar wel in komen maar ik dacht dat ik er goed aan deed om de ganse straat in zicht te brengen en niet enkel de man met de auto en de zittende vrouw.
                Vermoedelijk was het beeld in dat geval veel sterker overgekomen.

Nu zou ik de foto ook niet meer zo licht houden maar iets donkerder maken om meer drama toe te voegen.

Enfin,volgende keer mijn foto's eerst zelf eens wat beter 'beoordelen' en dan de mening van andere vragen is de les die ik hier uit getrokken heb

Maar het leerproces zelf is nu eenmaal ook een tof onderdeel van onze hobby,hé.
                Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Ik denk dat je met oordeel vs showcase een juiste analyse maakt, maar dat maakt de foto niet minder interessant. Zoals al gezegd: een mooi voorbeeld van straatfotografie.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Working...
                  X