Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elle..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Elle..

knap .. ze gelijkt sprekend op Selah Sue...niet?
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
      Dieter,

met alle respect, en dat meen ik ook.
      Ik zeg niet en nooit dat ik iets beter ga doen. Ik wet alleen dat mijn stijl van fotografie blijkbaar wel klanten aantrekt en probeer dus tips te geven.
      Ik kan ook alles voor mezelf houden en hopelijk als enige fotograaf overblijven in Vlaanderen, dan heb ik ineens de jackpot, maar dat doe ik niet.

Als je een beeld van mij ziet dat je niet goed vind, dan mag je daar op reageren, ik heb daar geen probleem mee.
      Ik heb klanten die komen voor mijn type beelden en er zijn klanten die naar een andere fotograaf gaan omdat ze minder van mijn stijl houden, so what...
      That's life.

Als je dan toch die vlakkere belichting wou in je concept (en we spreken over vlakker en niet plat), waarom dan die styling.
      Als je wil groeien in wat je doet, en dat is echt goed bedoeld, dan moet je weten dat je altijd je licht moet afstemmen op sfeer en styling.
      Deze styling past niet bij dit type licht.

Grz. Peter
      Ik kan Pete wel volgen, hoewel ik zijn voorbeelden nou ook niet echt bij een 13-jarige vind passen. Maar allee, Pete is inderdaad niet altijd even tactvol en dat weten we, en dus... doe enkel je voordeel met zijn expertise. Hij is gewoon goed in zijn vak, en als je het niet met hem eens bent doe je gewoon je eigen ding.
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
        beeldkwaliteit is niet optimaal....vele artifacts
        Volledig mee eens. Waarschijnlijk werden de schaduwen te hard opgelicht (en dus niets met het verkleinen te maken). Er lijkt ook een magentazweem op te zitten, maar dat kan aan mijn huidig scherm liggen. Ik ga het houden op deze technische opmerkingen, aangezien 'persoonlijke mening' duidelijk niet geapprecieerd wordt.

Gr, V.
        http://www.catchlight.be
        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
          Volledig mee eens. Waarschijnlijk werden de schaduwen te hard opgelicht (en dus niets met het verkleinen te maken). Er lijkt ook een magentazweem op te zitten, maar dat kan aan mijn huidig scherm liggen. Ik ga het houden op deze technische opmerkingen, aangezien 'persoonlijke mening' duidelijk niet geapprecieerd wordt.

Gr, V.
          Persoonlijke mening word wél geapprecieerd, maar die mening kan ook wat netter verwoord worden. Wat ik niet kan appreciëren zijn tactloze en onrespectvolle opmerkingen. (nogmaals, hiermee zeg ik niet dat Pete dit zo bedoelde, wél dat dit zo overkomt, en niet enkel in mijn post, ook bij andere mensen waar hij reageerde. Maar blijkbaar zit dat in zijn aard als ik Henk zijn comment lees).
          Ik zie hier almaar lieve woordjes voor de 'vriendjes' ook al vind ikzelf dat niet altijd terecht, en wie niet in het kliekje zit krijgt een hoop commentaren op zijn/haar foto's, dat vind ik wat spijtig.
          Elke foto kan altijd anders genomen worden, maar het is toch niet de bedoeling om die andere mogelijkheden op te dringen? Heb een beetje respect voor hoe de fotograaf het beeld zag en dus nam.
          mijn bedoeling was om haar netjes uit te lichten, de neus is mooi afgelijnd, evenals de bovenlip. De highlights liggen in mijn ogen goed.. Akkoord er zit niet enorm veel contrast in, maar wie zegt dat dat moet?
          Hoge contrasten vind ik nét veel gemakkelijker, 1 lampje aan de kant, wat spelen met positie en voila (even simplistisch verwoord). De belichting die ik koos is die waarop ik wilde oefenen, en is naar mijn mening geslaagd, met Pete's opmerkingen zou het een totaal andere foto zijn en dat wilde ik niet.
          Ook begint hij de 'reeks' te bekritiseren hoewel niemand ooit gezegd heeft dat het een reeks is, of dat de foto's als dusdanig bekeken moeten worden.

Ik heb de link naar de betere versie op 500px er bij gezet, zoals eerder gezegd is de kwaliteit hard achteruit gegaan.
          Ik weet dat ik met kleuren redelijk moeite heb (zelf zie ik niet alle kleurverschillen heel duidelijk), dus dat neem ik ten harte en probeer ik aan te werken.
          Als iemand tips heeft hoe dit best aan te pakken of waar tips te vinden, ben ik een en al oor!

Dus voor de laatste keer, je mag best opbouwende kritiek spuien, als het maar een beetje hoffelijk blijft!

Comment

Kliekjes... heb ik geen last van (kan je zien aan de povere comments die ik krijg). Waarschijnlijk omdat ik zelf een grote mond heb en niet altijd in de richting van de haren kam. En stop eens met op Pete zijn kap te zitten. We weten intussen wat je ervan denkt. Ik vind dat hij nog bijzonder mild is geweest in zijn comments.

"Hoge contrasten vind ik nét veel gemakkelijker, 1 lampje aan de kant, wat spelen met positie en voila"
            Zo makkelijk zal het wel niet zijn, want in de voorbeelden die je aanhaalt uit eigen werk, valt één en ander op aan te merken. Dode ogen, dichtgelopen zwarten, geen aflijningen, etc..

Maar terug on topic:
            Ik heb niets gezegd over het contrast in je foto, hoewel het voor mij ook wat meer mag (vooral bovenste deel van de foto).
            Kleurzwemen (als het hier al het geval is) kunnen verschillende oorzaken hebben. Slechte witbalans, te hard opgelicht, uw flitsen die ergens op reflecteren, etc...

Voor een beginneling ben je vrij goed bezig. Neem alle comments in je op (en niet persoonlijk) en hou ze in je achterhoofd bij de volgende shoots. Het kan je vooruitgang alleen maar bevorderen. Succes.

Gr, V.
            http://www.catchlight.be
            Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
            https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Working...
            X