Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stare

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stare

Een nieuw jaar, en dat betekend dat het weer tijd is om nieuwe dingen te proberen.
    Ik heb retoucheren in Photoshop dan toch eens een kans gegeven.

Sony A7II - 28-70mm - 62mm
    1/125 - f/5.6 - iso 50

Last edited by EyeDesignUp; 16 januari 2016, 12:51.
    Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

Re: Stare

Ik ben al een paar keer komen kijken. Technisch lijkt het me in orde. Maar haar blik/pose doet het m voor mij persoonlijk niet. Ik weet niet helemaal wat het precies is maar wringt. Persoonlijke smaak.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Ofwel is de make-up niet goed gedaan ofwel is het een gevolg van de retouch, maar zie aan de grens van de haarlijn. (daar klopt één en ander niet)
      Licht vind ik persoonlijk iets te vlak en had dit liever ook iets zachter gezien, omdat de blik ook redelijk fragiel is. (probeer altijd je licht af te stemmen op het gevoel van je model en beeld)
      Door het hogere standpunt ga je zelfs fragiliteit extra benadrukken, vandaar de opmerking.
      De blik vind ik ergens wel intrigerend, dus da's geen probleem.
      De ogen zijn over-geretoucheerd maar bovendien heb je wel last van te grote pupillen. (makkelijk op te lossen door voor de opname even met een lampje te schijnen in de ogen van het model).
      Zie verder ook "gefoefel" links bovenaan naast het haar...

Ik ben er van overtuigd dat je dit veel beter kan !

Grz. Peter
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Ofwel is de make-up niet goed gedaan ofwel is het een gevolg van de retouch, maar zie aan de grens van de haarlijn. (daar klopt één en ander niet)
        Licht vind ik persoonlijk iets te vlak en had dit liever ook iets zachter gezien, omdat de blik ook redelijk fragiel is. (probeer altijd je licht af te stemmen op het gevoel van je model en beeld)
        Door het hogere standpunt ga je zelfs fragiliteit extra benadrukken, vandaar de opmerking.
        De blik vind ik ergens wel intrigerend, dus da's geen probleem.
        De ogen zijn over-geretoucheerd maar bovendien heb je wel last van te grote pupillen. (makkelijk op te lossen door voor de opname even met een lampje te schijnen in de ogen van het model).
        Zie verder ook "gefoefel" links bovenaan naast het haar...

Ik ben er van overtuigd dat je dit veel beter kan !

Grz. Peter
        Eindelijk! Ik was al op je commentaar aan het wachten

Ik dacht na je commentaar te lezen dat het inderdaad een gevolg van slecht retoucheren is. Maar heb ik ze naast elkaar gelegd en dat was al zo. Het is natuurlijk wel iets krachtiger geworden.
        Zij heeft namelijk ontzettend veel sproeten op haar voorhoofd en die stoppen bij haar haarlijn. Misschien even wat bij kleuren in photoshop.
        Dit is namelijk een foto uit dezelfde reeks die niet geretoucheerd is en daar heeft ze precies hetzelfde aan haar haarlijn

Maar ik heb het gevoel dat ze iets met haar haarlijn heeft gedaan. Dit is een foto van een 3 tal maanden geleden waar ze geen make-up op had, maar daar lijkt haar haarlijn wel verder naar voren te liggen.

Licht ben ik inderdaad niet tevreden over. Ik wou rimlicht maken met mijn externe Metz flitser. Maar die wou ineens niet meer mee flitsen op slave dus heb ik het met 1 lamp minder moeten doen.
        Maar dat fragiel gedeelte komt niet door een hoger standpunt ;p ze heeft haar kin naar beneden, ze is namelijk groter dan mij, moest soms op mijn tenen.

De ogen heb ik toch niet gigantisch veel aan gedaan. Denk zelfs het minste van allemaal. Ik heb hier voornamelijk enkel wat contrast en saturatie ingebracht. Maar door dat contrast word dat grote pupil uiteraard wel versterkt.
        Die tip van het lampje ga ik zeker onthouden want grote pupillen is iets waar ik vaak last van heb met studiofotografie. Ik ben ook aan het overwegen om over te stappen naar continue licht, gezien ik deze ook met filmen kan gebruiken.
        Er is inderdaad behoorlijk wat gefoefel gebeurt aan het haar... Dit was gewoon rampzalig. Ze had de ochtend zelf nog haar haren gewassen en een conditioner gebruikt met siliconen in.
        De MUA heeft staan vloeken toen ze met haar haar begon. Door die siliconen was het ongelooflijk vettig geworden.
        Combineer dit dan samen met gigantisch veel stray haartjes... Ik ben letterlijk per foto meer als 1u bezig geweest met gewoon stray hairs weg te halen. Bij de een lukte het wat beter dan bij de ander. Maar goed, het was pas haar 3de shoot ofzo dus ze weet het voor de volgende keer.

Ik moet denk wat meer tijd gaan nemen voor mijn foto's, wat gerichter shooten. Als ik nu zie dat deze shoot nog geen 3 uur heeft geduurd en ik bijna 200 foto's had...
        En retouching proef toch wel naar meer dus daar ga ik me ook eens in verdiepen.
        Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

Comment

lijkt me dan eerder een geval van 'slechte mua' te zijn
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Working...
          X