Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

close en intiem + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• close en intiem + update

Update foto1

origineel foto 1

Na lange tijd nog eens de tijd gehad om wat te experimenten in de studio, dat is niet het geen waar ik me het beste in men vel voel.
    Het idee was eens te kijken wat witte T-shirts en zwarte T-shirts geven op een zwarte achtergrond.
    Gelukkig had ik fotografe voor de lens die me hier en daar kon bijsturen.
    Wat vinden jullie ervan.
    Last edited by kawaracer; 12 januari 2016, 20:04. Reden: update

Re: close en intiem

De tweede vind ik heel goed, de eerste dekt de lading helemaal.
    ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      De tweede vind ik heel goed, de eerste dekt de lading helemaal.
      Dank u voor de reactie. De titel slaat idd op de eerste. Ik ben zeker dat er nog veel kan verbeterd worden aangezien mijn studio ervaring erg beperkt is, dus ook het afwerken van portretfoto's is iets wat toch wel wat verschilt met concert en spotfoto's en dus nog wat oefening kan gebruiken. Hoe krijg ik nog meer sfeer in de eerste bijvoorbeeld?

Comment

Door een groter diafragma te gebruiken, denk ik.
        ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          Door een groter diafragma te gebruiken, denk ik.
          Klopt als een bus.
          Nu is dat bij studioflitsers vaak moeilijk zeker als het minimumvermogen ook al hoog is.
          Dat kan je dan oplossen op 2 manieren :

Ofwel ga je fotograferen op hogere iso (zoals je concertfotografie) en gebruik je enkel de pilootlamp (maw je laat de flits niet afgaan).
          Ofwel mik je bijvoorbeeld op F 8 en steek je een ND8 filter.
          Op die manier block je 3 stops licht en kan je je foto maken op F 2.8

Grz. Peter

PS : ik ga ook enkel voor foto 1, rest is wat mij betreft te veel spielerij.
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
            Klopt als een bus.
            Nu is dat bij studioflitsers vaak moeilijk zeker als het minimumvermogen ook al hoog is.
            Dat kan je dan oplossen op 2 manieren :

Ofwel ga je fotograferen op hogere iso (zoals je concertfotografie) en gebruik je enkel de pilootlamp (maw je laat de flits niet afgaan).
            Ofwel mik je bijvoorbeeld op F 8 en steek je een ND8 filter.
            Op die manier block je 3 stops licht en kan je je foto maken op F 2.8

Grz. Peter

PS : ik ga ook enkel voor foto 1, rest is wat mij betreft te veel spielerij.
            Heb je dan niet te vaak dat het 2de gezicht niet binnen de DOF valt en dat dit storend gaat werken?
            ik heb de eerste even terug door LR gehaald geest deze zo meer sfeer?

Comment

valt met een dof calculator uit te rekenen eh. zolang hun ogen wat op de zelfde lijn vallen kan je vrij beperkte dof schieten. 1&2 vind ik wel mooi
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                Heb je dan niet te vaak dat het 2de gezicht niet binnen de DOF valt en dat dit storend gaat werken?
                ik heb de eerste even terug door LR gehaald geest deze zo meer sfeer?
                De tweede gaat inderdaad minder scherp zijn, maar dat gaat in zo een geval net dat beetje meerwaarde geven aan het beeld.
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Bij de eerste foto heb ik nu het licht wat geminderd en een vignet toegevoegd, is zo ook niet meer sfeer in gekomen?

Comment

Working...
                  X