Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cooperative feminine Tiguemine Argan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cooperative feminine Tiguemine Argan

De cooperative stelt weduwen en gescheiden vrouwen te werk, op een bescheiden ambachtelijke manier produceren ze Arganolie,
    een plantaardige olie, die wordt gewonnen uit pitten van vruchten die aan de arganboom, Argania spinosa, enkel in Marokko groeien.
    Arganolie is zeldzaam en wordt gebruikt voor consumptie en medische doeleinden.
    Vanwege het zeldzame karakter en de handmatige oogst en productie is arganolie duur.
    Het heeft daarom de bijnaam vloeibaar Marokkaans goud.

update hoe ik hem zelf liever zie :-)

enjoy

Nathan
    Last edited by thaann; 12 januari 2016, 09:43.
    www.lensculture.com/nathan-verstraete

Re: Cooperative feminine Tiguemine Argan

Zeer knappe plaat! Ook qua compo en de niet zo scherpe mand geven een mooi dieptegevoel, maar de overbelichte ruit had je beter overbelicht gelaten,
    Een radiaalfilter erop met warmere witbalans en een tintje oranje zou mijn idee zijn voor zoiets

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

Comment

ik denk niet dat het gemakkelijk is om zo'n foto te maken, vind de compositie dik in orde.

maar het licht is een beetje raar, net iets te veel contrast ?
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Zwart-wit is hier ook mijn keuze.
        De mand is wat minder prominent in beeld, net genoeg om het dieptegevoel mee te geven.
        Beetje spijtig van het erg harde licht in het raam. Is dit de zon of heb je geflitst (lijkt mij wel onwaarschijnlijk)?
        Vriendelijke groet, laGrange
        http://lagrange.1x.com
        "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
          Zwart-wit is hier ook mijn keuze.
          De mand is wat minder prominent in beeld, net genoeg om het dieptegevoel mee te geven.
          Beetje spijtig van het erg harde licht in het raam. Is dit de zon of heb je geflitst (lijkt mij wel onwaarschijnlijk)?
          keiharde zon

Comment

Kreeg net dit mailtje binnen ;-)

"Zoals elk jaar brengt National Geographic Nederland-België ook in 2018 een scheurkalender uit. De National Geographic Scheurkalender staat traditiegetrouw in het teken van natuur en cultuur en bevat prachtige foto’s van verre bestemmingen, dieren, mensen en bijzondere landschappen.

De scheurkalender wordt gevuld met foto’s die via onze fotowebsite NatGeoFoto zijn ingezonden.

Wij kunnen tot ons genoegen mededelen dat uw inzending 'Cooperative feminine Tiguemine Argan' is geselecteerd om deel te mogen uitmaken van de National Geographic Scheurkalender 2018. Gefeliciteerd!"

Me happy :-)

Comment

Een heerlijk beeld ! Prachtig standpunt.
              Ga hier resoluut voor de kleurenversie, op die manier voel meteen Marokko.
              Enne chapeau dat je die scheurkalender een dagje kleur mag geven met dit beeld.
              deka
              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Bravo voor de plaat en ook voor de selectie.
                Marokko is echt een fantastisch land.
                Groetjes,
                Xavier
                Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
                Laat de commentaren maar komen.

Comment

licht en compo in kleurversie vind ik niet optimaal. zw/w vind ik hier het beter beeld.

Dat NGC mailtje is het niet waard om te vermelden hoor....sinds de community daar is opgedoekt zo'n 2 jaar geleden, zijn ze wat blij bij NG nederlands dat ze genoeg foto's vinden om hun kalender mee te vullen. inzendingen daar zijn gereduceerd tot een minimum. Carla Kogelman, Jacob tuininga, marcel van oosten, Loulou beavers, ingrid Vekemans, Bianca Vanderwerf, Roeselien Raimond, Liesbeth Van Der Werf en vergeet er nog een paar waren toen lid. maar dat is lang gedaan.
                  Last edited by ineedair; 18 februari 2017, 00:44.
                  My Website : http://www.ineedair.org
                  Music / Painting / Motion Graphics / Image
                  Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                    licht en compo in kleurversie vind ik niet optimaal. zw/w vind ik hier het beter beeld.

Dat NGC mailtje is het niet waard om te vermelden hoor....sinds de community daar is opgedoekt zo'n 2 jaar geleden, zijn ze wat blij bij NG nederlands dat ze genoeg foto's vinden om hun kalender mee te vullen. inzendingen daar zijn gereduceerd tot een minimum. Carla Kogelman, Jacob tuininga, marcel van oosten, Loulou beavers, ingrid Vekemans, Bianca Vanderwerf, Roeselien Raimond, Liesbeth Van Der Werf en vergeet er nog een paar waren toen lid. maar dat is lang gedaan.
                    Gelukkig hebben er dan toch 356 prutsers een beeld ingestuurd ;-)

Comment

Mooi sfeerbeeld. De bewerking vind ik persoonlijk over de top, maar misschien ontkom je er niet aan om de foto pakkend te maken, vanwege ongunstige lichtomstandigheden ?

Comment

Working...
                      X