Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kunst is overal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kunst is overal

Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
    ... prentjes die geen foto's maar PS constructies zijn....
    Klinkt net iets te denigrerend ... maar ik denk niet dat je het zo bedoelde
    Dit is een samengestelde foto uit 2 eigen opnames, het is nog altijd fotografie naar mijn bescheiden mening.
    Ben zelf ook voorstander van een aparte categorie. Als het maar blijft bij EIGEN opnames, dus geen gebruik van aangekochte of gratis gedownloade beelden, inclusief texturen.
    Vriendelijke groet, laGrange
    http://lagrange.1x.com
    "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
      Klinkt net iets te denigrerend ... maar ik denk niet dat je het zo bedoelde
      Dit is een samengestelde foto uit 2 eigen opnames, het is nog altijd fotografie naar mijn bescheiden mening.
      Ben zelf ook voorstander van een aparte categorie. Als het maar blijft bij EIGEN opnames, dus geen gebruik van aangekochte of gratis gedownloade beelden, inclusief texturen.
      Sorry, ik wilde U persoonlijk niet beledigen.

Maar ik voelde me zelf wel beledigd of, iets minder zwaar uitgedrukt, in het ootje genomen, daar ik in eerste instantie niet door had dat het een samengesteld beeld was. Het doet me vanaf nu wel telkens twijfelen aan de magie van een beeld. Een magie die er in jouw beeld wel degelijk zat, maar die voor mij nu totaal niet meer aanwezig is. Elders noemde ik het het verkrachten van het fotograferen op de juiste plaats en op het juiste moment.

Maar als de maatstaf voor topfotografie de selecties van het HoF-genootschap zijn (men heeft me verteld dat er nog veel meer aan "constructiefotografie" gedaan wordt dan dat ik in mijn naieve onschuld besefte), heb ik daar dus blijkbaar een verkeerde visie over.

Het zij zo.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Haha...je moet er maar opkomen om zoiets in elkaar te steken. Knap bewerkt en mooie foto!
        Proficiat met je HOF!
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Sorry, ik wilde U persoonlijk niet beledigen.

Maar ik voelde me zelf wel beledigd of, iets minder zwaar uitgedrukt, in het ootje genomen, daar ik in eerste instantie niet door had dat het een samengesteld beeld was. Het doet me vanaf nu wel telkens twijfelen aan de magie van een beeld. Een magie die er in jouw beeld wel degelijk zat, maar die voor mij nu totaal niet meer aanwezig is. Elders noemde ik het het verkrachten van het fotograferen op de juiste plaats en op het juiste moment.

Maar als de maatstaf voor topfotografie de selecties van het HoF-genootschap zijn (men heeft me verteld dat er nog veel meer aan "constructiefotografie" gedaan wordt dan dat ik in mijn naieve onschuld besefte), heb ik daar dus blijkbaar een verkeerde visie over.

Het zij zo.
          Goede vriend, ik voelde mij niet persoonlijk beledigd, laat daar geen twijfel over bestaan. En sorry als ik voor jou de magie van het beeld verknoeid heb.
          Maar zeg nu zelf, kan je redelijkerwijze geloven dat dit beeld de registratie van de werkelijkheid is?
          Over wat "echte" fotografie is kunnen wij een oeverloos debat voeren. Ik geef je enkele ideeën ter overweging over wat zoal gangbaar is (en niet alleen sinds Photoshop bestaat).
          - focus stacking in macro en landschap
          - werken met texturen in stilleven en portret
          - perspectiefcorrectie (ook extreme) in architectuur
          - dubbele belichting (in camera of in PS)
          - kleurcorrectie en kleuren gewoon vervangen in zowat elke vorm van fotografie
          Je kan dit nog naar believen aanvullen ...

Blijft voor mij over de documentaire fotografie, daar moet je niet mee "knoeien", maar zelfs daar zal het ingenomen standpunt, de belichting, de compositie mee de "werkelijkheid" bepalen.
          Plus de regel op deze site en op elke site die zich een beetje respecteert: alleen eigen foto's.

Ik nodig je uit om een kijkje te nemen op de site van 1x.com in de sectie Creative edit. Het zal je kijk op fotografie verbreden. Ik wil je niet per se overtuigen van wat jij moet aannemen als "mooi" of "echt". Gewoon even kijken wat er zoal leeft in de fotografie vandaag.

Comment

Maar zeg nu zelf, kan je redelijkerwijze geloven dat dit beeld de registratie van de werkelijkheid is?
            die jas, neen.
            die mevrouw, ja.

but I rest my case. Ik zal proberen mijn naievieteit wat in toom te houden.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

die jas, neen.
              die mevrouw, ja.

but I rest my case. Ik zal proberen mijn naievieteit wat in toom te houden.
              ...ELK beeld is bewerkt zelfs de analoge....diegene die dat nog niet weet staat echt nog in de beginfase.....als het beeld vertelt wat de fotograaf wil vertellen is het toch ok en als bepaalde kijkers zelfs niet doorhadden dat dit een beetje samengesteld is wil het zeggen dat de bewerking goed is uitgevoerd...nee toch?

grtz

Nathan
              www.lensculture.com/nathan-verstraete

Comment

Een beeld zomaar genomen noemt men een snapshot en ja daar heeft de fotograaf wellicht de uitsnede niet echt bepaald. Zo kan men de lijn gaan doortrekken naar uitsneden en zelfs naar opgezette onderwerpen. Soms eist de klant een bepaald onderwerp en gaat men meerdere foto's samenvoegen, bedankt photoshop. Zelf ooit een cover gefabriceerd met een auto, een vrachtwagen en een toerbus. Ik kan er ook inkomen dat men voor zulks werk een ander kastje aanmaakt.
                Maar:... als iemand iets creeert zoals dit werk mogen we toch de maker feliciteren, voor mij is hij kunstenaar, die niet alleen met kleuren speelt maar ook met vormen. een welgemeende proficiat.

Comment

Peace. Peace.

Comment

Ik nodig je uit om een kijkje te nemen op de site van 1x.com in de sectie Creative edit. Het zal je kijk op fotografie verbreden. Ik wil je niet per se overtuigen van wat jij moet aannemen als "mooi" of "echt". Gewoon even kijken wat er zoal leeft in de fotografie vandaag.

Dank voor de tip. Heb ik gedaan. Point Taken.

Maar mag ik U dan weer uitnodigen om eens een kijkje te nemen op mijn (vijf, whatever) voorlaatste foto's die ik hier op BD geplaatst heb (niet de laatste, U zal wel zien waarom). Tips zijn altijd welkom, ik ben dan wel een kleintje, maar wel leergierig.

Merendeel staat in SC Landschap (ook eentje in SC Zwart-Wit, en een paar in abstract).
                    Maar U vind ze wel.

Comment

Gefeliciteerd met uw HOF
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Iedereen nogmaals bedankt voor de commentaren, ook de kritische.
                        Dat moet kunnen!

Comment

Working...
                        X