Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nele

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nele

    Het gaat er niet om wat jij onzin vindt, beste ppp, lees wat er staat!
    Showcase is er niet voor beginners met een "point and shoot-camera".

    Ik herinner me plots een wijze spreuk van een forumvriend.... "never argue with a stupid man......."

    Comment


    • #17
      Re: Nele

      Net zoals 10 jaar geleden is "op de man spelen" nog steeds een geliefkoosde bezigheid van vele forumbezoekers.
      Beter eerst wat meer over fotografie leren, en niet alles "wow" en "fantastisch" vinden, om mekaar na te apen....
      En blijf anders rustig "kiekjes" maken....

      Comment


      • #18
        Re: Nele

        Grauw ?????
        Waar zie jij grauw mss?

        Comment


        • #19
          Re: Nele

          Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht
          Het gaat er niet om wat jij onzin vindt, beste ppp, lees wat er staat!
          Showcase is er niet voor beginners met een "point and shoot-camera".

          Ik herinner me plots een wijze spreuk van een forumvriend.... "never argue with a stupid man......."
          dat zal ik dan ook maar niet meer doen

          Comment


          • #20
            Re: Nele

            Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht
            In Showcase is het de bedoeling een foto te tonen die "buitengewoon" is, of "kunstig", en dus ook technisch op een behoorlijk niveau.
            Wat hier gebeurt is een simpele contrastverhoging, waar nogal wat dingen mee fout lopen: door de verhoging van het contrast in de
            gehele foto, komt de donkere tekening van het kleedje en het donkere haar van het model veel te sterk op de voorgrond.
            De donkere vlekjes onder de haarlijn, het versterken van open poriën op het voorhoofd, en een lelijke versterking van de donkere vlekjes onder
            de ogen van het model worden door het contrast veel te sterk te benadrukt.
            Wat ook door te veel versterking misloopt is de onnatuurlijke verkleuring door benadrukken van alle donkere partijen in de gezichtskleur, ze ziet
            Dit heeft niets te maken met "of je die nu mooi vindt", maar met een klein beetje kennis van photoshop en aanverwante programma's, waarmee door
            onvoldoende kennis ook slechte resultaten mee gehaald kunnen worden.
            er ongezond grauw uit....
            Een foto "bewerken", is net iets meer dan wat contrast verhogen en verscherping toevoegen. Maar dit horen mensen natuurlijk niet graag.
            Net zoals bij wielrenners geldt ook in fotografie: de kilometers moeten vooraf in de benen zitten... en in fotografie de oefening.

            mvg,
            Johan
            mss zou je meer serieus genomen worden als u in plaats van enkel af te kraken zou vermelden hoe het dan wel zou kunnen. emotionele uitbarstingen over point en shoots geven toch de schijn van enige frustraties Dergelijke harde kritieken zijn ook wat makkelijker te verteren moest het van iemand komen die zelf ooit al iets gepost heeft op dit forum. btw als u niet graag heeft dat er op de man gespeeld word kan je best niet beginnen met sarcastische opmerking in je comments te verwerken.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #21
              Re: Nele

              Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht
              Net zoals 10 jaar geleden is "op de man spelen" nog steeds een geliefkoosde bezigheid van vele forumbezoekers.
              Beter eerst wat meer over fotografie leren, en niet alles "wow" en "fantastisch" vinden, om mekaar na te apen....
              En blijf anders rustig "kiekjes" maken....
              Af en toe zie ik hier een nieuw iemand verschijnen die blijkbaar alle wijsheid in pacht heeft maar zelf geen enkele foto durft te posten, noch enig linkje naar een portfolio of website. Gewoon lekker anoniem wat zitten afgeven. Jammer, het hoort bij het internet vermoed ik.

              Comment


              • #22
                Re: Nele

                Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                mss zou je meer serieus genomen worden als u in plaats van enkel af te kraken zou vermelden hoe het dan wel zou kunnen. emotionele uitbarstingen over point en shoots geven toch de schijn van enige frustraties Dergelijke harde kritieken zijn ook wat makkelijker te verteren moest het van iemand komen die zelf ooit al iets gepost heeft op dit forum. btw als u niet graag heeft dat er op de man gespeeld word kan je best niet beginnen met sarcastische opmerking in je comments te verwerken.
                Inderdaad, beste unalom, na 10 jaar hier ben ik redelijk gefrustreerd door commentaar van mensen die commentaar geven op commentaar van anderen, gewoon om "ook eens interessant te doen", zonder iets van de zaak te begrijpen.....begrijp je?
                Ik kan beter nog eens 5 jaar wachten denk ik, misschien verandert de situatie tegen die tijd?

                Comment


                • #23
                  Re: Nele

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                  Af en toe zie ik hier een nieuw iemand verschijnen die blijkbaar alle wijsheid in pacht heeft maar zelf geen enkele foto durft te posten, noch enig linkje naar een portfolio of website. Gewoon lekker anoniem wat zitten afgeven. Jammer, het hoort bij het internet vermoed ik.
                  Nog iemand die liever meehuilt i.p.v. iets van de foto te willen begrijpen....
                  Lekker anoniem wat commentaar geven... zielig, en hoort idd bij het internet, zie ik bij deze poster.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nele

                    zoek op het forum naar "scherm callibreren".

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nele

                      Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                      Grauw ?????
                      Waar zie jij grauw mss?
                      Zoek even op het forum naar "scherm callibreren".

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nele

                        Tot over 5jaar 😜
                        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nele

                          Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht
                          Zoek even op het forum naar "scherm callibreren".
                          Ja juist jij hebt een EIZO hé

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nele

                            Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                            Tot over 5jaar ��
                            Ja goed idee idd Johannus, wat ik snap ook niks van je aanvallende en destructieve opmerkingen.
                            Wees Stoer en ga zelf foto,s plaatsen waarvan wij kunnen leren hoe het moet.
                            Ik stop verder met het vervuilen van dit topic, want anders gaat het niet meer over de geplaatste foto maar over allerlei onzin

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nele

                              @henk. wat ik er mij van herinner was dat elite chrome van kodak idd redelijk bruinig werd...en op print flets blauw/groen. Die activator ken ik niet....wel chemicalien C's en E's...E-5 E-6 enzo.
                              vind deze foto geen cross-processing...er lijkt me eerder een action of preset in raw gebruikt. Er is niet zozeer aan het contrast geraakt, wel aan saturatie en clarity, ook aan saturatie en hue van R,G en B en mss wat meer of minder magenta in de schaduwen...denk ik.
                              vind de bewerking mooi passen hier. Ze kijkt wel erg opzij, maar als beeld moet het niet meer zijn. Showcase is niet voor kunst, buitengewoon of spektakel, in showcase post je een foto waar je voor 100% achter staat. foto kan simpel of complex zijn.
                              My Website : http://www.ineedair.org
                              Music / Painting / Motion Graphics / Image
                              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                              Comment

                              Working...
                              X