Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
OK, laat ik als mede-Mortselaar dan maar proberen een discussie op gang te brengen:
Ik heb de afgelopen tijd een aantal creatieve foto's van je lang zien komen. Deze is dat ook maar toch maakt het concept me lichtjes ongemakkelijk omwille van de kleurkeuze en uitwerking.
Toen ik je foto zag moest ik dadelijk denken aan Yves Klein, de Franse schilder die gekend is voor zijn monochrome blauwe werken. In deze video zie je hoe hij soms schilderijen maakte door vrouwen zich te laten insmeren met verf waarna ze zich vervolgens tegen een doek aandrukten. Jouw foto is, al dan niet opzettelijk, een referentie naar die events. Het gaat, wat mij betreft, echter fout met de keuze voor die rode kleur. Was het blauw, groen, paars,... behang geweest en dito handafdrukken, dan waren die afdrukken een speels element. Nu vraag ik me af of het bloed is. Misschien is dat wat je voor ogen had, maar ik word er wat ongemakkelijk van. Dat kleine felrode streepje rood tussen haar benen en de rode billetjes zijn elementen die je opnieuw doen afvragen wat er exact aan de hand is.
Als je een hommage aan Yves Klein wilde maken, dan vind ik dit om de bovenstaande redenen niet echt geslaagd. Kies dan een andere kleur, maak de muur veel witter en de huidtint vlakker zodat het geheel strakker/abstracter oogt. Staat het werk los van Klein's happenings, dan kijk ik uit naar wat anderen denken. Mij maakt het werk dan eerder nerveus dan geintrigeerd.
(... en als Klein fan wil ik toch even offtopic nog aanhalen dat je vlak over de grens in Monchengladbach dikwijls één van zijn werken kan bewonderen in het Abteibergmuseum, dat trouwens alleen al omwille van de architectuur een bezoekje waard is.)
Handjes Xavier? Ik heb alleen maar billen gezien... LOL
Maar allee, serieus, ook (of misschien juist) zonder billen zou hij voor mij een heel aardige zijn gebleven. Ik persoonlijk vind juist de kleurkeuze erg goed, alleen valt door de belichting de nadruk wel erg op het onderste gedeelte van de foto.
Ziet er kunstzinnig uit lijkt het wel maar uiteindelijk zegt en doet het mij helemaal niets en dat rode op de muur bij haar kruis deed mij al direct besluiten dat er niet over nagedacht is en komt goedkoop over.
Ziet er kunstzinnig uit lijkt het wel maar uiteindelijk zegt en doet het mij helemaal niets en dat rode op de muur bij haar kruis deed mij al direct besluiten dat er niet over nagedacht is en komt goedkoop over.
(... en als Klein fan wil ik toch even offtopic nog aanhalen dat je vlak over de grens in Monchengladbach dikwijls één van zijn werken kan bewonderen in het Abteibergmuseum, dat trouwens alleen al omwille van de architectuur een bezoekje waard is.)
Bedankt Laurens voor de uitleg en de tip die ik hier nog eens laat zien. Voor alle duidelijkheid, de handjes waren er al op voorhand. Geen keuze van de kleur dus.
Xavier
Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
Laat de commentaren maar komen.
Het is goedkoop om te zeggen dat blote billen tonen goedkoop is...
Wat mij in deze foto wat minder lijkt, is de rode schijn op de billen. Dat lijkt een beetje of de dame in kwestie dol is op spanking, óf te lang heeft gezeten alvorens de shoot aan te vangen. Leuke foto toch!
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment