Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Voor mij hoeft een portret niet altijd gestoken scerp te zijn, mooie blik van je model. Idd dat ene oog een tikkie jammer
Dat vind ik nou ook, anders had ik deze foto niet geplaatst.
Wat het oog betreft, de licht/donkerverhoudingen bij belichten in een technische camera op fotopapier zijn nu eenmaal anders van bij digitaal. De collodiumfotografen ondervinden hetzelfde probleem, ook daar lopen schaduwen dikwijls dicht. Een volgende keer zal ik toch proberen dit te vermijden.
Maar iedereen mag vinden dat de foto scherper moet zijn, en natuurlijk kán hij ook scherper. Andere inzendingen van mij met dezelfde lens tonen dat ook aan. Ik denk dat ik hier met volle opening heb gefotografeerd, en dan luistert het erg nauw. Maar bij dit portret vond ik die onscherpte van minder belang.
Er is inderdaad weinig scherpte, maar dat maakt je portret nou juist af.
Ik ben niet altijd fan geweest van je werk, laat staan sommige van je commentaren, maar voor dit portret verdien je veel respect !
Comment