Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Petzval is ook te krijgen voor DSLR's directe mount. Met insteek diafragma's . Ook deze doet het heel goed Henk, proficiat voor het experimenteren.
Ik weet het Steven, en ik heb het ook overwogen. Maar het Petzval-effect (de onscherpe draaiing in het beeld) van die Lomography Petzvallens is zó sterk dat ik het niet mooi meer vind. Deze lens heeft dat ook, maar dat valt buiten de beeldcirkel van kleinbeeld (deze lens dekt op de platencamera 20x25 cm uit). Met deze combinatie krijg ik precies wat ik wil voor portretten.
Groeten, bedankt voor de reactie(s). Henk
Comment