Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De schaduw achter het hangplantje aan de muur leidt mij vreselijk af. In de eerste instantie is het net of ik dubbel kijk en pas daarna wordt mijn blik getrokken naar het mooie deel van de foto
Meestal vraag ik me af, zou het model er wel tevreden mee zijn, en ik denk in dit geval zeker. Dus ga ik niet vitten over schaduwen en details etc. noch over aantast trekken, want die ogen zuigen je gewoon naar het onderwerp (altijd die ogen).
Hier staat een sprekend portret van een warm mens. Dikke
Zacht licht van boven, ingeflitst van op je toestel en dan een beetje opgelicht in nabewerking.
En net dat laatste is net iets teveel geweest.
De schaduw is iets dat je erbij moet nemen of je moet (zoals eerder deze week al besproken in een ander topic) ofwel met een bracket werken ofwel je shot in een ruim landschap nemen en dan nadien croppen tot een portret. Voor mij is dat niet zo storend.
Zacht licht van boven, ingeflitst van op je toestel en dan een beetje opgelicht in nabewerking.
En net dat laatste is net iets teveel geweest.
De schaduw is iets dat je erbij moet nemen of je moet (zoals eerder deze week al besproken in een ander topic) ofwel met een bracket werken ofwel je shot in een ruim landschap nemen en dan nadien croppen tot een portret. Voor mij is dat niet zo storend.
Wat ik wel zou doen is het contrast herstellen.
sta ik volledig achter en klopt tot in het detail dat is een uitleg waar men iets aan heeft cé ;-)
Comment