Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Ik denk, misschien verkeerd hoor, dat de rechterkant de mooiste kant is van haar gezicht. Het is een heel mooi meisje maar ergens scheelt er iets in het gezicht, misschien is het dat Xafke?
Misschien kunnen jullie eens uitleggen wat jullie bedoelen ?
Niet goed uitgelicht
Narrow light noemt men dit waarbij de minst belichte kant van het gelaat naar de fotograaf is gedraaid (alhoewel het hier niet een volledig narrow light is). Uiteraard hebben we hier schaduwen wat ook de bedoeling is van dit soort beeld. Niet te hard maar ook niet te zacht. Dit komt door het gebruik van de Para-88 als hoofdlicht links voor. Mocht je deze zien op het origineel en een Eizo dan zou zal je merken dat er heel wat nuance in de huidtoon en de schaduwen zit. Spijtig dat dit verloren gaat op het net en een normale PC. Maar goed jullie kunnen enkel zien wat je ziet .
Licht en schaduw is en samenspel, maar ik hoor graag van jullie wat er niet goed zit. Ik heb deze voor het net ietsje opgelicht maar kan deze niet in SC plaatsen dacht ik volgens het reglement. Hier is een linkje naar een opgelicht beeld (wel op FB, dus die kwaliteit is ook niet denderend) hier
Het Gezicht: Er scheelt niets aan het gezicht van deze jonge dame (in werkelijkheid), wat ik denk is dat jullie het effect van het water en de schaduw ervaren als iets dat niet klopt . Misschien kunnen jullie het duiden….
TXS
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Ik zou niet weten waaraan ze denkt. Dus al helemaal niet waarvan ze droomt.
Niet eens waarom ze zo in de verte staart. Maar ze doet dat alles zo mooi, zo
naturel en bevallig dat ik de fotograaf voor dit "volle" moment wil bedanken.
deze houden, al had ik initieel ook iets van, hmm zo 'duister', maar in dat opgelichte beeld op je fb gaat de sfeer helemaal verloren. dus gewoon houden. Misschien ligt de plaats mij gewoon niet. Kan eh, niet alles kan even waauw zijn.
Misschien kunnen jullie eens uitleggen wat jullie bedoelen ?
....
op FB is em er dan weer over.
probleem is dat we verwend geweest zijn door je vorige foto die de HOF gehaald heeft.
Daar was je setting ook echt TOP en dat mis ik in deze foto hier denk ik.
deze houden, al had ik initieel ook iets van, hmm zo 'duister', maar in dat opgelichte beeld op je fb gaat de sfeer helemaal verloren. dus gewoon houden. Misschien ligt de plaats mij gewoon niet. Kan eh, niet alles kan even waauw zijn.
TXS Nena, kan je volgen ..vond ook de FB minder goed…de sfeer gaat verloren…. Heb je al eens gekeken met een zwarte achtergrond of BD (links onder kan je dit kiezen) . Dan kijkt het ook anders…. Absoluut, niet alles is een waauw….de opname die ik plaats is om van jullie te leren en niet om een waauw te krijgen… ik zou liegen moest ik zeggen dat ik geen waauw's like, …..maar daarom doen we het niet he….
Groetjes
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Comment