![](https://farm8.staticflickr.com/7364/13877809714_3cd4deb604_b.jpg)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Powder portrait
Collapse
X
-
Powder portrait
Labels: Geen
-
-
Re: Powder portrait
Knap beeld.Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/
-
Ben er van overtuigd dat dit echt een powder portret is en toch komt het geplakt over.
Waarschijnlijk door het redelijke vlakke licht dat je hebt gebruikt. Ik voel geen samenhang tussen poeder en model.
De blik van het model past wat mij betreft ook minder bij het powder gevoel... Het is allemaal iets te clean.
Qua nabewerking heb ik dan liever nog iets meer doorgedreven bewerking. (de walletjes onder de ogen). Ofwel ga je voor een pure clean shot ofwel hou je het natuurlijker.
Dit is in between...
Verder heb ik de indruk dat er iets is foutgelopen met d&b.
De neus van het model heeft een zekere asymmetrie opgelopen hierdoor, en dat valt me direct op bij dit beeld.
Maar kom, ik wil toch wel met een positieve noot afsluiten en dat is dat ongeacht het feit dat je licht vrij vlak is geplaatst tov je model toch nog een interessant lictspel hebt in je beeld.
Benieuwd naar andere foto's uit deze reeks.
mvg. Peter
Comment
-
Zonder plat gezever gewoon mooiKijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
(BD1383NL)
Comment
-
Los van alle techniek, voel ik weinig bij dit beeld. Je model staat er gewoon te staan met wat poeder over haar haar. Dit zou een krachtig portret kunnen zijn, met een andere houding/pose/blik/uitsnede..
Benieuwd naar de rest van deze reeks
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk berichtZonder plat gezever gewoon mooi
Maar heb dan ook het fatsoen om welgemeende commentaar niet af te doen als ware het gezever. If you can't stand the heat get out of the kitchen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Comment
-
wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar
Omdat we willen leren (TS, gebruik zelfde citaat), Pete, kun je even toelichten welke belichting je had toegepast om het minder vlak te maken? Extra lichtbron? Positie van de lichtbron? Lichtsterkte?
Ik volg ook wel wat de neus betreft. Zie het trouwens precies ook aan haar linkerkant/onderlip.
Ben op zich ook wel benieuwd naar andere powderplaten. Leuk concept.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk berichtwat zijn we weer vriendelijk voor elkaar
Omdat we willen leren (TS, gebruik zelfde citaat), Pete, kun je even toelichten welke belichting je had toegepast om het minder vlak te maken? Extra lichtbron? Positie van de lichtbron? Lichtsterkte?
Ik volg ook wel wat de neus betreft. Zie het trouwens precies ook aan haar linkerkant/onderlip.
Ben op zich ook wel benieuwd naar andere powderplaten. Leuk concept.
maar ik denk maar in het wild rond de laatste tijd Nat hahahahaa
Comment
-
Zou vooreerst zo een beeld niet maken met een softbox, maar wel met een BD met grid.
Op die manier krijg je al veel gerichter licht en kan je echt gaan spelen met highlights & shadows, die je dan achteraf mooi kan aanzetten met d&b in PS.
Als je dan dat licht van een stuk hoger laat komen dan deze softbox stond (zie catchlights en richting kleine schaduw an neus) dan krijg je een pittiger beeld.
Softbox links rechts zou ik zeker nooit doen, dan heb je pas oninteressant licht. Maar denk dat Jeannot dat ook wel weet, en begrijp dus de reactie niet goed.
Lichtsterkte kan je nooit op voorhand weten of bepalen. Je wil bijvoorbeeld F8, wel dan zet je je licht en meet je licht tot de meter F8 zegt.
Dan zit je correct qua lichtsterkte en ook qua skintones.
Meer over licht zullen jullie trouwens binnenkort kunnen lezen in een artikel in Shoot magazine.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk berichtZou vooreerst zo een beeld niet maken met een softbox, maar wel met een BD met grid.
Op die manier krijg je al veel gerichter licht en kan je echt gaan spelen met highlights & shadows, die je dan achteraf mooi kan aanzetten met d&b in PS.
Als je dan dat licht van een stuk hoger laat komen dan deze softbox stond (zie catchlights en richting kleine schaduw an neus) dan krijg je een pittiger beeld.
Softbox links rechts zou ik zeker nooit doen, dan heb je pas oninteressant licht. Maar denk dat Jeannot dat ook wel weet, en begrijp dus de reactie niet goed.
Lichtsterkte kan je nooit op voorhand weten of bepalen. Je wil bijvoorbeeld F8, wel dan zet je je licht en meet je licht tot de meter F8 zegt.
Dan zit je correct qua lichtsterkte en ook qua skintones.
Meer over licht zullen jullie trouwens binnenkort kunnen lezen in een artikel in Shoot magazine.
maar je kan met links rechts toch ook mooi licht maken
zag dat bij Olaf ,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk berichtIk heb maar 1 lamp Peter, dat is een BD heb voor de rest ook niets anders
maar je kan met links rechts toch ook mooi licht maken
zag dat bij Olaf ,
Maar als je dan de beide lampen even sterk afregelt dan krijg je bijna geen schaduwen meer en dan oogt het iets of wat eentoniger.
Let wel, bij kinderen bijvoorbeeld kan dat heel leuk zijn. Ouders zijn gek op dat soort licht.
Comment
Comment