Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
na al je mooie beelden kan deze mij echt niet bekoren. Verschil in saturatie tussen voor- en achtergrond, slordige montage , overbewerkt gelaat,..... e.d. Vlug een nieuwe posten van je oude niveau.
Ja ik experimenteer hier erg vaak mee. Maar met de zon achter het hoofd heb ik nog nooit zo een (onnatuurlijk) uitgelicht gezicht verkregen...
Gewoon verder experimenteren zou ik dan zeggen Jaak, bij mij is dat ook niet van de eerste malen gelukt.
Dit gezegd zijnde, je reflectie scherm moet wel groot genoeg zijn, zo een plooibaar klein rond schermpje volstaat natuurlijk niet...
Vele mensen onderschatten ook de kracht van een laagstaande winter zon, die valt bijna loodrecht op je scherm, dat ook nog
eens recht voor je model staat, je hebt dus niets van verlies, vermits je niet onder een hoek (of een hele kleine dan ) werkt met je licht.
Gewoon verder experimenteren zou ik dan zeggen Jaak, bij mij is dat ook niet van de eerste malen gelukt.
Dit gezegd zijnde, je reflectie scherm moet wel groot genoeg zijn, zo een plooibaar klein rond schermpje volstaat natuurlijk niet...
Vele mensen onderschatten ook de kracht van een laagstaande winter zon, die valt bijna loodrecht op je scherm, dat ook nog
eens recht voor je model staat, je hebt dus niets van verlies, vermits je niet onder een hoek (of een hele kleine dan ) werkt met je licht.
Grtz, D.
.....ah jama een reflectiescherm is al even onnatuurlijk als een flits bij een tegenlichtopname.....en dat voelt bij sommigen onnatuurlijk aan......zeker als het model de volle lading krijgt.........kwestie van smaak natuurlijk.... ... Mijn experimenten gebeurden zonder externe hulpmiddelen....
.....ah jama een reflectiescherm is al even onnatuurlijk als een flits bij een tegenlichtopname.....en dat voelt bij sommigen onnatuurlijk aan......zeker als het model de volle lading krijgt.........kwestie van smaak natuurlijk.... ... Mijn experimenten gebeurden zonder externe hulpmiddelen....
Dat is natuurlijk je volste recht, en zo doet iedereen zijn eigen stijl ...en jij maakt dan op je manier ook goeie beeldjes !
Vind dit allemaal heel boeiend eigenlijk al die verschillende reacties !
Comment