Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Heb je niet met verschillende flitssterktes gewerkt?
Van mij mochten er wat meer details in haar verenkleed zitten.
Nope, zouden zelfde lichtsterktes moeten zijn. Waarom zou je anders vermoeden?
Het verenkleed is nergens uitgebrand en ik vond dat de focus op de ogen mocht zitten, maar ik begrijp je mening erover wel.
Zeer fraai! Licht is prima voor deze plaat (hier wil je geen schaduwpartijen Jos)
Enige puntje is de eyeliner. Omdat dit zo close-up is, vind ik dat de visagie echt perfect moet zijn. De eyeliner op het linker ooglid is geen mooie strakke lijn. Wellicht dat je dit in PS nog kunt corrigeren?
Verder...lekker anders!
Zeer fraai! Licht is prima voor deze plaat (hier wil je geen schaduwpartijen Jos)
Enige puntje is de eyeliner. Omdat dit zo close-up is, vind ik dat de visagie echt perfect moet zijn. De eyeliner op het linker ooglid is geen mooie strakke lijn. Wellicht dat je dit in PS nog kunt corrigeren?
Verder...lekker anders!
Je hebt geen ongelijk, wat betreft die eyeliner. Ik heb mijn bewerkingen hier beperkt tot Lightroom en daarin lukte dergelijke correctie niet goed. Noem het enerzijds luiheid, maar anderzijds vond ik dat een tikkeltje imperfectie hier wel bijdroeg om het geheel niet te onwerkelijk of saai te maken.
Knappe en sprekende plaat die technisch volledig in orde is , de veertjes hoeven helemaal geen extra detail. Die zijn maar bijzaak e zouden met meer contrast/detail het beeld verstoren.....
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Comment