Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14 en model, je moet het maar kunnen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    En daar hebben wij als volwassenen een hele grote rol bij gespeeld. We creëren minivolwassenen, extra consumenten. Ik heb hier enorm veel moeite mee.
    Ja Monica, daar heb je een punt.... maar dat is ook zo met baby fortografie.... Babies in abnormale posities in dozen en bakjes, omdat veel mensen dat nu eenmaal lief vinden. Die kindjes vragen er niet om, wij als volwassenen wel. Dus zo verschillend is dit niet he...
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Zeer verschillend, aangezien deze poses niet zo onnatuurlijk zijn als jij denkt. Het is grappig om te zien hoe zo'n uk opgevouwen ligt in de moeders buik en het na de geboorte ook heerlijk vind om zo ingepakt te worden. Zoals de verloskundige vaak laat zien: http://www.google.nl/imgres?start=16...8&tx=166&ty=71

Een newbornshoot duurt gemiddeld zo'n 4 uur en alles gaat op geleide van de kleintjes. Het kan zijn dat je het niet interessant of mooi vindt om te zien. Dat is wat anders Het zal een baby later niet "kwalijk" worden genomen dat het zich heeft laten fotograferen in een mandje, noch zal dit gevolgen hebben voor zijn/haar toekomst.

Comment

Kunnen we het over de foto zelf hebben AUB en niet over morele waarden , daar zijn andere forums voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
          De make-up, tja is nu eenmaal deel van het Vamp gedoe rond Halloween. En dat was ook de insteek van de shoot.
          Tja als je het bekijkt in een Halloween setting, dan verandert mij mening wel een beetje. Ik zag echter wel niet meteen de link met Halloween. Je hoeft natuurlijk niet meteen de cliché pompoenen erbij te gooien maar ik mis toch die extra hint in het plaatje dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
            Tja als je het bekijkt in een Halloween setting, dan verandert mij mening wel een beetje. Ik zag echter wel niet meteen de link met Halloween. Je hoeft natuurlijk niet meteen de cliché pompoenen erbij te gooien maar ik mis toch die extra hint in het plaatje dan.
            TXS Johan, en misschien had ik dat duidelijker moeten maken van in het begin....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              tja...kijk eens op de scholen.
              de "kinderen'" zien er tegenwoordig gewoon veel "eerder" volwassener uit.
              en doen tegenwoordig dingen op die leeftijd, waar wij vroeger (op die leeftijd) nog nooit van hadden gehoord.
              grt,bouk.
              Idd, daar volg ik nu eens volledig in Bouk

Mooie plaat, had je er niet bij gezet dat het model 14 was zou me zelfs niet opgevallen zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                Idd, daar volg ik nu eens volledig in Bouk

Mooie plaat, had je er niet bij gezet dat het model 14 was zou me zelfs niet opgevallen zijn
                TXS, vandaar ook dat ik in deze helemaal niets verkeerd zag of zie (inhoud) , technisch zou het nog wel beter kunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
                  Wel ik vind het ganse samenspel van sfeer, type kleding en zware makeup te overweldigend voor dit zeer jong model. Steek ze in minder "pikante" kleding met zachtere makeup en je hebt een harmonieus geheel.

Overigens zie je vrij goed, ondanks de vermelding, dat dit een zeer jong model is dus die vermelding heeft mij beoordeling niet in die mate beïnvloed. Is Boothouse een merk voor jongeren ofzo? Want ik ken het niet.

Toegegeven, de jeugdigheid in je nieuwe post (headshot) stoort me wel minder.
                  Minder 'pikante' kledij? Dan moet je ze bijna al een boerka aantrekken.
                  14 jaar oud is een leeftijd op zich waarop meisjes al gaan zoeken naar wat er daar is.
                  En wat op deze foto gebeurd is helemaal niets pikant of dergelijke. Zij die dat zien, moeten in mijn ogen het probleem misschien bij zichzelf zoeken.

Ik hou van de donkere sfeer in de foto!
                  Het enige is wel dat ze bij naar onderen toe wat wegvalt in de zwarte van de foto. Had daar liever beetje meer contour gezien.
                  EMBLEMATA.BE
                  http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                    Minder 'pikante' kledij? Dan moet je ze bijna al een boerka aantrekken.
                    een uitdaging voor Sapph.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                      .....
                      Het enige is wel dat ze bij naar onderen toe wat wegvalt in de zwarte van de foto. Had daar liever beetje meer contour gezien.

Bedankt Neil, inderdaad op deze foto (web-jpg) is er weinig tot geen contour. Op het origineel en de Eizo kijkt het wel even anders, en is die contour en detail wel aanwezig. Maar veel gaat blijkbaar verloren bij de JPG conversie waarbij de schaduwen dichtlopen. Is ook wel ergens normaal, de Raw opname is een 14 Bit , waarbij de onderste stops 8-12 (schaduwen) ongeveer 500 graduaties heeft. Bij een 8 bit (JPG) ben je beperkt tot een graduatie van 20.
                      Ik kon natuurlijk het licht optrekken in RAW voor een internet publicatie, en soms doe ik dat wel eens... Dan kijkt de foto beter op het net maar niet op Eizo of print. Het is altijd wat wikken en wegen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        een uitdaging voor Sapph.
                        grt,bouk.
                        Zelfs dat heeft hij al gedaan Bouk

Comment

Working...
                        X