Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My pride and joy..Hanne

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: My pride and joy..Hanne

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
    Is dit nu broad lighting of short lighting? het is eigenlijk geen 1 van de 2 want het gezicht is recht naar de camera (of bijna toch)

Stel dat vanuit de fotograaf zijn gezichtpunt haar gezicht links zou draaien is het broad lighting. Draait ze haar gezicht naar rechts is het short lighting
    Dikke merci voor de uitleg! Weer een en ander duidelijker geworden.

Comment

Normaal kijk ik hier nooit maar ik hoorde er van op een tentoonstelling. Ik wist dus dat er iets aan de hand was.
      Ik kies geen partij maar als ik enkel negatieve commentaar heb dan zwijg ik. Als ik een punt vind waarop het beter kan dan roer ik me weleens. Als ik het écht goed vind dan zeg ik het altijd.
      Als ik enkel kan zeggen : "slechte compo" dan zwijg ik ook. Niemand kan me hier vertellen wat de perfecte "compo" is, elk topic daarover bloedt trouwens dood.

@Pascal : ik had idd de ongelukkige okselplooi glad geschaafd maar voor de rest kan ik onmogelijk zeggen wat er in die omstandigheden beter kon. Laat staan wat ik zelf kon.
      @Jos : ik kan je ergens wel volgen maar ik had liever gelezen wat je zelf een betere graffiti-achtergrond vond.
      @Gno : als het klopt wat je zegt over het aantal BDleden, dan is dit een zeer spijtige evolutie.

Weer @Pascal : als je dochter dit een mooie foto vindt dan is dat gewoon OK (het is ook een mooie foto). Zeg haar dat de mening van een derde er kompleet niet toe doet. Een foto moet niet worden opgehemeld op BD om goed te zijn.
      Weer @Jos : je opmerking betreft vooral de achtergrond, niet het model. Dat mag. Maar de verdere ontwikkeling van de discussie was er beter niet geweest.

@PaulM : nu weet je eens te meer waarom je hier niet teveel foto's plaatst
      Ik heb dus zelf totaal geen nood aan bewieroking vanuit BD, totaal geen nood aan HOF-nominaties, en nog minder nood aan opmerkingen genre : slechte compo.
      Daarom ook post ik hier zelden een foto, als ik er zelf niet tevreden over ben vliegt hij er uit. Een ambivalente houding, ik weet het want als iedereen er zo over dacht was het forum meteen wijlen.

Maar ik blijf wel lid omdat ik vind dat ik passief veel kan bijleren want écht : ik schat mezelf niet zo hoog in als ik vergelijk met iemand als een Gilbert Claes of een Marsel Van Oosten.

Voila, mijn gedacht.

Comment

Dat is gelukkig niet het geval
        De CIM- metingen zeggen wat anders ...

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
        en dan zijn ze verbaasd dat het leden aantal van 10000 naar 4000 gaat of zoiets
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Normaal kijk ik hier nooit maar ik hoorde er van op een tentoonstelling...
          Voila, mijn gedacht.
          Oei gaat het dan zo snel......
          Merci voor de opmerking.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Oei gaat het dan zo snel......
            Merci voor de opmerking.
            Oh Pascal, zolang het maar verbaal geweld is ....

Comment

Pascal, zet z'n plaat maar (Stevie Ray Vaughan) op als je deze foto bekijkt. Dan heb je er nog eens zoveel plezier van.
              En zelfs zonder muziek vind ik het ook een heel mooie foto.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Pascal, zet z'n plaat maar (Stevie Ray Vaughan) op als je deze foto bekijkt. Dan heb je er nog eens zoveel plezier van.
                En zelfs zonder muziek vind ik het ook een heel mooie foto.
                Hoe weet jij mijn keuze van muziek? lol.
                Merci om te reageren en te kijken mensen..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

't ja, My pride and joy ............. wie zingt dat anders nog?
                  En toevallig ben ik een stevige fan van blues en zeker van SRV en The Vaughan Brothers (Stevie en Jimmy samen).

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    't ja, My pride and joy ............. wie zingt dat anders nog?
                    En toevallig ben ik een stevige fan van blues en zeker van SRV en The Vaughan Brothers (Stevie en Jimmy samen).
                    Wel het wou dus toevallig lukken toen ik deze foto aan het bekijken was dat het nummer of liever de muziek op stond en daarom mijn titel..Goed gezien eagle eye....
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Altijd gevaarlijk om portretten te posten van mensen met emotionele banden. Het is dan veel moeilijker om van op een afstand naar je beeld te kijken.
                      Om eerlijk te zijn vind ik dit beeld ook weinig zeggend. Geen spanning, geen emotie.
                      Voor jou net weer wel, omdat dit jouw dochter is. Het is je volste recht om te genieten van dit beeld, ook haar recht.
                      Maar op een afstand bekeken is deze foto geen uitblinker.
                      https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                        Altijd gevaarlijk om portretten te posten van mensen met emotionele banden. Het is dan veel moeilijker om van op een afstand naar je beeld te kijken.
                        Om eerlijk te zijn vind ik dit beeld ook weinig zeggend. Geen spanning, geen emotie.
                        Voor jou net weer wel, omdat dit jouw dochter is. Het is je volste recht om te genieten van dit beeld, ook haar recht.
                        Maar op een afstand bekeken is deze foto geen uitblinker.
                        Een eerlijk mening die telt als persoonlijke mening en wat appricieer maar ik weet zelf goed dat hij geen hoogvlieger is en daarom had ik ook graag meningen van de experts hoe het dan wel zou knallen...als je begrijpt wat ik bedoel.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Vind Dit een mooie , zeer spontane foto
                          Persoonlijk vind ik dergelijke discussies nogal zinloos.
                          Als je niks beters te doen hebt dan van achter je PC, afbrekende kritiek te geven, moet het wel al erg gesteld zijn. (Het is duidelijk naar wie deze reactie bedoeld is)
                          Gedraag u volgens uw leeftijd.
                          - Photography made me look at things differently -

Comment

Sober, weinig mis mee, geen beginnersfoutjes .... ben de foto nu al vergeten.
                            My Website : http://www.ineedair.org
                            Music / Painting / Motion Graphics / Image
                            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                              !.... ben de foto nu al vergeten.
                              Missie geslaagd dus..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Met een volkomen egale achtergrond kreeg je van mij toch een duimpje
                                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                                (BD1383NL)

Comment

Working...
                                X