Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Io II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Io II



    Zelfportret , zwaar doorwerkt .

  • #2
    Re: Io II

    Misschien ziet u de foto anders op uw scherm, maar ik zie dat de rechter helft van zijn aangezicht toch iets te donker is.
    Ik zie nog enkel een glimp van zijn rechter oog.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Io II

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Misschien ziet u de foto anders op uw scherm, maar ik zie dat de rechter helft van zijn aangezicht toch iets te donker is.
      Ik zie nog enkel een glimp van zijn rechter oog.
      "Iets te donker is niet overdreven. hier is de rechtse zijde van het gezicht volledig zwart en 1 geheel met de achtergrond.

      Comment


      • #4
        Re: Io II

        Op facebook staat ie ( in kleur (toon))met nog een glimp v h oor - maar das niet zo goed :-)

        Comment


        • #5
          Re: Io II

          Net zoals uitbranders not done zijn bij high-key is het ook not done om zero-zones te hebben bij een low-key.
          Ik denk dat als je de contour een beetje kan terug halen je wel een sterke foto zal hebben.

          Comment


          • #6
            Re: Io II

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Misschien ziet u de foto anders op uw scherm, maar ik zie dat de rechter helft van zijn aangezicht toch iets te donker is.
            Ik zie nog enkel een glimp van zijn rechter oog.
            Iets te donker is helaas toch veel te donker. In Photoshop is het mogelijk nog iets van het rechter oog op te halen, maar waar niets is, komt ook niets meer te voorschijn.
            Jammer, want het is nochtans een karakterkop die het geweldig zou kunnen doen.
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

            Comment


            • #7
              Re: Io II

              Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
              Iets te donker is helaas toch veel te donker. In Photoshop is het mogelijk nog iets van het rechter oog op te halen, maar waar niets is, komt ook niets meer te voorschijn.
              Jammer, want het is nochtans een karakterkop die het geweldig zou kunnen doen.
              Een eerdere , bravere , klassiekere versie :-)

              Comment


              • #8
                Re: Io II

                Persoonlijk vond ik de originele post wel mooi, mits wat anders uitgesneden (bovenaan mag het hoofd de kader raken) en het hoge contrast en verscherping wat afgezwakt worden, en de witte "tikkeltjes" van zijn rechter oog en in de buurt van zijn snor en baard weggewerkt worden.

                Zo een indringend portret is wel mooi, bravo!

                Comment


                • #9
                  Re: Io II

                  Thanks FotoMorgana,
                  inderdaad kan misschien beter het zwart volledig zwart maken ( aan het rechter oog ea ) en bovenaan een beetje croppen , dan komt het hoofd wat beter uit/naar" voor" .
                  Doe dat en bekijk het eens op mijn tv ( in t groot )
                  Grtn Thierry
                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoMorgana Bekijk bericht
                  Persoonlijk vond ik de originele post wel mooi, mits wat anders uitgesneden (bovenaan mag het hoofd de kader raken) en het hoge contrast en verscherping wat afgezwakt worden, en de witte "tikkeltjes" van zijn rechter oog en in de buurt van zijn snor en baard weggewerkt worden.

                  Zo een indringend portret is wel mooi, bravo!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Io II

                    Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
                    Een eerdere , bravere , klassiekere versie :-)
                    Voor mij in elk geval een stuk sterker, aan de linker zijde mag het zelfs nog wat donkerder zodat die zijde er wel is maar niet te veel de aandacht trekt. Bedankt voor je reactie!
                    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                    (BD1383NL)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Io II

                      Beide bewerkingen okee, maar ik zou er iets meer schouder bij doen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Io II

                        Bedankt ppp ,
                        er was meer schouder , maar dat trok toch iets teveel de aandacht weg v h gezicht vond ik .
                        Grtn Thierry

                        Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
                        Beide bewerkingen okee, maar ik zou er iets meer schouder bij doen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Io II

                          Voor mij het origineel mits een minieme crop bovenaan
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Io II

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                            Voor mij het origineel mits een minieme crop bovenaan
                            voor mij ook.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Io II

                              Inderdaad , één a anderhalve centimeter eraf bovenaan is beter ! :-)
                              Vriendelijk dank Frakske en Bouk
                              Grtn Thierry
                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              voor mij ook.
                              grt,bouk.

                              Comment

                              Working...
                              X