Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De spiegeling vergeten we,
dit portret is heel krachtig.......
"We" , wel ik niet Boots . Ben het volledig met je eens wat de sfeer en artistieke waarde betreft van deze plaat. Maar er is ook een fototechnisch gedeelte. Weliswaar niet het belangrijkste, maar maakt wel deel uit van een beoordeling. Kijk als een reflectie in een bril een gewenste en gewilde keuze was bij de compositie, dan zal daar wel een verhaal achter zitten. Bij deze opname lijkt het een ongewenst resultaat dat geen meerwaarde brengt . In feite duid dit op een foutje van de fotograaf, die het licht niet correct heeft weten in te schatten. Oh en het overkomt me ook wel en is geen verwijt maar een bemerking. Wat niet wegneemt dat ik het in het algemeen een goede opname vind.
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Die reflectie is wel degelijk bewust. Dit beeld maakt deel uit van een portrettenreeksje waarbij ik telkens uitga van hetzelfde concept: een model met een strakke, krachtige blik, gecombineerd met het het zachte licht vanuit een dakraam. Dat in de reflectie dat raam en mezelf dan ook te zien zijn, vond ik niet storen.
Last edited by Oliviervd; 28 september 2013, 13:36.
Die reflectie is wel degelijk bewust. Dit beeld maakt deel uit van een portrettenreeksje waarbij ik telkens uitga van hetzelfde concept: een model met een strakke, krachtige blik, gecombineerd met het het zachte licht vanuit een dakraam. Dat in de reflectie dat raam en mezelf, dan ook te zien zijn, vond ik niet storen.
Had je nu geen reflectie gehad, dan hadden ze waarschijnlijk gevraagd "zit er glas in de bril" Lol
Mooi beeld man
Die reflectie is wel degelijk bewust. Dit beeld maakt deel uit van een portrettenreeksje waarbij ik telkens uitga van hetzelfde concept: een model met een strakke, krachtige blik, gecombineerd met het het zachte licht vanuit een dakraam. Dat in de reflectie dat raam en mezelf, dan ook te zien zijn, vond ik niet storen.
Dat is dan duidelijk Had je dat nu even vroeger gesteld dan was het duidelijker geweest.... bedankt
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Comment