Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Puur technisch gezien valt er veel te zeggen over deze plaat.
Een zeer donker oogkast (links op de foto), dat bijna lijkt als een blauw oog.
Aan de andere zijde valt het oog helemaal weg en zie je niks.
Aan de borststreek zorgt de schaduwval voor een optische deuk.
Geen sprankelde licht te bespeuren in de ogen.
Afgesneden vingers, en ga zo maar door...
MAAR...
bij dit soort platen moet je daar gewoon doorkijken en het globaal beeld aanschouwen en wat zie je dan...
Een kunstzinnig beeld, met gevoel gemaakt en opgebouwd.
Een perfecte nabewerking die compleet in harmonie is met het beeld en het gevoelsmatige.
Het beeld heeft zelfs iets theatraals.
Mag ik, dit langs rechts veel te donker vinden?
Donker is eigenlijk een slecht woord..ik zie er geen detail meer in.
Lennert, kun (halt, halt...uiteraard kun je) wil jij mij uitleggen waarom je dit zo gemaakt hebt?
Niet om je af te breken, maar om inzicht te krijgen in het artistieke van dit werk.
perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
wil jij mij uitleggen waarom je dit zo gemaakt hebt?
Een uitleg heb ik helaas niet, tijdens het fotograferen experimenteer ik graag eens met ander licht. Als ik dan iets zie wat me aanstaat, probeer ik dat zo goed mogelijk weer te geven op de foto.
Ik denk dat ik hier een RGB-ledlamp van ebay in een ikea-lamp als licht heb gebruikt. Rechts is er inderdaad geen detail meer.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
wat kan een MUA bijdragen aan dit beeld?
Een tijdsreductie tijdens het nabewerken.
Bedankt voor de reacties Leuk dat we naast de meer technisch correcte platen ook wat alternatiever werk kunnen smaken.
schitterend vind ik dit! Maar ik ben dan ook een sucker voor haze,waas,mistige ruiten. enz over de foto.
Ga toch eens mee in een beeld zonder eerst een checklist van technische criteria af te vinken
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
't Is niet de eerste keer, dat ik mij bij jouw foto's afvraag: wat kan een MUA bijdragen aan dit beeld?
Niks kheb hem al onder zijn voeten gegeven dat mijn werk op geen enkele foto goed zichtbaar was!
Maar hoe dan ook is je teamcredits vermelden alleen maar beleefd, vandaar de vermelding gok ik.
Comment