Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
eerst het positieve : je hebt je huidstructuur mooi behouden bij de bewerking
dan het negatieve : je huid is vlekkerig ( licht en donkere plekken ). Je kan het misschien nog oplossen met dodge en burn
en om toch nog positief te eindigen : mooi model en scherpte is perfect :-)
De foto vind ik gewoon van middelmatige kwalitijd...zo eentje waar je voorbij wandelt...
Grtz, D.
Heb toch ook vermeld dat ik de foto ansich niet spectaculair vind, of lees ik mijn eigen berichten foutief ? Het gaat over de huidbewerking trouwens
Voor alle duidelijkheid, de meeste (toch diegenen die hier nog resten van vroeger) weten dat ik al lang weg ben.
Heb ik het licht uitgedaan ? Neen, om de eenvoudige reden dat er toch nog een paar TS zijn die mijn comment wel appreciëren en nuttiger vinden dan lompe en ongefundeerde commentaren (en dan heb ik het niet alleen over deze foto).
Als die mensen ook zouden weggaan en het licht doven, dan is er geen reden meer om eens te komen kijken, maar schiet er ook niet veel meer over. Ik herinner me nog de tijd dat in dit gedeelte dagelijkse tientallen foto's werden gepost, waarvan redelijk wat van een zeer degelijk niveau. Lijkt wel vergane glorie, niet ?
@Jaak : iedereen mag gerust zijn commentaar geven, schoenmaker of niet, dat is zeker niet mijn punt.
Maar ben er wel van overtuigd dat een schoenmaker bij een schoen verder zal kijken dan mooi of lelijk, en ook zal checken op kwaliteit en afwerking.
Ja, Peter...ik volg je zeker, ik lees of interpreteer je berichten ook niet foutief denk ik...(integendeel, ze verdienen steeds mijn volle aandacht ! )
Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaertBekijk bericht
Toch even zeggen dodge and burn ; ik gebruik het (bijna) nooit . Een laag met masker is veel subtieler .............en handiger
Daar ben ik het niet mee eens.
Dodge en burn is niet destructief, gewoon de natuur en het licht een handje helpen, wallen wat lichter, vervelende vlekken weg of minder opvallend.
Een soort portraiture/degrunge wat je hier hebt geeft een plastic look, zelfs al hou je alle detail (dat is wat het doet he, blurren en dan verscherpen, detail eruit en dan weer scherper om te doen alsof er geen detail uit is).
Bij dodge en burn blijf je van de originele textuur af en dat maakt het, imo, natuurlijker
Voordat het licht uit was, werd er gefundeerde kritiek gegeven en opbouwend gewezen.
Ik kom zelf ook steeds minder kijken, maar verbaas me wel over de veelal loze kreten waar een TS niet verder mee kan.
Imo is een opmerking plaatsen niet moeilijk, maar alleen iets benoemen en verder niet beargumenteren... Da's voor mij geen positieve kritiek.
En als zo iemand dan ook nog beweerd gediplomeerd te zijn, ben je een fijne en behulpzame collega.
K L I K ...
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'
..... maar verbaas me wel over de veelal loze kreten waar een TS niet verder mee kan.
Imo is een opmerking plaatsen niet moeilijk, maar alleen iets benoemen en verder niet beargumenteren... Da's voor mij geen positieve kritiek.
...
Schrijven is een beproefd middel om oud zeer, wrok en grote verliezen te helpen verwerken. Met de juiste instructies kan het een instrument zijn om, met haast chirurgische precisie, zere plekken op je ziel bloot te leggen en te 'ontsmetten'.
Voor alle duidelijkheid, de meeste (toch diegenen die hier nog resten van vroeger) weten dat ik al lang weg ben.
Heb ik het licht uitgedaan ? Neen, om de eenvoudige reden dat er toch nog een paar TS zijn die mijn comment wel appreciëren en nuttiger vinden dan lompe en ongefundeerde commentaren (en dan heb ik het niet alleen over deze foto).
Als die mensen ook zouden weggaan en het licht doven, dan is er geen reden meer om eens te komen kijken, maar schiet er ook niet veel meer over. Ik herinner me nog de tijd dat in dit gedeelte dagelijkse tientallen foto's werden gepost, waarvan redelijk wat van een zeer degelijk niveau. Lijkt wel vergane glorie, niet ?
Ik ben pas nog eens komen kijken op dit vernieuwde forum. Waarom ik hier foto's post ? Gewoon om kritiek te krijgen, zodat ik kan leren van fouten en proberen om dit beter te doen. Maar een forum is niet alleen halen ! Het is met name ook brengen. Dus neem je per keer dat je komt minstens de tijd om een foto iets uitgebreider te bespreken. Mooi, tof, knap gedaan en dergelijke kreten voegen niets toe. Vertel erbij waarom je dat vindt of waarom niet. De fotograaf zal je dank zijn (ik tenminste wel).
p.s. als ik wil dat iemand mijn foto's met alleen "mooi" beschreven worden, dan kom ik niet op dit forum, maar laat ik ze mijn moeder zien ;-)
......Mooi, tof, knap gedaan en dergelijke kreten voegen niets toe. Vertel erbij waarom je dat vindt of waarom niet. De fotograaf zal je dank zijn (ik tenminste wel).
p.s. als ik wil dat iemand mijn foto's met alleen "mooi" beschreven worden, dan kom ik niet op dit forum, maar laat ik ze mijn moeder zien ;-)
vind ik meer voor Beoordeling.
Die in Showcase posten, weten zo langzamerhand wel hoe het moet en hebben meestal ervaring genoeg.
voor hen is Mooi/Prachtige opname of iets dergelijks al genoeg om te weten of de opame geslaagd is of niet.
in Beoordeling kan men er wat dieper op in gaan en vraag ik ook vaak de exif erbij te vermelden.
grt,bouk.
Ik ben pas nog eens komen kijken op dit vernieuwde forum. Waarom ik hier foto's post ? Gewoon om kritiek te krijgen, zodat ik kan leren van fouten en proberen om dit beter te doen. Maar een forum is niet alleen halen ! Het is met name ook brengen. Dus neem je per keer dat je komt minstens de tijd om een foto iets uitgebreider te bespreken. Mooi, tof, knap gedaan en dergelijke kreten voegen niets toe. Vertel erbij waarom je dat vindt of waarom niet. De fotograaf zal je dank zijn (ik tenminste wel).
Met alle respect hoor, maar heb je al eens de moeite gedaan om mijn commentaren op foto's grondig te bekijken (en dan spreek ik niet over dit beeld) ?
Ik denk te mogen zeggen dat ik één van de weinigen ben die meestal een zeer uitgebreide en gestaafde visie neerpen, integenstelling tot sommige anderen.
Ik ben dus zelf voorstander om gefundeerd te argumenteren en niet allen wauw of boe te roepen !
Dus wil ik je graag eens vragen om mijn andere comments eens op te zoeken en dan zal je snel merken dat je op de verkeerde persoon hebt geschoten vrees ik.
En anders koop je morgen in de krantenwinkel even de laatste SHOOT. Het oordeel van de pro is namelijk geschreven door mij en mijn compagnon.
Met alle respect hoor, maar heb je al eens de moeite gedaan om mijn commentaren op foto's grondig te bekijken (en dan spreek ik niet over dit beeld) ?
Ik denk te mogen zeggen dat ik één van de weinigen ben die meestal een zeer uitgebreide en gestaafde visie neerpen, integenstelling tot sommige anderen.
Ik ben dus zelf voorstander om gefundeerd te argumenteren en niet allen wauw of boe te roepen !
Dus wil ik je graag eens vragen om mijn andere comments eens op te zoeken en dan zal je snel merken dat je op de verkeerde persoon hebt geschoten vrees ik.
En anders koop je morgen in de krantenwinkel even de laatste SHOOT. Het oordeel van de pro is namelijk geschreven door mij en mijn compagnon.
Veel groetjes,
Peter
Dat is nu eens de waarheid, altijd op ene eerlijke manier een beoordeling gegeven op alle foto's al vond Peter het nog niet goed
bleef deze altijd beleefd.
Iets wat zeker niet van iedereen gezegd kan worden!!
Ik verschiet van de aanval eigenlijk, anderzijds verschiet ik van niets meer lol
Comment