Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fijn moedertjesdag !!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fijn moedertjesdag !!

nog wat 'newborn'-geweld tussen de fashion plaatjes

Zeg wel 'geweld' , 2 weekjes jong, maar de kleine dame wist wat ze wilde en dat was zeker niet slapen

P.S. heb getwijfeld om onder (tot boven vinger) en boven (doorheen mama's hoofd) een stuk te croppen. Wat denken jullie?
    Al doende leert men...

Flickr

Re: Fijn moedertjesdag !!

Nena,
    Deze doet het niet voor mij vooral vanwege de bewerking. Het heldere delen zijn te flets en steken af als een groot vlak tegen de gitzwarte achtergrond. Het haar van de dame lijkt op een vlakke level curve waarbij je alle detail/contrast kwijt speelt. En dat is nu juist de inconsistentie in deze plaat, geen of bijna geen contrasten in lichte delen en hetzelfde voor de donkere vlakken. Maar wel een zwaar contrast tussen die vlakken. Kijk even naar die arm en elleboog , hoe die afsteekt, de dubbele kin hoe die extra in de verf wordt gezet vanwege de pose (dit is geen sneer naar de dame hoor). De haarlok die op het gelaat hangt en dan die creepy ogen .
    Sorry Nena, maar ik zeg maar wat ik ervan denk zonder je te willen afkraken he. Maar dat weet je wel. En zelf breng ik er ook niet veel van terecht bij newborns en zwangerschap opnames.

Ik denk dat deze plaat wel potentieel heeft , want het kindje zit wel goed en veronderstel dat een andere bewerking het heel wat aantrekkelijker zal maken.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
      Nena,
      Deze doet het niet voor mij vooral vanwege de bewerking.
      Ik denk dat deze plaat wel potentieel heeft , want het kindje zit wel goed en veronderstel dat een andere bewerking het heel wat aantrekkelijker zal maken.
      Geen probleem flash. Ik zet deze plaat om o.a. ook commentaren te krijgen en dat apprecieer ik. Ik blijf hem zelf wel mooi vinden, maar kan me inbeelden dat het niet iedereen smaakt.
      Hier de (bewerkte) kleurenversie. Misschien vind je deze 'beter' of kun je er zelf even mee aan de slag voor de zw-w omzetting.
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

doe mij maar de kleurenversie.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          Geen probleem flash. Ik zet deze plaat om o.a. ook commentaren te krijgen en dat apprecieer ik. Ik blijf hem zelf wel mooi vinden, maar kan me inbeelden dat het niet iedereen smaakt.
          Hier de (bewerkte) kleurenversie. Misschien vind je deze 'beter' of kun je er zelf even mee aan de slag voor de zw-w omzetting.
          Nena,
          TXS, absoluut de kleur versie... daar zit pit en leven in....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
            Nena,
            TXS, absoluut de kleur versie... daar zit pit en leven in....
            LOL, ik kan niet meer wisselen zeker in mijn start topic

Zwart-wit omzettingen ik blijf dat een moeilijke oefening vinden. Nu van deze was ik zelf wel tevreden, maar jullie blijkbaar niet :P
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              LOL, ik kan niet meer wisselen zeker in mijn start topic

Zwart-wit omzettingen ik blijf dat een moeilijke oefening vinden. Nu van deze was ik zelf wel tevreden, maar jullie blijkbaar niet :P
              ZW omzetting beginnen met een foto met veel contrasten/luminatie, probeer de NIK filters eens "Silver Effects". Werkt goed .
              Wat wij vinden is niet belangrijk Nena, wat vond de gelukkige moeder van de foto ? Dat is wat telt uiteindelijk.

Comment

Vond hem in het klein ook beter. Nu zo in het groot, vind ik de kleurenfoto ook mooier. Veel frisser.
                Goed gedaan met zo'n wakker bakkertje.
                Mama en baby stralen.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Working...
                X