Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Eenvoudig portretje III
Collapse
X
-
-
Re: Eenvoudig portretje III
mooi en ook een vrij goede belichting.
mondje als een echte Ladykiller)(
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
aha, zie ik daar Thomas? ^^
knap shot hoorNikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos
Comment
-
-
Jup, inderdaad een heel goeie kerel
nog samen mee op school gezeten een jaartje of 2 voor ie afstudeerde
zie hem af en toe wel eens verschijnen op foto's van fotografenNikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flowojo Bekijk berichtIk zal het volgende keer tegen mijn camera zeggen dat hij er wat minder saturatie moet insmijten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk berichtIk volg Bouk, zit goed hoor alhoewel ik persoonlijk de saturatie wat zou minderen. maar dat is een persoonlijke smaak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk berichtIk volg : echt niet veel moeite in nabewerking.Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht?????
En daarom ook de titel, eenvoudig portretje, meer moet dat volgens mij soms niet zijn.
Zou hij beter zijn wanneer de kleuren meer gedesatureerd zouden zijn? Wie weet, voor mij persoonlijk niet.
Maar dat is dan ook alleen maar hoe ik het zieAnyone who has never made a mistake has never tried anything new. (Albert Einstein)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flowojo Bekijk berichtDit is de foto zoals hij uit de camera gekomen is, helemaal geen moeite in de nabewerking (vandaar dat ik het volgende keer tegen mijn camera moet zeggen ).
En daarom ook de titel, eenvoudig portretje, meer moet dat volgens mij soms niet zijn.
Zou hij beter zijn wanneer de kleuren meer gedesatureerd zouden zijn? Wie weet, voor mij persoonlijk niet.
Maar dat is dan ook alleen maar hoe ik het zie
Dus je werkt blijkbaar niet in RAW, maar ik ga je toch een vraagje stellen. Wie heb jij het liefst dat de beslissing neemt over kleur / WB / contrast / scherpte / DoF etc.... Jij of de camera ?
Zover ik kan lezen laat je het liever aan de camera over, maar waar is dan persoonlijke touch/stijl buiten de kadrage en belichting?
Je camera werkt maar met een algoritme dat voor iedereen gelijk is. als je zelf wat Post Processing doet kan je een eigen stijl creëren en dan is het echt jouw foto.
Moet je echt eens proberen, en schiet eens in RAW...Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Comment
-
-
Grappig
Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk berichtDus je werkt blijkbaar niet in RAW
Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk berichtZover ik kan lezen laat je het liever aan de camera over
Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk berichtals je zelf wat Post Processing doet kan je een eigen stijl creëren en dan is het echt jouw foto
en misschien heb je wat minder mogelijkheden, wat het misschien wat moeilijker maakt, maar zo wil ik het graag doen.
Maar toch bedankt voor de tipAnyone who has never made a mistake has never tried anything new. (Albert Einstein)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flowojo Bekijk berichtGrappig
Niet dus, mijn camera doet precies wat ik wil dat hij doet
Ik creëer liever mijn eigen stijl wanneer ik achter de camera sta.....
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
[QUOTE=flowojo;3941688]Grappig
Ik weet niet waar je dit gelezen hebt, maar ik moet je teleurstellen, deze opname is een RAW opname.
Hi Flowojo,
Waar ik dit las ? In een van je commentaren "Dit is de foto zoals hij uit de camera gekomen is, helemaal geen moeite in de nabewerking" .
Als je in RAW werkt heb je sowieso een conversie/RAW bewerking nodig. Als je stelt dat die zo uit de camera komt , dan kan het enkel Jpeg/tiff zijn.
Vandaar.
Ik volg je volledig dat je aan een stijl moet werken tijdens de opname, van een foute opname maak je geen goede in CC.
Groet flashEen fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Comment
Comment