Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beachshoot Knokke

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beachshoot Knokke

Hoi !

Afgelopen weekend mijn eerste shoot aan de zee gedaan met 5 verschillende modellen en dit is er 1 van.
    De zon was aan de horizon en ik wou werken met tegenlicht (van de zon uiteraard) had niet zo veel tijd om te experimenteren want het was elk om beurt bij de modellen en we hadden maar een uur of twee voor de zon neerging.
    Persoonlijk vond ik het vrij moeilijk... mijn camera deed ook vrij moeilijk en de scherp stelling ging moeizaam.
    Alvast bedankt voor de feedback !

Groetjes Jurgen !
    www.wndrlnd.be
    A world full of graphic and webdesign

Re: Beachshoot Knokke

Heel knap vind ik. Zeer naturel en spontaan.
    Portfolio: http://www.facebook.com/BetaMuFotografie

Comment

ondanks alle moeilijkheden toch heel geslaagd.

Comment

wat is er met de huid gebeurt ?
        wat is er met de neus gebeurt. ik zie daar allemaal lijnen op de zijkant.

los hiervan.
        persoonlijk krijg ik te veel een opgeplakt gevoel wat denk ik ontstaat doordat de kleurtemperatuur van het licht op het model en die van de achtergrond net niet overeen komen
        www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
          wat is er met de huid gebeurt ?
          wat is er met de neus gebeurt. ik zie daar allemaal lijnen op de zijkant.

los hiervan.
          persoonlijk krijg ik te veel een opgeplakt gevoel wat denk ik ontstaat doordat de kleurtemperatuur van het licht op het model en die van de achtergrond net niet overeen komen
          Hoi !
          Met de huid ?gesoft op de correcte manier Select - color range etc.
          De neus zijn natuurlijke huidplooitjes als ze lachte.

Het opgeplakte gevoel dat je hebt kan ik je wel gelijk in geven door het kunstlicht(flash trough paraplu) dat er gebruikt is ( normaal ook in zo donkere omstandigheden) maar het is beter zo dan geen belichting in het aangezicht.
          Hoe zou jij het oplossen ? (zonder camera's van duizenden euros te gebruiken met en hoog dynamisch bereik en hoge iso's) Je mag me ook altijd PM sturen met eventueel de oplossing hoe ik dit kan verbeteren, zou het graag weten !

Grtjs bedankt voor de feedback
          www.wndrlnd.be

Comment

Zie niet dadelijk het probleem met de huid?
            wat het opgeplakte gevoel geeft, tja dat heb ik ook al voorgehad
            Hoe kan je dit recht trekken,ik zou het ook niet weten?
            Al bij al toch gelaagd volgens mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurge9921 Bekijk bericht
              Het opgeplakte gevoel dat je hebt kan ik je wel gelijk in geven door het kunstlicht(flash trough paraplu) dat er gebruikt is ( normaal ook in zo donkere omstandigheden) maar het is beter zo dan geen belichting in het aangezicht.
              Hoe zou jij het oplossen ?
              Je kan dit toch oplossen door een corrigerende kleurgel voor je flash te hangen? Zoiets bijvoorbeeld.

Overigens een heel mooie foto.

Comment

Knappe foto, idem voor model...

Comment

Hier ook, zeer geslaagde foto en een prachtig model. Maar toch vind ik het een beetje jammer van die plootjes op de neus.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                    Je kan dit toch oplossen door een corrigerende kleurgel voor je flash te hangen? Zoiets bijvoorbeeld.

Overigens een heel mooie foto.
                    Hey Leonide !

Haha, dat ik daar niet eerder opkwam natuurlijk. Ik heb altijd een set flash gels bij me ! zoals ik op vele andere foto's gebruik (Op m'n site zie je er voorbeelden van in de vismijn enzo)
                    Maar ik had eerlijk gezegd er niet aan gedacht om ze hier te gebruiken :/
                    Volgende keer word het beter
                    een 1/4 CTO zou al voldoende zijn denk ik om het beter tot zijn recht te doen komen

Groetjes
                    www.wndrlnd.be

Comment

zoals reeds gezegd
                      - CTO
                      - het verschil in stops licht tussen achtergrond en voorgrond aanpassen.
                      - meer afstand nemen van het model en zomen
                      - licht van flits net iets anders laten invallen.

opties genoeg.

wat beteft de huid: ik zeg daar maar zelden iets op maar deze dame heeft op dit formaat van foto gewoon geen enkel porie meer. opletten met zacht licht en dan nog eens de huid bewerken. To much is meestal te veel

waarom je spreekt van dure cameras heb ik geen idee van aangezien we het hebben over 2 lichtbronnen die je perfect kan begeren en dynamisch bereik hier geheel niet aan de orde is.
                      www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                        zoals reeds gezegd
                        - CTO
                        - het verschil in stops licht tussen achtergrond en voorgrond aanpassen.
                        - meer afstand nemen van het model en zomen
                        - licht van flits net iets anders laten invallen.

opties genoeg.

wat beteft de huid: ik zeg daar maar zelden iets op maar deze dame heeft op dit formaat van foto gewoon geen enkel porie meer. opletten met zacht licht en dan nog eens de huid bewerken. To much is meestal te veel

waarom je spreekt van dure cameras heb ik geen idee van aangezien we het hebben over 2 lichtbronnen die je perfect kan begeren en dynamisch bereik hier geheel niet aan de orde is.
                        Yeah inderdaad CTO te laat gezien zal die volgende keer zeker gebruiken.
                        Meer zoomen is niet mogelijk heb maar 1 lensje en dat is een 17-55 en dit was uiteraard op maximale brandpunt op een cropcamera.

Wat die dure camera's betreft, het dynamisch bereik maakt echt wel iets uit zeker in deze situatie. Het licht/kleur zou dan veel beter kloppen omdat je mindere lichtbronnen zoiezo al nodig zal hebben.
                        In een situatie met normale lichtomstandigheden heb ik absoluut niet te klagen over mijn cropcamera maar in zo een situatie is het wel a pain in the ass.
                        www.wndrlnd.be

Comment

Idd opletten met soften! Zeker als de bedoeling is om ze te tonen op dit formaat, kijk dan niet alleen naar 'als je inzoomt op de high res zie je wel nog detail hoor!', maar gewoon kijken naar het formaat waarin je ze op je website/... of het dan niet te soft is (zoals hier).
                          Voor portretten is een lensje met meer zoom of een vast brandpunt lens geen overbodige luxe (ik merkte dat ik altijd wat mooiere, rustigere beelden krijg als ik minstens rond de 60-70mm op crop zat, zeker voor portretten).
                          Verder is het al gezegd denk ik, in principe kon je ook zonder flits werken.
                          Heb zelf een 500D en zou zeker nog lukken, beetje onderbelichte voorkant, overbelichte achterkant, heerlijk sfeertje, beetje ruis, maar das dan gewoon meer mijn stijl als het over dit soort fotografie gaat
                          www.minnev.be
                          Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                            Idd opletten met soften! Zeker als de bedoeling is om ze te tonen op dit formaat, kijk dan niet alleen naar 'als je inzoomt op de high res zie je wel nog detail hoor!', maar gewoon kijken naar het formaat waarin je ze op je website/... of het dan niet te soft is (zoals hier).
                            Voor portretten is een lensje met meer zoom of een vast brandpunt lens geen overbodige luxe (ik merkte dat ik altijd wat mooiere, rustigere beelden krijg als ik minstens rond de 60-70mm op crop zat, zeker voor portretten).
                            Verder is het al gezegd denk ik, in principe kon je ook zonder flits werken.
                            Heb zelf een 500D en zou zeker nog lukken, beetje onderbelichte voorkant, overbelichte achterkant, heerlijk sfeertje, beetje ruis, maar das dan gewoon meer mijn stijl als het over dit soort fotografie gaat
                            Ja inderdaad dat is inderdaad geen overbodige luxe maar als ik een lens zou kopen met de zelfde kwaliteit als deze 17-55 nu 2.8 zal het weer een paar duizenden euros kosten
                            Maar ik ga hier in het vervolg rekening mee houden met het softe op dit formaat zie je inderdaad de porie niet zo goed meer.
                            Wat de belichting betreft, dat is smaak/stijl denk ik. Ik heb het liever zo, en hou ook graag ruis uit mijn beeld en hou liefst de iso zo laag mogelijk. Maar ieder zijn stijl he anders zou de wereld van fotografie er maar POKKESAAI uitzien.

Vind ik zo fantastisch aan deze hobby/passie

Groetjes !
                            www.wndrlnd.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurge9921 Bekijk bericht
                              Ja inderdaad dat is inderdaad geen overbodige luxe maar als ik een lens zou kopen met de zelfde kwaliteit als deze 17-55 nu 2.8 zal het weer een paar duizenden euros kosten
                              Maar ik ga hier in het vervolg rekening mee houden met het softe op dit formaat zie je inderdaad de porie niet zo goed meer.
                              Wat de belichting betreft, dat is smaak/stijl denk ik. Ik heb het liever zo, en hou ook graag ruis uit mijn beeld en hou liefst de iso zo laag mogelijk. Maar ieder zijn stijl he anders zou de wereld van fotografie er maar POKKESAAI uitzien.

Vind ik zo fantastisch aan deze hobby/passie

Groetjes !
                              Je hebt geen lens en body nodig van duizenden euros.
                              Er zijn tal van technieken zoals reeds aangehaald om dat plakeffect niet te hebben.
                              Eén daarvan is dragging the shutter.
                              Als je toch je omgevingslicht wil onderdrukken moet je je licht beter plaatsen en veeeeeeel dramatischer gaan werken. Kijk naar het werk van Frank D. die onderdrukt heel vaak de omgeving en toch heeft hij nooit last van het "opplakeffect".
                              En "neen" dat ligt niet aan zijn dure camera maar wel het feit dat hij licht kent en ziet.

Een vaste brandpuntlens van bijv. 1.8 heeft een betere kwaliteit dan je 17-55 en kost een pak minder.

Nu ja, al bij al vind ik het zeker geen slechte foto hoor.

Mvg. Peter
                              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Working...
                              X