Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Collodium kop ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Collodium kop ...

Wauw, heel mooi gedaan wist niet wat collodium fotografie was
    www.wndrlnd.be
    A world full of graphic and webdesign

Comment

Sterke plaat! (En je hebt een mooie kop daarvoor )

Comment

grtz

Nathan
        www.lensculture.com/nathan-verstraete

Comment

Ferme foto en ferme kop, ook al doet ie mij wat denken aan Yves D. van "De Morgen" ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Elvenboom Bekijk bericht
            ook al doet ie mij wat denken aan Yves D. van "De Morgen" ;-)
            Auw !

Tjerri

Comment

Mooi portret Tjerrie.
              eindelijk eens wat competitie hier!

Ik zou van het origineel toch de onvolkomenheden van de randen laten zien.
              En prober de foto te scannen in "kleur" ipv. zwart wit. Je verliest op deze manier de karakteristieke toon van collodium
              Zo getoond zou het ook een foto kunnen zijn die met vlakfim gemaakt is.
              Mocht de plaat echt zo ontzettend schoon zijn als hier getoond, dan ben ik bij deze volledig overtroffen.....
              Last edited by alex from holland; 18 juni 2013, 14:48.
              Website : www.alextimmermans.com
              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Elvenboom Bekijk bericht
                Ferme foto en ferme kop, ook al doet ie mij wat denken aan Yves D. van "De Morgen" ;-)
                Voor mij lijkt hij hier op
                Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                  Mooi portret Tjerrie.
                  eindelijk eens wat competitie hier!

Ik zou van het origineel toch de onvolkomenheden van de randen laten zien.
                  En prober de foto te scannen in "kleur" ipv. zwart wit. Je verliest op deze manier de karakteristieke toon van collodium
                  Zo getoond zou het ook een foto kunnen zijn die met vlakfim gemaakt is.
                  Mocht de plaat echt zo ontzettend schoon zijn als hier getoond, dan ben ik bij deze volledig overtroffen.....
                  Ik was al lang blij dat ik de plaat kon scannen. Waarom de randen er af ? Hmm, tot mijn schaamte was de compo niet echt top te noemen en was het zwart van de T-shirt tè zwart en storend. Door dit er af te croppen kwam ik uit op bovenstaand resultaat en was ik gelijk af van de 'onvolmaakte randen'. Er is niet gek veel af hoor maar alla, de waarheid heeft ook zijn rechten. En euh, ik ben ook wel een beetje bezig geweest met de (grote) stofjes weg te clonen.
                  Scannen van collodium platen is compleet nieuw voor mij en waarom in zwart wit ? Domweg omdat ik van niet beter wist. Ik ga eens kijken wat het geeft in kleur en post dan wel een up-date.
                  Enne, jou overtreffen. Denk het niet ... Nog niet bijna.
                  Bedankt voor het kijken en je commentaar.

Tjerri

Comment

Tjerri, wat leuk je hier nog eens tegen te komen.
                    Je staat er goed op, misschien nog eens scheren de volgende keer

Goe gedaan. Is dit home-made of in CVO? Leuk zeg dat jullie deze dingen nu doen in die fotografiemodule
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Scheren ? Da's mijn 'look d'enfer'

Collodium was een aparte workshop onder supervisie van Erwin Verstappen en Frederik Van den Broeck. We mochten wel gebruik maken van de faciliteiten aan het CVO. Maakt geen deel uit van de fotografiemodules. Is wel de moeite om eens te volgen. Volgend schooljaar komt er zeker een vervolg.

Slu !

Tjerri

Comment

Misschien kan je deze gebruiken voor het scannen.
                        Scanning Wet-Plate Collodion Ambrotype or Tintype Plate using Epson v700 scanner
                        Website : www.alextimmermans.com
                        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Ja , ben het volledig eens met Alex van Holland - spijt vd randen eraf . Zet ze er terug aan in PS -een beetje werk :-)
                          Als scannen niet goed lukt , kan je er ook gewoon terug een foto van maken digitaal . Zo doe ik het toch met zaken die slecht te scannen zijn .
                          Grtn Thierry
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                          Ik was al lang blij dat ik de plaat kon scannen. Waarom de randen er af ? Hmm, tot mijn schaamte was de compo niet echt top te noemen en was het zwart van de T-shirt tè zwart en storend. Door dit er af te croppen kwam ik uit op bovenstaand resultaat en was ik gelijk af van de 'onvolmaakte randen'. Er is niet gek veel af hoor maar alla, de waarheid heeft ook zijn rechten. En euh, ik ben ook wel een beetje bezig geweest met de (grote) stofjes weg te clonen.
                          Scannen van collodium platen is compleet nieuw voor mij en waarom in zwart wit ? Domweg omdat ik van niet beter wist. Ik ga eens kijken wat het geeft in kleur en post dan wel een up-date.
                          Enne, jou overtreffen. Denk het niet ... Nog niet bijna.
                          Bedankt voor het kijken en je commentaar.

Tjerri

Comment

Ik zie nog niet de helderheid van de platen van Alex, maar allee, de eerste collodiumplaat, waar praat ik dan over.... dit is echt heel goed gedaan.
                            PS: het kan natuurlijk ook aan het scannen liggen, want als ik in PS wat aan de schuifjes zit (oei da's vloeken in de kerk haha) dan kikkert hij helemaal op.
                            Ben benieuwd naar de volgende platen!
                            PS2: nu zie ik pas je antwoord op de bijdrage van Tjerri hierboven. Voor mij mogen de randen erbij hoor, dat hoort er gewoon bij. Ik vond het al raar dat die randen zo volmaakt waren voor de eerste keer...
                            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                            (BD1383NL)

Comment

Proficiat aan fotograaf en model. Een win-win van jewelste.
                              Groetjes,
                              Xavier
                              Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                              Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                              Laat de commentaren maar komen.

Comment

Working...
                              X