Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Venice

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Venice

Nog een laatste uit de reeks van venetie... Het is en blijft een mooie foto voor mij, ook al vinden de meeste mensen van niet. Koppig als we zijn wil ik deze toch delen met jullie

Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Re: Venice

beetje palige opname.
    maar wel mooi hoor.
    snap alleen de camera instelling niet met zoveel aanwezig licht.
    filter..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als je goed kijkt zie je dat het aanwezige licht van vanachter komt ( dat zie je niet alleen aan de zon die achter haar zit maar ook aan de schaduw). Om het model er niet te laten uitzien als een silhouet moet je flitsen. Omdat het model een 20 meter van mij stond heb ik de flits moeten achter de paal (rechts op de foto) zetten.
      Als je weet dat je het landschap belicht met de sluiter en het model met het diafragma en rekeninghoudende met de sync tijd die ik kan gebruiken en het aanwezige licht kom je aan deze instellingen.
      Het is dus niet toevallig dat ik die instellingen gekozen heb ;-)

Comment

Knap Lieven,

En ik kan je instellingen perfect volgen, knappe opname trouwens
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
          Als je goed kijkt zie je dat het aanwezige licht van vanachter komt ( dat zie je niet alleen aan de zon die achter haar zit maar ook aan de schaduw). Om het model er niet te laten uitzien als een silhouet moet je flitsen. Omdat het model een 20 meter van mij stond heb ik de flits moeten achter de paal (rechts op de foto) zetten.
          Als je weet dat je het landschap belicht met de sluiter en het model met het diafragma en rekeninghoudende met de sync tijd die ik kan gebruiken en het aanwezige licht kom je aan deze instellingen.
          Het is dus niet toevallig dat ik die instellingen gekozen heb ;-)
          nu snap ik het wel.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Waarom vinden mensen dit geen mooie foto? Ik vind juist van wel, zonder kennis van flitstechnieken ga je anders toch nooit aan zo'n beeld geraken?

Comment

knap, hoewel ik liever dit soort foto's op nog groter formaat bekijk. zie dit zo al wel in boekske staan, maar dan wel zonder spandoeken op de achtergrond
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

goe bezig Lieven

Comment

Wees maar koppig, mooie foto!
                  Flickr

Comment

Qua Fashion kan dit zeker tellen met zo een prachtige belichting

Comment

Toen ik deze thread opende was mijn eerste gedachte: 'Hey, mooie foto', onmiddellijk gevolg met daarop 'Ach nee, toch niet zo'.
                      En toen las ik dat er nog heel wat mensen waren die deze foto niet zo mooi vonden. Nu, dat gebeurt wel meer natuurlijk bij foto's, maar ik vroeg mij toch af 'waarom' deze foto met toch heel wat aanwijsbare fotografische kwaliteiten en leuke setting het niet zo goed deed bij die mensen.
                      Dus kon ik enkel bij mezelf te rade gaan naar het waarom.

En wat mij stoorde aan deze foto was het volgende:

In de foto zijn teveel zichtbare aandachtspunten: je hebt enerzijds het model die de aandacht vraagt, maar daarnaast heb je ook de lichte lucht met de weerspiegeling in het water met daar bovenop nog eens de weerspiegeling van de zon in ditzelfde water. En dan heb je een resem van gevels en palen die een beetje kriskras geordend staan en enige verwarring oproepen. En zoals gezegd geven al deze elementen samen een ietwat verwarde uitstraling.
                      Je weet als het ware niet waar naar eerst te kijken.

Eigenlijk heb je teveel goede elementen in de foto, en daarenboven is de foto te perfect uitgelicht misschien. De mooie slagschaduwen van het model en de palen zijn nu weggeflitst en zowel voorgrond, hoofdonderwerp als achtergrond zijn nu evenwaardig qua belichting, waardoor je wat spanning en diepte mist. Alleen de lucht, waar je geen greep op had, zorgt voor variatie alhoewel deze dan bijna overbelicht is door het tegenlicht.

Nu, als ik zo een foto zou gemaakt hebben, zou ik hem natuurlijk ook niet kunnen weggooien om de redenen die ik hierboven aanhaalde. En ik zou er ook alles aan doen om hem te houden, vandaar dat ik hem door PS zou halen en de sfeer misschien wat dramatischer zou maken, waardoor het gewirwar van de de overvloedige elementen wat zou getemperd worden. Maar dan krijg je natuurlijk een ander soort foto waar misschien het ander deel van de mensen niet van houdt
                      .
                      Dus de enige maatstaf is dat je er zelf in de eerste plaats moet van houden, wat je nu toch doet. Dus dat zit snor, maar misschien, heel misschien zit er toch méér in deze foto.

Voila, na een jaar of zo ben ik nog eens op mijn klavier gekropen, ik kan weer verder.

Ps. als je mijn visie op de foto wil zien, laat het dan weten en ik stuur het je door, anders beland die toch in de vuilbak.

Comment

Het klopt idd dat de foto redelijk druk is. En het zou misschien beter zijn mocht de achtergrond een halve stop a 1 stop donkerder zijn. De achtergrond zou niet alleen minder aandacht vragen, het model zou misschien ook beter uit de foto springen.

Mocht ik meer flitspower gehad hebben zou ik de achtergrond misschien donkerder gemaakt hebben, maar ik hou ervan zoals hij is.

Je mag me zeker uw versie doormailen
                        lieven.vandergheynst@pandora.be

Comment

Ik vind nu juist heel die overdaad of hoe moet je het noemen? Al die dingen die
                          je aandacht opeisen, heel mooi, sereen en evenwichtig. En op palen en mooie
                          vrouwen is Venetië gebouwd, om als eeuwige bloem verder te leven.

Comment

Working...
                          X