Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bij je 2de, de vier vingers. mis er eentje.
Vind persoonlijk de krappe crop dan toch beter.
Had het licht ook ietsje hoger gezet, is nu vrij 'frontaal in het gezicht', waardoor je die fellere belichting krijgt op neus, voorhoofd, kin. Het oogt voor mij wat vlekkerig.
Ik vind dit best een leuke foto. Het licht is eigenlijk helemaal niet hard. Ik denk dat men bedoeld vlak.
Hard licht:
- Kleine lichtbron (oppervlakte, zoals een flashunit met reflector)) en ver weg van het model .
- Hoe kleiner de bron (oppervlakte) en hoe verder weg van het model hoe harder.
Zacht Licht:
- Grote lichtbron (oppervlakte, zoals een softbox) en dicht bij het model
- Hoe groter de lichtbron en hoe dichter bij het model hoe zachter het licht.
En wat is nu zacht en hard ?
- Zacht licht geeft een vloeiende overgang van licht naar schaduw.
- Hard licht geeft fel afgetekende schaduwlijnen.
Bij deze opname is het licht redelijk zacht (kijk eens tussen de kin en de nek, daar zie je een subtiele overgang van licht naar schaduw). Maar het licht is vlak. Men spreekt van vlak licht wanneer er geen schaduwen zijn en alles wat gelijk is belicht. Dat maakt het beeld minder boeiend, werk je met schaduwen en licht en krijg je dynamiek en diepte in je beeld.
Kijk eens naar de portretten van de oude schilders.
Groetjes Flash
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Comment