Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Justina 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Justina 2

Hoi allemaal,
    Hier is een foto die ik heb genomen van Justina afgelopen vrijdag in het park van leuven.
    ik hoop dat de foto jullie kan bekoren

een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

Re: Justina 2

Justina lijkt me niet erg gelukkig

Ik vind het wel een mooie weergave, mooier dan de vorige, om eerlijk te zijn.
    Canon EOS 1100D EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Comment

Je achtergrond, je toning.. het pakt niet bij mij. Je prent is ook te donker, triest,... beetje van .. moet het echt.. Ik had ook wat ruimer gekadreerd en haar al zeker veel verder van die achtergrond gezet.
      Met alle respect, maar waarom in SC?
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

De triestesse springt van het beeld, dus voor expressie vind ik dit een Allez als dit de bedoeling was.
        In dit geval werken de bakstenen en de toning wel....

Mocht dit niet de bedoeling zijn geweest dan valt het wat tegen zoals Nena zegt.....

Kan je ons even laten weten wat de insteek was bij deze opname ?
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
          De triestesse springt van het beeld, dus voor expressie vind ik dit een Allez als dit de bedoeling was.
          In dit geval werken de bakstenen en de toning wel....

Mocht dit niet de bedoeling zijn geweest dan valt het wat tegen zoals Nena zegt.....

Kan je ons even laten weten wat de insteek was bij deze opname ?
          Dit vind ik een rare opmerking.
          De kwaliteit van een foto hangt toch niet af van het verhaal dat je er bij verteld/verzint?
          Het is aan de kijker om er zelf een gevoel/gedachte bij te krijgen en das, imho, wat een goede foto goed maakt.
          Dat kan heel diep zijn, maar ook gewoon 'wauw, wat mooi!'

OT: ik vind de foto niet slecht, maar beetje 'mèh'. Triestige vrouw voor een bakstenen muur, overgoten met sepia en beetje vreemde uitsnede.
          Ik denk dat het zien van een bepaakde houding, omkadering,... wat had kunnen toevoegen bij deze
          www.minnev.be
          Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

de bedoeling van de foto was om een emotie vast te leggen.
            triestheid is ook een emotie zoals we allemaal weten. feit is nu eenmaal dat we bijna allemaal liever happy foto's zien.
            De sepia-toning is inderdaad iets te sterk zie ik nu op mijn ander scherm

Comment

De stenen wat waziger en voor mij is ie dan prima .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                Dit vind ik een rare opmerking.
                De kwaliteit van een foto hangt toch niet af van het verhaal dat je er bij verteld/verzint?
                Het is aan de kijker om er zelf een gevoel/gedachte bij te krijgen en das, imho, wat een goede foto goed maakt.
                Dat kan heel diep zijn, maar ook gewoon 'wauw, wat mooi!'
                Hoi MinneV, dat is helemaal geen rare opmerking. We maken allemaal foto's met een bepaald doel waarin we een gedachte/gevoel/emotie willen plaatsen. De vraag is dan alleen heb ik die kunnen overbrengen ? En bij deze foto is triestesse wat ik lees. Zoals jij trouwens.
                Dus de vraag is "was dit de intentie van de fotograaf ?".
                En inderdaad de kwaliteit van een foto bepaald niet noodzakelijk het gevoel / emotie.... Maar dat heb ik ook niet gezegd Dat heb jij ervan gemaakt

Groetjes
                Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Ik kan het niet helpen, maar van zodra ik de foto zag, begon ik in mezelf te
                  graven naar iets opbeurend om tegen haar te zeggen. Een kleinigheidje. Iets
                  dat enige troost kon bieden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Ik kan het niet helpen, maar van zodra ik de foto zag, begon ik in mezelf te
                    graven naar iets opbeurend om tegen haar te zeggen. Een kleinigheidje. Iets
                    dat enige troost kon bieden.
                    toch een teken dan dat ik met deze foto geslaagd ben om een emotie over te brengen.
                    dank voor je reactie Doudeke

Comment

Working...
                    X