Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L.f.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• L.f.

• Canon EOS 7D • Canon EOS 6D • Tamron 24-70 2.8 • Canon 70-200L 2.8 • Canon 50 1.8 •
    RobbertPoel.com
    FacebookFlickr

Re: L.f.

Die ogen zeg !
    Vind het wel wat raar dat haar hals uit het scherpteveld valt... (en het zwarte hoekje onderaan.)
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

mooi, zwarte hoekje zou ik ook wegwerken
      hals uit scherptediepte vind ik net leuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
        Die ogen zeg !
        Vind het wel wat raar dat haar hals uit het scherpteveld valt... (en het zwarte hoekje onderaan.)
        Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
        mooi, zwarte hoekje zou ik ook wegwerken
        hals uit scherptediepte vind ik net leuk
        Hier is op 2.8 gewerkt, speciaal om te fixeren op de ogen.
        Het zwart hoekje is mij volledig ontgaan zo te zien, waarschijnlijk teveel naar de ogen zitten kijken
        • Canon EOS 7D • Canon EOS 6D • Tamron 24-70 2.8 • Canon 70-200L 2.8 • Canon 50 1.8 •
        RobbertPoel.com
        FacebookFlickr

Comment

Vooreerst zou ik zeggen netjes afgewerkt met sprekende ogen
          Goed gewerkt

En nu een paar observaties, met goede bedoeling he
          Spijtig genoeg is er geen EXIF, maar ik heb zo mijn bedenkingen met de artificiële onscherpte. Ik mis de consistentie, ogen mooi scherp en de wenkbrauwen niet ?
          Moeilijk uit te leggen voor een normale DOF behalve als je een TS gebruikt.
          Als je dan toch een beauty shoot doet waarom geen beauty belichting. De ogen zitten goed maar ietsje teveel catch lights voor dit soort opname.

Tot zover mijn observatie....
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
            Vooreerst zou ik zeggen netjes afgewerkt met sprekende ogen
            Goed gewerkt

En nu een paar observaties, met goede bedoeling he
            Spijtig genoeg is er geen EXIF, maar ik heb zo mijn bedenkingen met de artificiële onscherpte. Ik mis de consistentie, ogen mooi scherp en de wenkbrauwen niet ?
            Moeilijk uit te leggen voor een normale DOF behalve als je een TS gebruikt.
            Als je dan toch een beauty shoot doet waarom geen beauty belichting. De ogen zitten goed maar ietsje teveel catch lights voor dit soort opname.

Tot zover mijn observatie....
            Exif: 70-200, F2.8, 1/125, ISO100
            Van onscherpte heb ik nochtans niks bijgevoegd, enkel standaard (voor mij) de huid bewerkt, maar daarbij blijf ik altijd van de wenkbrauwen af.
            Dus die zijn bij elke selectie of masker niet aangeraakt.
            Onscherpte kan misschien te verklaren zijn omdat ze niet straks vooruit kijkt, haar gezicht is lichtjes naar links (haar links) gedraaid.

Tijdens heel de shoot hadden we meer een beauty belichting gebruikt, maar voor dit wou ik iets anders, meer wat donkerder met een lichte schaduw.
            RobbertPoel.com
            FacebookFlickr

Comment

Ik vind het een knappe opname, maar toch jammer van 2 details: zwarte hoekje (al gezegd), maar ook haar rechts een oor, haar links geen oor (allee verstopte oor).
              Bij dergelijk beeld moet je m.i. streven naar een mooi symmetrisch beeld, dus beide oren erop of niet.

Mooie MUA !!
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Mooi! Scherpte juist op het goede punt, zwart hoekje inderdaad even wegwerken.
                Niet alles hoeft scherp te zijn, ook niet onscherp.
                Een Nikon uitzet. http://www.pbase.com/studio56

Comment

Working...
                X