Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Femke, zwanger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Femke, zwanger

Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
    Thanks again.
    @ ineedair: (foto is overigens 100% daglicht)
    Is dat zo, ik dacht ook wel enkele trekjes van ingeflitst te bemerken, zelfs de sluitertijd 1/125. Maar kan evengoed toeval zijn. Maakt trouwens niet zoveel uit.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
      Is dat zo, ik dacht ook wel enkele trekjes van ingeflitst te bemerken, zelfs de sluitertijd 1/125. Maar kan evengoed toeval zijn. Maakt trouwens niet zoveel uit.
      Jongens, ik ga zelf twijifelen. Bij deze setting (rechts stond ook een raam waar het licht op stond), heb ik foto,s gemaakt met alleen daglicht en ik dacht dat ik geen flits gebruikt had in deze hoek ( maar wel weer bij andere foto,s) maar nu weet ik het zelf niet meer. De sfeer vind ik errug daglicht, maar de schaduw van het haar is wel weer vrij hard voor daglicht. Ofwel schiet me maar dood... ik zal nog eens bij rawfotos gaan kijken in de shots ervoor en erna. De sluitertijd zegt me niets want juist die probeerde ik net voldoende kort te houden om geen bewegingsonscherpte te krijgen

Comment

Jongens, ik ga zelf twijifelen. Bij deze setting (rechts stond ook een raam waar het licht op stond), heb ik foto,s gemaakt met alleen daglicht en ik dacht dat ik geen flits gebruikt had in deze hoek ( maar wel weer bij andere foto,s)...
        exif zit in de opname.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          exif zit in de opname.
          grt,bouk.
          Zie je daarin als je zou flitsen met studiolicht? Staat er gewoon no flash toch?

Comment

Geflitst of niet, ben al paar keer komen kijken en ja, het is wat 'wennen', maar vind het toch fris en mooi. Ik twijfelde wat bij haar kijkrichting, heb de hele tijd iets van, allee, kijkt eens naar mij, wil het geluk in je ogen zien.
            De linkerarm oogt ook wat fors, door houding en licht denk ik. Weet niet direct hoe je het in deze houding minder fors kan laten ogen. 't zijn al details hoor.
            Enige dat ik zou shoppen is die kleine hoek bovenaan in het gordijn. Zou het recht trekken om het strakke helemaal te benadrukken.
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ok shot. Soft, maar ok. Leuk gecadreerd. Mocht rechts nog iets meer oranje hebben omdat de overbelichting van links nogal sterk aanwezig is.

Cheers,
              F.

Comment

Thankss
                @Nena : ik zou de arm natuurlijk kunnen liquifien, maar doe dat liever niet. Zwangere dames worden nu eenmaal wat breder en Femke straalt toch wel vind ik

Comment

Thankss
                  @Nena : ik zou de arm natuurlijk kunnen liquifien, maar doe dat liever niet. Zwangere dames worden nu eenmaal wat breder en Femke straalt toch wel vind ik
                  Ooh neen, zeker niet liquifyen hoor !! Maar ik denk dat het forse ook echt wel is door de belichting en houding. (zo heb ik het toch ook geleerd en ervaren in mijn luttele jaartjes CVO - armen en handen vaak moeilijkste onderwerpen om deftig op foto te krijgen). Maar zeker niets aan PS'en. Had ooit een zwangere dame voor de lens met een sterk uitpuilende navel met litteken van piercing en ze had me ook gevraagd of ik dat niet kon wegwerken. Heb haar dan toch overtuigd om het niet te doen, vond het er 'gewoon' bijhoren zo. Ach lol, die zwangere dames... ik zal maar zwijgen, heb mezelf ooit ook PS-gewijs goed onder handen genomen, hoogzwanger, voor een school-opdracht. Was toch leuk mezelf hoogzwanger in perfecte maten te zien... ik dwaal af...
                  Leuke plaat. Ben al benieuwd naar de baby-foto's
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    Ooh neen, zeker niet liquifyen hoor !! Maar ik denk dat het forse ook echt wel is door de belichting en houding. (zo heb ik het toch ook geleerd en ervaren in mijn luttele jaartjes CVO - armen en handen vaak moeilijkste onderwerpen om deftig op foto te krijgen). Maar zeker niets aan PS'en. Had ooit een zwangere dame voor de lens met een sterk uitpuilende navel met litteken van piercing en ze had me ook gevraagd of ik dat niet kon wegwerken. Heb haar dan toch overtuigd om het niet te doen, vond het er 'gewoon' bijhoren zo. Ach lol, die zwangere dames... ik zal maar zwijgen, heb mezelf ooit ook PS-gewijs goed onder handen genomen, hoogzwanger, voor een school-opdracht. Was toch leuk mezelf hoogzwanger in perfecte maten te zien... ik dwaal af...
                    Leuke plaat. Ben al benieuwd naar de baby-foto's
                    de wat forsere arm komt ofcourse voor een groot deel door de pose, maar ja je kunt niet alles hebben. Ik vond al zo veel mooi samenvallen in deze opname.
                    ( de babyfotos zullen waarschijnlijk niet door mij genomen gaan worden, maar mijn schoondochter moet ook bijna bevallen, dus daar zal ik wel aan de bak moeten/mogen

Comment

Working...
                    X