Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Neen , Sieg gewoon hard gewerkt in CS 5 ! :-) Maak meestal 5 tot 10 variaties/versies van één geselecteerde foto (soms nog meer zelfs) . En dan zien hoe ver ik kan gaan - soms zit ik erover -uurtje of twee voor niks gewerkt - pech dan en stapje terug gaan .
Had al wel veel ervaring in nabewerking dankzij mijn rozen ; http://flickeflu.com/photos/24426799@N06
grtjs Thierry en uiteraard dank v d complimenten !!!
Leuk... Do it again! Maar dan met een mini-reflectie paneeltje dat je linkeroog just een tikkeltje in de schaduw oplicht dat dan verder uitloopt naar volledige donkerte, die nu al aanwezig is. Flikker dan verder je neus/ooglijn patat op de gulden snede voor een glad beeld. De reflectie op het jukbeen is misschien ook wat hard. Ooit een snoot in de vorm van een gezicht uitgesneden?
Ja , ik heb een grote reflector (105cm) , mar die haalt het artistieke uit je foto merkte ik . Heb al op't internet zo'n mini reflectortjes gezien op een plooibare arm (lollypop)- leek me ideaal - maar ik vind ze nergens te koop .
Ik was ook van plan kleinere reflectors te kopen - 5 in één - maar dan met zacht goud - das veel beter - maar ook weer lastiger om vinden :-)
Ja , die gulden snede ken ik wel , soms gebruik ik dat ook , maar hier moest ik juist géén glad beeld :-) . Ik werk liever op mijn gevoel .
Het licht op het jukbeen is iets erover - dat weet ik . Dat maakt het juist pittig .
Een snoot - je bedoeld zo'n lange , conische vorm (lightmodifier) en dan een zelf een "gobo" maken in de vorm v e gezicht ? Welk effect geeft dat dan ?
Grtn Thierry
Hay Zibro -bedankt v h toffe, In your face compliment !!!
En zeggen dat ik zware gezondheids problemen heb - maar das wat een goeie foto moet doen - een beetje bedriegen .
Grtn Thierry
Ja stilletjes aan leren we bij hé Jill ! Fijn dat je nu " over de brug bent " :-)- thanks
Kreeg onlangs nog een tip van iemand voor PS-bewerking . 'k Dacht achteraf hoe is mogelijk dat ik dit nog niet gebruikte/kende ! .
Nu de belichtings-mogelijkheden nog verder exploreren ....... :-)
Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaertBekijk bericht
Ja , ik heb een grote reflector (105cm) , maar die haalt het artistieke uit je foto merkte ik ....
Ja , die gulden snede ken ik wel , soms gebruik ik dat ook , maar hier moest ik juist géén glad beeld :-) . Ik werk liever op mijn gevoel ....
Yep, je hebt gelijk om geen grote reflectoren toe te passen. En om op je gevoel te werken nog des te meer...
Maar om het aan te duiden zit er in de zwarte regio links geen enkele meerwaarde en is gewoon dead space. Ofwel ga je dan tot op de halve neus rechts oplijnen om die dead space te gaan benadrukken, wat een beter, doch ontwrichter beeld zou opleveren. Ofwel ga je het gezicht op de lickerhelft van het beeld gaan plaatsen, terwijl je desnoods en schemering van de linkerhelft van het gezicht, desnoods wazig, of in een andere vorm, in beeld brengt. Zo pil in het midden wringt ietwat imho. En uiteindelijk zal je met zo'n type beeld altijd ergens op een gulden snede eindigen...
Comment