Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Boos

Laatste update met heel veel dank aan Fibonacci, dit is nu de originele ongecropte versie, die ik eerst wou posten, maar dan onterecht besloot te cropppen. Dank @ allen voor de comments!

UPDATE:

Last edited by Fotoshooter; 30 maart 2013, 09:35. Reden: Update

Re: Boos

Oei, maar toch een goede
    Zou wel wat croppen die armen lijken nu eerder stompjes en hebben eigenlijk geen enkele meerwaarde.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Maak er een vierkant van...en zo een goed acterend model verdient meer sfeer (door de fotograaf geschonken dan !)

Boos misschien wel, verdrietig ook...

Grtz, D.

Comment

Croppen inderdaad .....
        Wel knap eens een niet zo afgelikte foto !!! STERK en gedurfd.
        Grtn thierry

Comment

Bedankt voor de tips, ik heb bewust voor een licht gedesatureerde bewerking geopteerd.

Comment

mooie up.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De originele cadrage is de beste. De iets uitgespreide arm geeft extra ongemakkelijke spanning in beeld wat zou kunnen worden versterkt door zelfs nog breder te decadreren: links en boven nog meer lege ruimte open laten. Het vierkantig croppen doet het geheel er meer evenwichtig en rustig, zoals een standaard portret (, uit zien, maar gezien de acting is dit niet wat hier moet opgezocht worden... Assymetrie lijkt toepasselijker.
              Verder vraagt dit beeld een stevige pp bewerking, ofwel wordt het best zuiver gelaten zoals in de update. Maar de 1ste bewerking met louter desaturatie brengt weinig bij aan de boosheid en zodus minder gepast.
              Een goed shot (alhoewel voorhangende haarlok iets te opgezet lijkt), en vooral leuke acting van je model. Zeer leuk is de (toevallige?) aflopende lichte schaduw op de wang naast de traan (die daarop subtiel en bijna onzichtbaar versterkt). Maar om er een toppertje van te maken ontbreekt wellicht de nodige naverwerking (omdat de belichting op zich misschien net iets te vlak is).

Veel succes,
              F.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                De originele cadrage is de beste. De iets uitgespreide arm geeft extra ongemakkelijke spanning in beeld wat zou kunnen worden versterkt door zelfs nog breder te decadreren: links en boven nog meer lege ruimte open laten. Het vierkantig croppen doet het geheel er meer evenwichtig en rustig, zoals een standaard portret (, uit zien, maar gezien de acting is dit niet wat hier moet opgezocht worden... Assymetrie lijkt toepasselijker.
                Verder vraagt dit beeld een stevige pp bewerking, ofwel wordt het best zuiver gelaten zoals in de update. Maar de 1ste bewerking met louter desaturatie brengt weinig bij aan de boosheid en zodus minder gepast.
                Een goed shot (alhoewel voorhangende haarlok iets te opgezet lijkt), en vooral leuke acting van je model. Zeer leuk is de (toevallige?) aflopende lichte schaduw op de wang naast de traan (die daarop subtiel en bijna onzichtbaar versterkt). Maar om er een toppertje van te maken ontbreekt wellicht de nodige naverwerking (omdat de belichting op zich misschien net iets te vlak is).

Veel succes,
                F.

Bedankt voor je uitvoerige en onderbouwde kritiek. Bij het originele shot is er inderdaad een flink stuk meer ruimte links en boven.
                Last edited by Fotoshooter; 30 maart 2013, 09:42. Reden: Update geplaatst in originele post ipv hier

Comment

Wel wel... Naar mijn gevoel is je origineel shot veel meer geladen dan de crops die je eerder aanvoerde. De ruimte links en boven werkt. En misschien zelfs het streepje slip en broek onder... Maar wat je hier hebt is een foto ipv iets wat herwerkt wordt naar de vorm van een 'pasfotohokcadrage'. Misschien allemaal vreemde termen die ik hier lanceer maar ik hoop dat je aanvoelt wat 'k bedoel. Je laatste publicatie vind 'k dan ook echt wel een goeie foto... En gezien de breedte van het beeld extra nuance brengt in licht en kleur, vraagt het geheel dan ook plots niet meer zo hard om extra Pshopwerk. De afsnede onder op de polsen is iets wat ik niet zou aanraden omdat dat ongemakkelijk aanvoelt, maar zo'n situatie brengt in een dergelijk beeld net een meerwaarde: extra lading/spanning. Dit moest dan ook imho je oorspronkelijke post zijn geweest. Misschien moet je gewoon meer je fotografisch gevoel volgen. Soms moet je jezelf verplichten genoeg in beeld te brengen (ook leegtes) om een emotie correct in te zetten (vooral des te meer omdat je dan ok meer mogelijkheden hebt om zachte lichtnuances in je beeld te zetten).
                  Anyway, ik vind je laatste publicatie 2 kilometer beter dan je originele posts...

... Nog 'ns herkeken en 't is gewoon een goeie foto geworden...

Cheerio,
                  F.
                  Last edited by Fibonacci; 30 maart 2013, 00:30. Reden: Muy bien.

Comment

Ik volg Fibonacci. Niet alleen omdat het mij heel wat letters bespaart, maar vooral omdat ik het met haar/hem eens ben.
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ja , die desaturatie was voor niks nodig ! :-) En t croppen ook niet inderdaad . Ja soms wil een mens teveel knutselen en manipuleren ........
                      Ikzelf ben soms een kwartier bezig om "juist" te croppen :-) (of niet te croppen dus ....:-) )
                      Gtn Thierry

Comment

knappe foto, en leerrijk draadje

Comment

Ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar ik doe het vandaag toch een keer. Ik heb geen commentaar op de foto alleen op het model. Ik geloof haar helemaal. Zij is boos.
                          Website: cameraobschuura.nl
                          Twitter: @CameraObSchuura
                          FaceBook: Cameraobschuura

Comment

Working...
                          X