Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newborn: Exotisch vaasje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Newborn: Exotisch vaasje

    Getwijfeld of ik deze foto zou plaatsen omdat ik weet welke kritieken er gaan komen
    No worries mensen, er wordt niet onveilig gewerkt met ukkepukkies. Er staat een spotter klaar dichtbij het meisje.

    Bij newbornfotografie ben je behalve fotograferen vooral veel bezig met positioneren. Dit is een klusje waar je veel geduld voor moet hebben. Je bent met een newbornsessie al snel 3 tot 4 uur bezig, met de nodige voedingen, boertjes en ge-shhh tussendoor. Daarnaast moet je ook goed weten wat je doet en is het handig om assistentie te hebben tijdens de shoot.
    Ik heb het meisje hier in kleermakerszit stevig ingepakt en haar daarna in een wrap gewikkeld.




  • #2
    Re: Newborn: Exotisch vaasje

    vreselijk en zeker niet mijn ding.
    en dan die titel "Exotisch vaasje"......nee ik snap dit genre fotografie niet hoor.
    weer die oogjes onrealistisch dicht en waarom zo ingepakt.
    is dit een soort ritueel/geloof.
    heb medelijde/leven met de kleine.
    maar misschien begrijp ik de hele opzet, bedoeling niet..?
    erg benieuwd naar de mening van de anderen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Newborn: Exotisch vaasje

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      vreselijk en zeker niet mijn ding.
      en dan die titel "Exotisch vaasje"......nee ik snap dit genre fotografie niet hoor.
      weer die oogjes onrealistisch dicht en waarom zo ingepakt.
      is dit een soort ritueel/geloof.
      heb medelijde/leven met de kleine.
      maar misschien begrijp ik de hele opzet, bedoeling niet..?
      erg benieuwd naar de mening van de anderen.
      grt,bouk.
      Wat een ontzettende piepjong ben jij zeg.
      Begin al meer benieuwd te worden naar hoe je zelf foto's maakt want met hè kritische oog zullen jouw foto's haast perfect moeten zijn. Helaas laat je alleen je grote mond gelden en plaats jezelf nooit wat.

      Ot: lovely. Het is een stijl van fotografie waar je van moet houden. Ik hou der zo van

      Comment


      • #4
        Re: Newborn: Exotisch vaasje

        Oorspronkelijk geplaatst door MrsNuke87 Bekijk bericht
        ........

        ...... Het is een stijl van fotografie waar je van moet houden. Ik hou der zo van
        en dat is nou juist het verschil hè.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Newborn: Exotisch vaasje

          Fotografie is een bepaalde vorm van beeldende kunst. Zeker dit soort werk, en als het nu gaat over mensen of niet wat maakt het uit. Zolang er voorzichtig wordt omgegaan met het model dan heb ik geen enkel probleem.
          Deze foto heeft iets apart, en de beeldspraak is passend. Dus voor mij kan dit zeker, bijna surrealistisch .
          Ik ben er zeker van Monica dat jij de knepen van het vak kent en er alles aan doet om het model (hoe klein dan ook) het zo veilig en comfortabel mogelijk te maken.
          "mooi" is een kwestie van smaak, en een onderdeel van de afbeelding. Mooi zou ik deze niet noemen, maar het trekt de aandacht en is anders vooral vanwege de compositie en de verhoudingen. Dus voor mij geen topper maar toch en een durver En daar hou ik van, mensen die iets anders doen dan de massa.
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

          Comment


          • #6
            Re: Newborn: Exotisch vaasje

            Bouk ik begrijp dat je die stijl niet zo graag ziet maar ik begrijp niet dat je bv de ogen ''onrealistisch'' gesloten vind?? De oogjes kunnen toch maar open of toe zijn??
            Ik vind de pose wel mooi, alleen vind ik hier de kleuren niet zo mooi. Door het getinte gezichtje vind ik de achtergrond wat teveel meegaan hier.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Newborn: Exotisch vaasje

              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
              ......... ik begrijp niet dat je bv de ogen ''onrealistisch'' gesloten vind?? De oogjes kunnen toch maar open of toe zijn??
              het ziet er zo vreemd uit nu..
              rechtop zittende, in kleermakerszit en dan gewoon door slapen.
              dan valt zo,n kleine toch om..?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Newborn: Exotisch vaasje

                wat mij in deze foto verontrust is dat het lijkt alsof die kleine geen lichaam heeft... just my 2cts hé
                nikon coolpix s9100

                Comment


                • #9
                  Re: Newborn: Exotisch vaasje

                  Urne?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Newborn: Exotisch vaasje

                    Ik ben natuurlijk enorm fan van dergelijke vorm van newbornfotografie, maar vind deze niet horen bij de toppertjes van je reeks. Het wringt me ergens, de proporties kloppen me niet, al weet ik natuurlijk ook wel dat babietjes een groot hoofd hebben t.o.v een klein lijfje, maar het valt hier te hard op... Maar niettemin goed gewerkt door baby en entourage !
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Newborn: Exotisch vaasje

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      het ziet er zo vreemd uit nu..
                      rechtop zittende, in kleermakerszit en dan gewoon door slapen.
                      dan valt zo,n kleine toch om..?
                      grt,bouk.
                      Ja inderdaad die kleine zal snel omvallen. Snel zijn is de boodschap zeker? Ik zag eens op youtube zo'n filmpjes hoe ze dat doen.
                      Baby Jaslin zal er ook geen kwartier gezeten hebben he zo.
                      Maar een babytje van een paar weekjes slaapt echt wel overal doorheen hoor, als je rustig handeld merkt die er niets van integendeel, er zal af en toe zo'n lachje op dat snoetje verschijnen in zijn/haar slaap.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Newborn: Exotisch vaasje

                        Men verwacht alleen nog maar toppers en een zijsprong wordt daardoor bijna onmogelijk.
                        Ik vind het heel leuk.
                        Grt,
                        Hexagon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Newborn: Exotisch vaasje

                          Een topper in dit genre noem ik Anne Geddes :-) . Das een beetje een ijkpunt .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Newborn: Exotisch vaasje

                            Dat boulleke zit daar in een pose "zonder het te beseffen" beter als menig model
                            Op zich al grappig.
                            Kleurtjes zijn heerlijk
                            Dof loopt mooi uit.
                            Ook een mooie deken waar het op zit.
                            Punt klaar
                            En ga toch niet altijd met Jef en Frans vergelijken
                            Monica heeft een eigen stijl
                            En is dit nu echt zo meer gewaagt als foto ?
                            Als er nu een bord met een stapel pannekoeken bij stond en dat boulleke een koksmuts op had
                            Dan zou ik nog zeggen ja

                            Doe deze al maar eens gewoon na lijkt mij echt niet evident ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Newborn: Exotisch vaasje

                              Wat ik monica moet nageven is dat het altijd visueel mooi is. En dat het nooit onnozel of belachelijk wordt.

                              Wat die 3-4 uur durende sessies betreft.... Natuurfotografen zitten soms maanden op een bergkam voor 1 beeld van een sneeuwluipaard. Hobbyisten wachten een hele dag ergens op het juiste licht, en keren de volgende dag misschien terug. Ik werk soms een hele week aan 1 beeld. Dus een 20tal bruikbare beelden tijdens een sessie van 3-4 uur is een mooie oogst.

                              Ja dat boeleke met de pannekoeken was populair op 500. Leek mij toch niet gevaarlijk.
                              Last edited by ineedair; 17 maart 2013, 13:42.
                              My Website : http://www.ineedair.org
                              Music / Painting / Motion Graphics / Image
                              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                              Comment

                              Working...
                              X