Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Peter: thanks voor je reactie. Licht.. hmmzz vond het wel oke zo box kwam ver boven zijn koppie uit..
Standpunt ja... de 1 vind het.wel wat ander niets... vind het juist altijd wel leuk om beetje te expirimenteren en niet het standaart kinderplaatje te maken. Smaken verschillen daarin denk ik.
Thierry: niets gesoft eigenlijk ook niets bewerkt qua huid.. naja 1 dingetje hij had een blauwe plek op zijn koppie... kinders hehehe
Man wat groeien die vlug zeg. Ik vind het standpunt best OK. Alles hangt wat af wat voor soort sfeer je wenst in de plaat te brengen.
Maar voor stoer zou ik me eerder klein hebben gemaakt. Nu is het eerder dominant / opkijkend. Wat niet wegneemt dat het nog steeds een goede opname is
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
ik vind het een super plaat. hou van dit standpunt. licht is voor mij ook ok. enigste wat mij wel opviel is dat klein stukje oor dat aan de linker kant komt piepen. knap werk
Peter: thanks voor je reactie. Licht.. hmmzz vond het wel oke zo box kwam ver boven zijn koppie uit..
Wel juist door het standpunt (kijkt omhoog) heb je de indruk dat het licht niet leuk valt. Een schaduw valt van nature uit naar beneden en in dit beeld naar boven.
Het is dus waarschijnlijk door de combinatie van beide factoren dat het minder fraai oogt.
Jeetje wat is ie groot geworden! Lekker ventje heb je!
Toevallig hebben we hier met een aantal fotografen laatst over gediscussieerd... laag licht en perspectief bij kinderportretten. Ik weet dat er mensen zijn die er van houden...het zal dus smaak zijn. Ik zelf vind het licht wat te laag staan (zie ik aan de reflecties in zijn ogen en de richting van de schaduwen op zijn koppie) , waardoor je een ietwat "spookeffect" creëert...net als iemand een zaklantaarn onder het gezicht plaatst. Ben zelf wat huiverig voor portretten vanuit vogelperspectief bij kids, maar het pakt hier wel goed uit omdat hij een open en vrolijke blik in zijn ogen heeft en vertrouwen uitstraalt. Bij klantjes of vreemde kids zou ik je dit echt afraden.
Wel juist door het standpunt (kijkt omhoog) heb je de indruk dat het licht niet leuk valt. Een schaduw valt van nature uit naar beneden en in dit beeld naar boven.
Het is dus waarschijnlijk door de combinatie van beide factoren dat het minder fraai oogt.
Maar zeker niet slecht (of slecht bedoeld) hé
zo ving ik het ook niet op bedankt voor je advies word zeer op prijs gesteld.
Jeetje wat is ie groot geworden! Lekker ventje heb je!
Toevallig hebben we hier met een aantal fotografen laatst over gediscussieerd... laag licht en perspectief bij kinderportretten. Ik weet dat er mensen zijn die er van houden...het zal dus smaak zijn. Ik zelf vind het licht wat te laag staan (zie ik aan de reflecties in zijn ogen en de richting van de schaduwen op zijn koppie) , waardoor je een ietwat "spookeffect" creëert...net als iemand een zaklantaarn onder het gezicht plaatst. Ben zelf wat huiverig voor portretten vanuit vogelperspectief bij kids, maar het pakt hier wel goed uit omdat hij een open en vrolijke blik in zijn ogen heeft en vertrouwen uitstraalt. Bij klantjes of vreemde kids zou ik je dit echt afraden.
het gaat veels te snel soms wil je wel eens op de rem trappen
ben er wegens ziekte tijdje tussen uit geweest dus die discussie heb ik mis gelopen denk ik
doe eigenlijk niet zo veel kids... voel mezelf te onzeker dus hou het bij vrienden en me eigen monster
Jij hoeft je niet onzeker te voelen meis. Vooral je foto's bij daglicht van je mannetje vind ik super mooi en doen niet veel fotografen je na.
Gewoon lekker stoeien met de lampjes en zeker niet twijfelen aan jezelf.
Gaat het nu weer beter met je (ik heb gemist dat je ziek was)
Jij hoeft je niet onzeker te voelen meis. Vooral je foto's bij daglicht van je mannetje vind ik super mooi en doen niet veel fotografen je na.
Gewoon lekker stoeien met de lampjes en zeker niet twijfelen aan jezelf.
Gaat het nu weer beter met je (ik heb gemist dat je ziek was)
ik stuntel lekker aan ..
ziekenhuis in ziekenhuis uit helaas... (al ruim een jaar) einde is nog lang niet in zicht... maar we rommelen door... heb goede en slechte weken.. laat het warme weer er ook maar aan komen dat zal ook beter doen.
ziekenhuis in ziekenhuis uit helaas... (al ruim een jaar) einde is nog lang niet in zicht... maar we rommelen door... heb goede en slechte weken.. laat het warme weer er ook maar aan komen dat zal ook beter doen.
Idd ik kan ervan meespreken
Zon en vitamine C hebben we vooral veel nodig ;-)
Comment