Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Sofa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Sofa

Dit is eentje waar ik niet goed uit kom, (niet de sofa he). Daarom graag even jullie kritieke opmerkingen.
    Waarschijnlijk nog wat te veel gebonden aan het moment.

Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Re: De Sofa

Strak en modern beeld,...iets teveel bil / kontje voor mij, en een niet te elegant uitkomende boven arm...

En,....waarom een revolver ?

Technisch verder wel OK.

Grtz, D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
      Strak en modern beeld,...iets teveel bil / kontje voor mij, en een niet te elegant uitkomende boven arm...

En,....waarom een revolver ?

Technisch verder wel OK.

Grtz, D.
      Thanks Fotodan, dat zijn inderdaad goede bemerkingen, de revolver is onderdeel van een reeks/opdracht met titel "Guns don't kill, people do".
      En deze is een opname die ik niet had geselecteerd omdat ik met twijfel zat. De shoot is nog vrij recent en het model was heel aangenaam om met te werken, en die sfeer hangt nog zowat rond in mijn hoofd. Daardoor is het soms wat moeilijker (voor mij) om een foto goed te beoordelen.

Groet, Flash

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
        .........
        Waarschijnlijk nog wat te veel gebonden aan het moment.
        tja..dat weet alleen jij hè.
        ------
        maar ik vind het wel een mooi shot hoor.
        vooral de benen en poten harmonieren hier goed.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          tja..dat weet alleen jij hè.
          .
          TXS Bouk, Nu doe je me toch lachen. Voor alle duidelijkheid, met sfeer bedoelde ik het geheel van de dag. Ik hou steeds een professionele afstand met de modellen.
          Je weet wel, je maakt een foto van een waterval die met donderend lawaai naar benden stort en je besprenkeld met opgejaagde waterdruppels. Die foto zal je steeds koesteren omdat je er een ervaring aanknoopt. Ook al is die fotografisch niet goed. De kijker, die heeft die ervaring niet en als die niet terugkomt in de plaat dan ben je als fotograaf niet geslaagd. Dat is wat ik bedoelde

Comment

Sorry ik mis de 'boodschap' van deze. Wat ik zo prachtig vond aan die serie met die kerkelijke figuren, dat bedoel ik. De foto kan nog zo mooi zijn, goed belicht afgewerkt etc, maar d'r moet voor mij toch iets meer in zitten.
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
              Sorry ik mis de 'boodschap' van deze.........
              zie #5.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind de belichting een beetje hard, zeker in contrast met de donkere kamer. Ik had persoonlijk ook alles minder gecentreerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
                  Ik vind de belichting een beetje hard, zeker in contrast met de donkere kamer. Ik had persoonlijk ook alles minder gecentreerd.
                  TXS Johan, ik kan je volgen. Bij deze opname was het ook de bedoeling om met licht en schaduw te werken. Met schaduw tracht ik een extra dimensie in het beeld te brengen, wat drama / mystiek / diepte.. Hard licht is het niet, de bron is een 1.6m Octa softbox links en een reflectiescherm rechts. Als je op de linker achtergrond kijkt (de lammel) dan zie het licht verloop en de vrij zachte overgang van licht naar schaduw. Het kenmerk van zacht licht. Nu is het geen super- zacht licht. Je zou inderdaad de indruk kunnen krijgen dat het hard licht is wanneer je kijkt naar de schaduwlijn onder de kuit. En daar heb je inderdaad harder licht ( plotse overgang.) Dus ja het is wat een mix aan licht effect. Centraal, dat is het in zijn geheel, werkt soms en soms ook niet. Voor jou dus niet, en dat apprecieer ik.
                  Ik neem mee , licht ietsje te hard en de compositie te centraal....

Comment

Working...
                  X