Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Disappointed

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Disappointed

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon Bekijk bericht
    Is altijd leuk om te zien wie je mee krijgt. Ik vind het helemaal niks.
    En het is nog interessanter om te zien wie je tegen krijgt....
    (ik maak er een sport van om te zien wat degenen die reageren zelf insturen, kan soms -meestal niet- verhelderend werken)

Wat ik wel iedereen kan aanraden: kijk eens of je nog kontrast is te zien tussen het zwarte bloesje en de achtergrond. Als je kontrast ziet, heb je imo een prima monitor die goed gecalibreerd is.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      ga mee met de titel.
      grt,bouk.
      iemand die, in de onscherpe achtergrond van een foto met een ander onderwerp, zijn/haar jas over een stoel hangt. Dat zie ik er in en als het dat is, dan is het idd disappointing. Zou het ook in stilleven&abstract plaatsen...ik plaats mijn abstractjes ook niet in Model.
      My Website : http://www.ineedair.org
      Music / Painting / Motion Graphics / Image
      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Ineedair heeft voor mij volkomen gelijk. MOD mag hem wat mij betreft overplaatsen.
        groets allemaal, Henk
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
          (ik maak er een sport van om te zien wat degenen die reageren zelf insturen, kan soms -meestal niet- verhelderend werken)

Wat ik wel iedereen kan aanraden: kijk eens of je nog kontrast is te zien tussen het zwarte bloesje en de achtergrond. Als je kontrast ziet, heb je imo een prima monitor die goed gecalibreerd is.
          Ah, je bent hier om te sporten Henk ?

En ja... ik zie contrast !

Zoals al gezegd, misschien staat ie niet op zijn plaats, neemt niet weg dat het een suggestief en aardig beeld is.

Comment

kijk eens of je nog kontrast is
            die is er, gelukkig slechts minimaal, in dit geval omdat het gaat om abstracte kleurvlakken en niet om het figuratieve, is het beter als dit contrast zoveel mogelijk verdwijnt.
            Schroniskogórskie Photography

Comment

Een foto mag meer zijn dan een plaatje, moet liefst een gevoel uitdrukken, en ik zoek platen die bij een gevoel passen, of andersom is eerst de foto gemaakt en krijg ik het gevoel bij het bekijken van de plaat.
              Zo is het maar net. Op dat gevoel, dat niet meer hoeft te zijn dan een gevoel,
              zijn al mijn beoordelingen gebaseerd. Het is een wankele basis maar hoe dan
              ook een basis. Een fundament. En daar kun je gemakkelijk bij te kort schieten,
              maar tegelijkertijd gaat het veel verder dan mooi of niet mooi. Het is een spel
              van zien, voelen, en onder woorden brengen. Op de tast, kwets- en breekbaar.
              Een beetje zoals deze foto.

Comment

daarom dat ik het expressionistische fotografie noem. maar het is veel meer dan voelen, er zit wel degelijk berekening achter of dit zou moeten. De foto is een goede poging maar de compo zou veel meer berekend moeten worden en minder op het gevoel om sterk te worden. Net als in de abstracte schilderkunst vraagt dit een andere kijk. de onscherpte is hier een absolute noodzaak, als je de foto scherper maakt verliest je alle effect. ik heb de indruk dat je hem zelf nog iets te figuratief benaderd, ik zou aanraden nog verder te gaan, en zodanige opstelling te zoeken dat ze nog moeilijker te vatten is en de kijker dwingt het als een abstract te aanzien, het gaat jezelf ook helpen om meer aandacht te hebben voor de compo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Zo is het maar net. Op dat gevoel, dat niet meer hoeft te zijn dan een gevoel,
                  zijn al mijn beoordelingen gebaseerd. Het is een wankele basis maar hoe dan
                  ook een basis. Een fundament. En daar kun je gemakkelijk bij te kort schieten,
                  maar tegelijkertijd gaat het veel verder dan mooi of niet mooi. Het is een spel
                  van zien, voelen, en onder woorden brengen. Op de tast, kwets- en breekbaar.
                  Een beetje zoals deze foto.
                  Dank je wel Doudeke. Ik beschouw dit als vóór
                  (BD1383NL)

Comment

Nu ik denk en voor mij voelt het zo aan dat Henk meer "Disappointed" is door de HoF keuzes van de laatste tijd.
                    Jij kan echt wel beter, zo dus ik snap niet wat je anders met deze plaat wilt aantonen??
                    Hoe scherp de dof kan zijn??
                    hoe een blurry foto er moet uitzien??
                    Wat je wel voor hebt op de andere foto's is dat je hier wel een hoge score haalt
                    betreffende de reacties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                      Hoe scherp de dof kan zijn?? hoe een blurry foto er moet uitzien??
                      ik meen dat je deze foto anders moet benaderen. je dient de standaardregels los te laten en in die zin onbevooroordeeld kijken naar wat je ziet. daarbij niet trachten de foto figuratief te herkennen. er moet overduidelijk gewerkt worden aan de opstelling, maar de technische kant is interessant omdat ze potentielen biedt met het oog op gestyleerde contrasterende kleurenfotografie. De eerdere opmerking dat dit een abstract werk is, of toch zo bekeken moet worden is dan weer zeer terecht.

Comment

Zijn er dan toch nog perspectieven binnen BD voor dit soort foto's....
                        (BD1383NL)

Comment

Na alle commotie :
                          Wat voor idee/gevoel heb je zelf eigenlijk bij deze foto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
                            Na alle commotie :
                            Ja, een hele goeie vraag

Comment

Zeer zeker. bd is wat mij betreft een van de ruimste fotosites. Iedereen ziet wel je betrachting, maar het zit tussen 'onscherp' en 'conceptueel abstract' in, waardoor de meesten afhaken. Je hebt het jezelf wat makkelijk gemaakt. En je bent te snel geweest. Abstract is meer dan een 'blur' of een 'waas' en klaar.

Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
                              Na alle commotie :
                              My Website : http://www.ineedair.org
                              Music / Painting / Motion Graphics / Image
                              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Als je kontrast ziet, heb je imo een prima monitor die goed gecalibreerd is.
                                Yes, mijn gsm is goed gecalibreerd!

Comment

Working...
                                X