Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hi-key Hypno-kid.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hi-key Hypno-kid.

Hallo Pete ,
    ik dacht dan aan Anton Corbijn en Erwin Olaf en in de mode aan Jean Paul Gaultier . Vroeger zat er in Antwerpen aan' t Consience plein ook een (commerciële) fotograaf met een fantastische eigen stijl ( helaas k weet zijn naam niet meer:-) ) . Maar als je er van moet leven is het altijd compromissen maken- dat begrijp ik zeer goed ! En 't is aangenamer om klanten te behouden dan ..........
    Fibonacci zijn reactie was toch best leuk hoor (vond ik) , 'k zou me daar niet teveel over opwinden :-)
    Vriendelijke groeten , Thierry

Comment

Pete? Peter aan kassa 4?!
      Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
      'k zou me daar niet teveel over opwinden :-)

+1.
      @ Pete: als je een halfzacht sarcastische repliek vangt vanwege een persoonsgerichte lullige insinuatie... You had it comin', Bubba. Als die halfzachte repliek dan nog eens in een klucht verpakt zit, om het voor je preventief mals verteerbaar te maken, is het alsnog een blote kunst om daarop, tsjah... 'jouw' ding te doen.

Have a ball!
      F.
      Last edited by Fibonacci; 8 december 2012, 03:41. Reden: Dyslectisch.

Comment

Heerlijk, ik hou wel van een TS met een flauw gevoel voor humor

Ik vind Pete zijn comments meestal heel leerrijk, MAAR het is idd een commerciële benadering en daar is niet iedereen voor te vinden.
        Experimenteren en blijven proberen, en als het niet in de smaak valt bij iemand (bijvoorbeeld Peter), dan is dat maar zo.
        Ik vind het nog altijd cool gedaan en denk ook niet dat TS verwacht hier wereldfaam mee te halen
        www.minnev.be
        Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Wereldfaam, nee. Maar zie een beeld als dit wel wereldwijd (anoniem weliswaar) verschijnen in tijdschriften, boeken en websites.....mits fibonnaci pete's raad volgt. En pete moet gewoon opnieuw reageren op volgend werk.
          My Website : http://www.ineedair.org
          Music / Painting / Motion Graphics / Image
          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Gezien wereldfaam toch wel mijn absolute doel is heb ik dan toch maar een gedétoureerde update gepost met een egaal witte achtergrond. Je voorkeur of comments (over de foto en de de update) worden geapprecieerd

Cheers,
            F.

Comment

Oogt veel frisser en heeft veel meer high-key feeling.
              Voor mij heel wat meer potentieel.
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Ja , 't oogt toch wel "echter" - of moet ik zeggen ; "professioneler" ? :-)
                Het eerste is veel zachter en een beetje meer artistiek .
                Grtn Thierry

Comment

Ik ga het kort houden, de klant is koning. Als dit nu mooi is of niet doet er niet toe, smaken verschillen nu eenmaal.
                  Zelf vind ik deze best wel wat hebben als een super HK. Ik vraag me af hoe het origineel is was. Vertrokken met een HK opname ?
                  Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Ik vind dit een echte topper !!!!

mvg,
                    Freek

Comment

Waauw, wat een knallers van ogen heeft dat kind? Hoe oud is hij? Kan nog een partij zijn voor mijn jongste (en enige) dochter misschien

Vind de update alvast frisser dan de eerste. Komen de ogen ook nog meer tot hun recht. Heb je er veel aan gesleuteld? aan die ogen?
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                        Vertrokken met een HK opname ?
                        Met een vlakke belichting uit een groot raam en veel reflectie... weinig tot zeer zachte schaduwen. Maar het geheel zat me toch nog ietske donker dus heb 'k het pshop nog een schop tegen de mid levels gegeven. Als je die midlevels terugschuift naar de 70% toe en het contrast dan ook naar normale standaarden terugtrekt zal 't zo ongeveer uitkomen op hetgeen waarvan ik ben vertrokken. Verder zit er ook een ietsiepietsie integrale x-process via kleurcurve in. En dat samen met wat nascherping in raw en that's it (Fwiw, dit was niet opgezet als commercieel shot maar wel als spiegelei, euh... spielerei. Zodus een koning klant is er niet... voorlopig... ).

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Waauw, wat een knallers van ogen heeft dat kind? Hoe oud is hij? Kan nog een partij zijn voor mijn jongste (en enige) dochter misschien Vind de update alvast frisser dan de eerste. Komen de ogen ook nog meer tot hun recht. Heb je er veel aan gesleuteld? aan die ogen?
                        Zoals hierboven vermeld zijn de midtones integraal een kletske opgetrokken en in realiteit zijn zijn ogen zodus wel niet zo lichtblauw (evenals z'n teint uiteraard). Verder, aan de vorm ofzo, is er absoluut niet gesleuteld, nergens trouwens. 't Is een kleuter van 2 die enkel naar zijn mama lacht (en zijn Bumba-popje)... naar andere mensen trekt hij zo'n pokerface

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                          dit was niet opgezet als commercieel shot maar wel als spiegelei, euh... spielerei. Zodus een koning klant is er niet... voorlopig... ).
                          We kunnen dus met zekerheid stellen, dat u, F., iets minder commercieel inzicht hebt dan die Romein die op het idee kwam om de Christenen tesamen met de leeuwen op dezelfde affiche te zetten.
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                            We kunnen dus met zekerheid stellen
                            Wanneer je jezelf in een meervoudsvorm aanstelt, moet ik dan ook veiligheidshalve 'jullie' als vocatief gebruiken?
                            Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                            ...dat u, F., iets minder commercieel inzicht hebt dan die Romein die op het idee kwam om de Christenen tesamen met de leeuwen op dezelfde affiche te zetten.
                            Er is trouwens enkel zekerheid dat die Romeinen mensen aan de leeuwen voederden omdat die de ideologieën, christelijk of whatever, van hun vermeende leider niet wensten te volgen (ik hoop thans op de afwezigheid van leeuwen in je achtertuin). Daarnaast een vergelijking die niet opgaat; enkel alleen al omdat de Romeinse leeuwen moesten gevoederd worden, terwijl de zebra's misschien gewoon op waren...

Ondanks het forumtypische 'gehakketak' (en het ongeïllimiteerd gezever dat hier enkel nog kan volgen), dank ik graag iedereen die in deze thread zijn visie heeft gelanceerd, met in het bijzonder Pete en Ineedair die me meermaals extra opties aanduidden op commercieel vlak (in het geval het niet duidelijk was, 'jullie' comments worden wel opgevolgd... your input was not in vain!). En nog des te meer degene die ondersteuning hieromtrent gaven in PM (...you know who you are...).

Om af te ronden: Thanks!
                            F.

Comment

Ik hou er niet van, komt te onnatuurlijk over. Doch het moet gezegd, de uitvoering is prachtig! Dikke pluim hiervoor!
                              #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                              Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Working...
                              X