Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hi-key Hypno-kid.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hi-key Hypno-kid.

Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
    Off-topic: ik heb trouwens nog nooit iets anders als commerciele plaatjes van jou gezien Peter? Heb jij ergens een webiste ofzo met je vrij werk?
    Ik heb enkele werkjes staan op mijn website, maar niet heel veel.
    Mijn website gebruik ik voornamelijk voor commerciële doeleinden, maar toch staat er ook wat ander werk op.
    De reden waarom ik veel van mijn werk niet te veel in de kijker wil zetten op internet is heel eenvoudig.
    Die werken worden verkocht op maximum 9 exemplaren. Mensen die de eurootjes neertellen om ze te kopen hebben geen boodschap aan het feit dat dat werk ook op internet een eigen leven zou beginnen leiden.
    Op die manier zouden ze veel van hun originele karakter verliezen en vooral in waarde dalen. (zoals ik ooit eerder in een topic heb gezegd ben ik in de eerste plaats een ondernemer. Je mag de beste fotograaf zijn, maar als je geen goede ondernemer bent met de nodige contacten, dan zal je in dat wereldje nooit of te nimmer overleven)

Zelfs al maak je hier een reeks van 10-20 hypno kids dan ben ik 99,9 % zeker dat door de vervuilde achtergrond dat onverkoopbaar is.

Kijk trouwens eens als voorbeeld naar de reeks smoking kids van Frieke : http://frieke.com/#!/projects/smoking-kids/37/ en vergelijk... Dat is kunst, daar wordt over gesproken.

Verder om nu toch even te antwoorden op je vraag, heb ik veel foto's gemaakt voor boeken van uitgeverijen en heb ik straks een afspraak met een uitgeverij om volgend jaar zelf een fotoboek op de markt te brengen.
    Dat moet uiteraard ook centjes opleveren, maar zal veel minder commercieel van toon zijn.

Uiteraard ben ik blij dat andere mensen dit misschien wel kunstzinnig vinden, want dat is nu juist het leuke aan fotografie.
    Het is geen exacte wetenschap en mensen volgen hun gevoel. Dat geeft ook een diversiteit van mening, wat hier op het forum veel te weinig gebeurt mede door het feit dat volgens mij menigen hun mening niet durven neerschrijven als "hoger" aangeschreven personen (in hun ogen) daar een andere mening over hebben. En dat is eigenlijk best te betreuren.

Ik heb respect voor ieders mening, maar ik ventileer af en toe (want uiteraard reageer ik niet zo dikwijls) mijn visie op een beeld.
    Moet men daar in mee gaan ? Neen...
    Mag je respect opbrengen voor een eerlijke mening ? Altijd...

Grz. Peter
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

waw ... !
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Zijn we het in het verleden dan al zo dikwijls met mekaar oneens geweest ???
        Niet dat ik weet... Ken ik jou? Geen idee. Als ik bedoel over "alles" oneens zijn, dan bedoel ik daarmee enkel de 3 punten die je aanhaalde betreffende bovenstaand shot in deze thread. Ik bedoelde niet "alles" wat je ooit zou kunnen gezegd hebben sinds je geboorte Ik moet misschien wat meer op mijn communication skills letten. Daarnaast vind ik het absoluut niet erg dat niet iedereen dit mooi vind. Dat hoeft toch helemaal niet en kan je trouwens ook niet verwachten.
        En dat beeld heeft uiteraard geen commercieel doel. Dat krijg ik aan een mainstream publiek niet verkocht en om het dan weer aan een weirdo publiek te slijten is het niet fancy genoeg. Die link met die paffende kinders is maf, dat kende ik niet. Misschien dat ik de volgende kleine hier eens een hypno-gauloise geef ....En daarnaast zijn er meerdere redenen dan degene die je aangeeft om commercieel materiaal niet te publiceren.

En dan nu.... Zen
        F.

Comment

niet aan een mainstream publiek verkocht? Fris de plaat op zoals pete zegt en met wat geluk heb je een hit die 1 tot 50€ per verkochte jpg opbrengt jaren aan een stuk. Al gaan die agentschappen waarschijnlijk moeilijk doen over de beperkte dof.
          Rokende kindjes ben ik vorig jaar in antwerpen gaan zien. Straf! Kindjes zijn trouwens nooit in aanraking geweest met een brandende sigaret. Sally Mann is kunst en sluit beter aan bij jouw beeld dan de rokende kindjes. Maar jouw beeld heeft commercieel potentieel, is geen kunst.
          My Website : http://www.ineedair.org
          Music / Painting / Motion Graphics / Image
          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Even reageren op Pete zijn visie op commercieel werk " er is maar één maatstaf.... maak de klant gelukkig . Nou soms kan je beiden best combineren . Voorbeelden zat ............
            En de smoking kids - ik kende ze wel maar toch bedankt v d link- zeer knappe foto's maar ik ben toch niet zo'n reuze fan hoor . 't Is meer een vondts die herhaald wordt .
            Last edited by thierry ysebaert; 6 december 2012, 16:42.

Comment

Het is me net een beetje TE...
              Weet niet of de ogen echt zo groot zijn of deze in PS vergroot zijn?

Vind het haar net wat te storend, waarom gekozen voor nat/gel en niet gewoon droog?

Grtz david

Comment

Sally Mann is wél indringend en indrukwekkend ! Foto's van iemand die leeft voor en door zijn werk !
                En een verademing na altijd al die Photoshop-opkuis-foto's op t net :-)
                En dit allemaal dankzij Hypno-kid ! :-) ' t Wordt nog een hype :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
                  Even reageren op Pete zijn visie op commercieel werk " er is maar één maatstaf.... maak de klant gelukkig . Nou soms kan je beiden best combineren . Voorbeelden zat ............
                  En de smoking kids - ik kende ze wel maar toch bedankt v d link- zeer knappe foto's maar ik ben toch niet zo'n reuze fan hoor . 't Is meer een vondts die herhaald wordt .
                  Wat betreft mijn visie, wou ik uiteraard een statement plaatsen. Let wel, dat is wel degelijk het allerbelangrijkste. Een ontevreden klant komt meestal niet terug en die ben je kwijt.
                  Als jij gaat werken en je werkgever is niet tevreden, wat gebeurt er dan ? Dus dat wat betreft voorbeelden zat... Ik ben benieuwd
                  Natuurlijk combineer je commercieel werk met je iegen visie, stijl en stempel, dat is ook de reden waarom klanten naar jou komen en niet naar een andere fotograaf. Maar klant blijft koning.

Smoking kids... Graag gedaan. Ik vind het een topreeks van een topfotografe die zowel in de kunstwereld als in de reclamewereld haar pluimen heeft verdiend.
                  Wel vreemd dat een TS (die volgens zijn profiel fotograaf is) Frieke en haar werk niet kent... Het is bijna heiligschennis.
                  En weet je, ik ben echt "zen" hoor. Velen hier op het forum kennen mij wel.

Dus wat mij betreft om nog even OT te gaan : een goed idee, leuk met die ogen en zoals "ineedair" het ook zegt (en hij zal beamen dat wij het inderdaad niet altijd eens zijn ), het is een plaat met commercieel potentieel mits anders te bewerken.

Veel groeten,

Peter

Comment

Wat betreft mijn visie, wou ik uiteraard een statement plaatsen. Let wel, dat is wel degelijk het allerbelangrijkste. Een ontevreden klant komt meestal niet terug en die ben je kwijt.
                    Als jij gaat werken en je werkgever is niet tevreden, wat gebeurt er dan ? Dus dat wat betreft voorbeelden zat... Ik ben benieuwd
                    Natuurlijk combineer je commercieel werk met je iegen visie, stijl en stempel, dat is ook de reden waarom klanten naar jou komen en niet naar een andere fotograaf. Maar klant blijft koning.

Smoking kids... Graag gedaan. Ik vind het een topreeks van een topfotografe die zowel in de kunstwereld als in de reclamewereld haar pluimen heeft verdiend.
                    Wel vreemd dat een TS (die volgens zijn profiel fotograaf is) Frieke en haar werk niet kent... Het is bijna heiligschennis.
                    En weet je, ik ben echt "zen" hoor. Velen hier op het forum kennen mij wel.

Dus wat mij betreft om nog even OT te gaan : een goed idee, leuk met die ogen en zoals "ineedair" het ook zegt (en hij zal beamen dat wij het inderdaad niet altijd eens zijn ), het is een plaat met commercieel potentieel mits anders te bewerken.

Veel groeten,

Peter

Bijna al het werk van Frieke kan je ook op x.com zien
                    ook zonder sigaret

Nu, ik denk dat niet iedereen hier commercieel bezig is.
                    Hier zitten ook velen die het als hobby doen.
                    Ik doe het enkel in het winter seizoen ;-)
                    Fibonacci , ik veronderstel dat je niet de bedoeling hebt om de " BD World Press Award" hier met dit mooie plaatje wilt halen

Comment

Tsjah, in werkelijkheid ben ik feite een professionele volksdanser en ik doe vooral een heel gemene horlepiep.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                        Tsjah, in werkelijkheid ben ik feite een professionele volksdanser en ik doe vooral een heel gemene horlepiep.
                        Je reactie is nog beter dan je foto, die ik al knap vind.
                        mvg,
                        Eddy
                        Smaken verschillen

Comment

Ik vind je reactie beneden alle peil, eerlijk gezegd.

Het is zeer duidelijk dat je niet open staat voor enig kritiek of goed bedoelde opmerking.
                          Ik zal dan vanaf heden ook nalaten enig commentaar te posten op jou werken.

Had wel een link naar je site verwacht ipv een belachelijk youtube filmpje.

Is weer een duidelijk voorbeeld van het "niveau" hier... En dan verschieten ze dat er al zoveel zijn afgehaakt...
                          Wie was nu weer de laatste "echte" goeie fotograaf die we hier niet meer zien ?

Ah ja, DaanM....

Comment

Ik vind je reactie beneden alle peil, eerlijk gezegd.
                            Goed zo, want dat was net hetgeen ik dacht van jouw insinuatie waarop ik hiermee reageerde. Alleen vind ik dat uiteindelijk grappig...

Cheers,
                            F.

Comment

Wat niet veranderd is in al die tijd hier is als er op een of andere manier

een resem van comments zijn op een bepaalde foto
                              en dat men dan maar blijft door zagen en door zagen en door zagen
                              en de rest van de posters ??
                              Zou het ook zo kunnen zijn dat velen afhaken om het feit dat ze geen reactie op hun foto's krijgen?

Ik heb het hier niet over mezelf, want een reactie meer of minder daar lig ik niet wakker van.
                              Maar voor sommige is het net een aanzet als ze een comment krijgen om er net iets mee te doen.
                              En vooral verder te gaan, en niet dat hun volgende draadje in het forum "aangeboden " staat!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                                Wat niet veranderd is in al die tijd hier is als er op een of andere manier

een resem van comments zijn op een bepaalde foto
                                en dat men dan maar blijft door zagen en door zagen en door zagen
                                en de rest van de posters ??
                                Zou het ook zo kunnen zijn dat velen afhaken om het feit dat ze geen reactie op hun foto's krijgen?

Ik heb het hier niet over mezelf, want een reactie meer of minder daar lig ik niet wakker van.
                                Maar voor sommige is het net een aanzet als ze een comment krijgen om er net iets mee te doen.
                                En vooral verder te gaan, en niet dat hun volgende draadje in het forum "aangeboden " staat!!
                                Is een forumziekte. Het enige wat je van iemand kan verwachten is dat hij/zij reageert wanneer het beeld hem/haar iets doet onmiddellijk na het bekijken....dat is te verwachten, wat mag verhoopt worden is dat hij/zij die reageert integer en eerlijk is.
                                Komen en gaan is ook eigen aan een forum...only a few remain. 'sweet 16' was danm's signaal om te gaan...komt misschien nog terug. Elke maandagavond zijn er leden die denken om ermee te stoppen.
                                Pete heeft er tijd en moeite ingestoken, en ervaart de reactie van fibonacci als 'persoonlijk'. Begrijpelijk, maar het zijn maar chat berichten op het internet, he pete. geen intonatie, geen face to face, enz... De reactie ligt in het verlengde van wat gno daarvoor zei...dat de meesten hier hobbyisten en amateurs zijn. Neem het aan van een derde ... de reactie van Fibonacci was best grappig. No reason to be offended.
                                Waaarom zit ik dit hier nu te schrijven op dit ontiegelijke uur....met de tijd die ik in dit bericht heb gestopt had ik verdomme een wereldplaat kunnen fotograferen! tzal voor morgen zijn..
                                My Website : http://www.ineedair.org
                                Music / Painting / Motion Graphics / Image
                                Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Working...
                                X